بذر درخت افرا قرمز ژاپنی

درخت افرا یکی از زیباترین درختان در طبیعت است که در مناطق جنگلی شمال ایران به وفور دیده می شود، همانطور که می دانید فروشگاه اینترنتی بذر روکالبا در زمینه فروش بذر گل و گیاه در تهران و بذر درختان زینتی کمیاب فعالیت می کند و اگر شما عزیزان تمایل به کاشت بذر درخت افرا دارید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید پیش از خرید بذر افرا توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنید.

همه چیز درباره درخت افرا

همه چیز درباره بذر درخت افرا

📅 زمان کاشت بذر افرا چهار فصل است .درخت افرا در مقابل سرما مقاوم و در زمستان خزان است.

🌱 بستر مناسب برای کاشت بذر درخت افرا : می توانید از هرخاکی استفاده کنید ولی رشد این درخت در خاک های اسیدی خصوصا در جنگل های شمال کشور خیلی سریعتر اتفاق می افتاد و درخت زیباتر و پرپشت تری به وجود می آید. پیشنهاد ما به شما پیت ماس. کوکوپیت و خاکهای عالی و سبک هستند.

🌡️ دمای مناسب جوانه زنی بذر ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتیگراد میباشد.

☀️ نور همچنین تابش نور خورشید تاثیر زیادی در رشد درخت افرا دارد و توصیه می شود در محلی کاشته شود که مانعی برای سد کردن نور خورشید وجود نداشته باشد و در معرض مستقیم آفتاب و سایه باشد.

🌱عمق کاشت بذر سطحی نیم سانتیمتر میباشد.

 

انواع درخت افرا

افرای سیاه (افرای سه برگی)

زادگاه اصلی این نوع درخت افرا آمریکای شمالی است. ارتفاع این درخت به ۲۰ متر می رسدو رشد بسیار سریعی دارد. شاخه های افرای سیاه نازک و در مقابل وزش تند باد مقاومت زیادی ندارد و زود شکسته میشود.

افرای کوهستانی یا افرای نروژی

زیباترین نوع درخت افرا این گونه است. افرای کوهستانی برگ هایی پنجه ای و بزرگ دارد که رنگ خاصی دارند، تقریباً به رنگ سبز مایل به زرد هستند. رنگ برگ ها در پاییز به زرد تیره تغییر پیدا می کند و منظره بسیار زیبایی را بوجود میاورد.

افرای سرخ

حداکثر رشد این نوع درخت افرا تا ۵ متر می رسد. این گونه برگ های قرمز ارغوانی دارد و بیشتر در آب و هوای مرطوب رشد می کند. افرای سرخ تنها نوع افراست که رابطه خوبی با سایه دارد و بدون دسترسی به نور خورشید هم می تواند درخت زیبایی بشود.

برای خرید بذر افرای سرخ میتوانید به بخش بذر درخت افرا سرخ ژاپنی مراجعه کنید.

افرای چناری

افرای چناری در ارتفاعات شمال ایران به وفور یافت میشود. این درخت برگ هایی شبیه به برگ چنار با لبه های کرم رنگ دارد. بیشترین کاربرد افرای چناری استفاده در حاشیه خیاان ها و جاده ها است.

افرای شبه چناری

این گونه مقاوم ترین نوع درخت افراست که نسبت به آلودگی، وزش باد شدید، ضایعات صنعتی و… مقاومت نشون میده. به دلیل همین مقاومت زیاد افرای شبه چناری از این درخت بعنوان بادشکن استفاده می کنند. رشد این درخت بسیار سریع و دارای عمری طولانی است و می تواند تا حداکثر ۳۵ متر رشد کد.

افرای پرچینی یا افرای دشتی

همونطور که از اسمش پیداست مهمترین کاربرد این درخت استفاده بعنوان پرچین است. سرعت رشد افرای پرچینی یک مقدار کند است ولی مقاومت این گونه در برابر سرما بی نظیر است. درخت افرای دشتی میتواند تا منفی ۲۹ درجه سانتیگراد را تحمل کند. از نکات مثبتی دیگری که این درخت داراست سازگاری با انواع خاک است.

 

آموزش کاشت بذر افرا

  • ابتدا بذر افرا سرخ تهیه کنید.
  • بذرها را در گلدان یا لیوان های کوچک یکبار مصرف در عمق نیم سانتیمتری خاک بکارید و خوب آبیاری کنید.
  • با پلاستیک شفاف گلدان را پوشش دهید و داخل یخچال قرار دهید به مدت ۶ الی ۸ هفته.
  • ۴ جوانه زنی بعد از گذشت ۲۷ روز آغاز می‌گردد.

آموزش کاشت بذر درخت افرا

روش های تکثیر درخت افرا

برای تکثیر این نوع درخت روش های متفاوتی مثل کاشت بذر، قلمه زنی و پیوند شکمی استفاده میشود که بنا بر فصل و نوع درخت متفاوت است. برای اطلاع دقیقتر از نوع تکثیر افرای مورد نظر باید با یک باغبان حرفه ای مشورت کنید.

آفت های درخت افرا

در کل درخت افرا درخت مقاومی است ولی باز هم آفاتی این درخت را تهدید می کنند که خطرناک ترین آنها شته، شپشک ها و تریپس هستند. برای از بین بردن شته می توانید از سم های فسفره استفاده کنید. بعضی از بیماری های قارچی مثل آنتراکنوز و بلایت هم می توانند برای درخت افرا خطرناک باشند.

 

 

 

2 پاسخ
  1. حمیده شکری زاده
    حمیده شکری زاده می گوید:

    من هنوز نتونستم خرید کنم که دیدگاهم رو بفرستم کد تایید شماره موبایل رو وارد می کنم میگه صحیح نیست در صورتی که همون کده
    نحوه پرداخت دیگری از طریق سامانه بانکها ندارید مشکلش چیه

    پاسخ
    • فروشگاه روکالبا
      فروشگاه روکالبا می گوید:

      سلام وقت بخیر ما اینستاگرام هم داریم از طریق اینستاگرام نیز میتونید خرید کنید. آدرس اینستاگرام
      @rocalbaa

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *