خرید اینترنتی بذر گل و گیاه

خرید اینترنتی بذر گل و گیاه یکی از راه های دسترسی آسان شما عزیزان به انواع بذر گل زینتی و آپارتمانی است که بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن بذر مورد نظر خود را خریداری کنید، همانطور که می دانید فروشگاه اینترنتی بذر روکالبا اسپانیا دارای گواهی استاندارد از اروپا است و در زمینه فروش بذر گل و گیاه کمیاب ، فروش اینترنتی بذر سبزیجات ارگانیک و بذر صیفی جات خارجی فعالیت دارد و عزیزانی که در تهران زندگی می کنند بنا به هر دلیلی نمی توانند حضوراََ به فروشگاه روکالبا مراجعه کنند می توانند برای خرید بذر گل و گیاه در تهران به بخش محصولات مراجعه کرده و بذر مورد نظر خود را خریداری کنند.

محصولات فروشگاه اینترنتی بذر گل روکالبا

خرید اینترنتی بذر گل و گیاه

معرفی انواع بذر

  • بذر هیبرید : رقم هیبرید در واقع اشاره به بذرF۱ دارد که از راه مستقیم از تلاقی دو والدی که از نظر ژنتیکی متفاوت هستند، تولید می گردد. در این ارقام، صفات کیفی و مفید هر دو والد با هم ترکیب شده و منتج به پدیده ای به نام نیروی هیبرید (Hybrid vigor ) یا Heterosis (برتری هیبرید نسبت به والدین) می گردد.. اینها دانه هایی هستند که جهت تجلی برخی صفات مطلوب از پیوند دو گیاه کاملا متفاوت به وجود آمده اند. استفاده از بذر اصلاح شده و جدید این گیاهان بهترین روش ممکن است. این بذرها ممکن است گیاهانی تولید کنند که نسبت به بیماری های بیشتری مقاوم گردد، میوه های درشت تری تولید کنند و نحوه برداشت راحت تری داشته باشند. اشکال این نوع بذور این است که بسیاری از ژن های خاص را از دست داده و ممکن است برخی ویژگی های منحصر به فرد مانند طعم، بو و بافت در گیاهان و میوه های حاصل از دانه های هیبرید موجود نباشد. ترکیب ژنتیکی این بذرها پس از یکبار تکثیر به شدت تغییر می کند. بذور جمع آوری شده از گیاهان هیبریدی برای کشت سال بعد مناسب نبوده و ممکن است همان گیاه اولیه را تولید نکنند.
  • ارگانیک : این بذور از گیاهان والدی تولید شده اند که در طول رشدشان هیچگونه آفت کشی استفاده نشده و به صورت ارگانیک پرورش یافته اند. این ها ممکن است به صورت هیبرید یا طبیعی باشند.
  • بذری که توسط انسان تغییری در ژنتیک آن ایجاد نشده : این بذرها نسبت به بذرهای هیبرید دارای طعم و بوی مشخص هستند. بذرهای تولید شده توسط این گیاهان همان گیاهی را تولید میکنند که از آن برداشت شده اند. اگرچه این نوع بذور برخی ویژگی های زراعی که بذرهای هیبرید دارا هستند را ندارد اما این ویژگی ها آنقدر هم مورد نیاز و مطلوب یک باغبان ساده نیستند.

معرفی انواع بذر

 

بذر گل چند روزه جوانه میزند ؟

مدت زمان جوانه زنی بذر ها با یکدیگر متفاوت هستند اما زمانی که شما میخواهید بذر گل بکارید باید به نکاتی توجه کنید که شامل موارد زیر میشوند :
۱ – گلدان را با یک خاک دارای زهکشی خوب پر کنید. ما توصیه می‌کنیم نیمی از گلدان را با خاک گلدان و نیم دیگر را با شن و ماسه پر کنید و آن ها را با هم مخلوط نمایید. هر گونه تکه های بزرگ را از خاک گلدان حذف کنید. بذرها را روی خاک قرار دهید.
۲ – یک لایه نازک شن و ماسه روی بذرها بریزید. در صورتی که بذرها خیلی ریز هستند (مانند گیاه سنگی) نیازی به اضافه کردن خاک روی آن ها نیست. دانه های بزرگ و ضخیم بهتر است قبل از کاشت به مدت ۲۴ ساعت در آب خیسانده شوند تا سرعت جوانه زنی آن ها بالاتر رود.
۳ – گلدان را به مدت ۵ دقیقه در یک ظرف آب قرار دهید.
۴ – بعد از ۵ دقیقه گلدان را از ظرف آب خارج کنید و اجازه دهید آب اضافی از آن خارج شود.
۵ – گلدان را در یک کیسه پلاستیکی شفاف قرار دهید تا رطوبت حفظ شود. خاک باید مرطوب بماند.
۶ – اکثر بذرها در شرایط روشن و دمای ۲۴ درجه سانتی گراد جوانه می‌زنند.
۷ – زمانی که بذرها جوانه زدند باید تهویه را افزایش داد. بذرها با توجه به نوع گونه ۱ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا جوانه بزنند.
۸ – در هنگام آب دادن به گیاه از خیس کردن نهال اجتناب کنید تا از بروز بیماری ها جلوگیری شود. می‌توانید آبیاری را از زیر انجام دهید تا نهال خیس نشود. تهویه خوب برای جلوگیری از عفونت های قارچی ضروری است.

بذر گل چند روزه جوانه میزند

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *