خرید اینترنتی بذر گل حسن یوسف

با گسترش پیدا کردن زندگی شهری گل حسن یوسف یکی از گیاهان زیبا و مناسب برای نگهداری در آپارتمان است. اگر تمایل به کاشت این گل در گلدان دارید به دنبال فروشگاهی برای خرید اینترنتی بذر گل حسن یوسف میگردید می توانید از بخش بذر گل (زینتی – فصلی) فروشگاه روکالبا مراجعه کنید. خرید بذر گل اولین قدم برای کاشت و پرورش گل است با ما همراه باشید تا در ادامه به طور کامل در این مورد با شما عزیزان توضیح دهیم.

خرید بذر گل حسن یوسف

برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله خرید بذر گل و گیاه در تهران مراجعه نمایید.

گل حسن یوسف یکی از زیباترین گل های آپارتمانی است که ساقه های چهار گوش با تنوع رنگی بالایی (مثل: سبز مایل به زرد ، زرد طلایی ، قرمز یا ارغوانی مایل به سیاه) دارد، این گیاه را می توان در تمام فصول نگهداری کرد به شرطی که در فصول سرد خارج از گلخانه قرار ندهید زیرا از بین می رود.

روش های تکثیر گل حسن یوسف

برای تکثیر گیاه حسن یوسف روش های بسیار ساده و راحتی وجود دارد که در ادامه به دو روش تکثیر از طریق قلمه و تکثیر از طریق بذر اشاره خواهیم کرد.

تکثیر از طریق بذر

شما می توانید با خرید اینترنتی بذر گل حسن یوسف به راحتی این بذر را تهیه کرده و پس از دو هفته شروع به جوانه زدن می کند و می توانید به پرورش و نگهداری از آن بپردازید. یکی از مزایای کاشت بذر گل حسن یوسف مربوط می شود به بذرهای داخل پاکت که حاوی رنگ های بسیار متنوعی از این است شما می توانید رنگهای مختلفی از این گل را داشته باشید.

بذر گل حسن یوسف را چگونه بکاریم؟

بذر گل حسن یوسف را میتوانید در هر موقع از سال در خانه بکارید. بذر حسن یوسف بسیار کوچک است و نیاز به بستری از خاک سبک و مناسب است، منظور تکثیر از طریق بذر، بذرها را باید در لایه‌ای از خاک گلدان مرطوب در سینی کم عمق بکارید و سپس با لایه نازکی از خاک روی آن را بپوشانید. بهتر است برای حفظ رطوبت تا زمان جوانه زدن بذر‌ها این سینی را با یک صفحه شیشه‌ای یا پلاستیکی بپوشانید. بعد از جوانه زدن، گیاه را به گلدان اصلی منتقل کنید.

برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله آموزش کاشت بذر گل زینتی مراجعه نمایید.

گل حسن یوسف را چگونه بکاریم

تکثیر از طریق قلمه

برای این روش می توان با تهیه قلمه از شاخه ها ، گونه های یکسانی از حسن یوسف را خلق کنید، برای اینکار باید در فصل بهار یا تابستان از ساقه گیاه قلمه تهیه کنید و بکارید، قلمه ها به راحتی در آب ریشه دار می شوند، پس ریشه دار شدن قلمه ها را به گلدانهای حاوی خاک مناسب انتقال دهید.

 

نگهداری از گل حسن یوسف

نگهداری و تکثیر حسن یوسف بسیار آسان است و باید به نکات زیر توجه کنید تا آسیبی نبیند:

  • دما: این گل، نیاز به دمای متوسط داشته، بهترین دما برای رشد این گل زیبا، ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است.
  • نور: گل حسن یوسف بسیار نور پسند است و لازم است در محلی قرار بگیرد که به آن نور خورشید برسد. البته توجه داشته باشید که از تابش مستقیم نور به آن جلوگیری نمایید. بهترین مکان برای قرار دادن گل حسن یوسف در خانه یا محل کار در تراس جنوبی یا پنجره های رو به جنوب ساختمان است. جالب است بدانید رنگ برگ گلهای حسن یوسف، در زمستان ها نسبت به تابستان ملایم تر بوده که به دلیل تفاوت تابش نور در تابستان و زمستان است.
  • آب: گیاه حسن یوسف به آب فراوان نیاز داشته، در همه احوال لازم است خاک گلدان مرطوب باشد. در زمستان آب کمتری به گلدان خود بدهید و اگر در منطقه ای زندگی میکنید که آب آن دارای املاح زیادی است، پیشنهاد میکنیم از آب جوشیده سرد شده برای آبیاری گل خود استفاده کنید.
  • خاک: مخلوطی از خاک برگ، خاک باغچه و ماسه برای رشد گیاه توصیه میشود.
  • رطوبت هوا: ایجاد رطوبت در هوای اطراف برگهای گل حسن یوسف ضروری است. بنابراین توصیه میکنیم گاهی به برگها با مه پاش آب پاشیده شود.
  • تعویض گلدان و هرس گیاه: ساقه های بلند حسن یوسف ایجاب می کند که این گیاه همواره کوتاه نگهداشته شود تا از سخت و چوبی شدن برگهای پایین گیاه جلوگیری شود. بنابراین گیاه خود را کوتاه نگه داشته و در هر بهار گلدان آن را تعویض کنید.

ویدئو آموزش کاشت بذر گل حسن یوسف

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *