خرید اینترنتی بذر گل آفتابگردان زینتی

آفتابگردان زینتی و یا Helianthus از دو کلمه Helios (آفتاب) و Anthos به معنی گلی که کسیر آفتاب را دنبال می کند گرفته شده که در غرب آمریکا وجود داشته و به مرور زمان به اروپا سپس به کل دنیا انتقال پیدا کرده است اگر تمایل به خرید بذر گل آفتابگردان زینتی دارید پیش از آن مقاله زیر را مطالعه کنید تا بیشتر با این گیاه آشنا شوید.

گل آفتابگردان زینتی گیاهی یک ساله و پر رشد با ساقه منشعب و غیر منشعب است که این روزها پاکوتاه آن هم تولیده شده است ، گل های آفتابگردان قطر ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر دارند و به صورت کم پر یا پر هستند. گلچه‌های شعاعی در رنگ‌های زرد، قرمز و به ندرت بنفش و گلچه‌های مرکزی در رنگ‌های زرد، قهوه‌ای یا ارغوانی مشاهده می‌شود. این گیاه برای کاشت در حاشیه، گلدان و نیز به عنوان گل بریدنی بکار می رود.

خرید بذر گل آفتابگردان زینتی

از جمله بذر گلهای آفتابگردان زینتی که در فروشگاه روکالبا وجود دارد مربوط میشود به بذر گل آفتابگردان زینتی چند رنگ میکس که برای مشاهده آن روی لینک زیر کلیک کنید. همچین برای مشاهده بذر انواع گل میتوانید به بخش بذر گل (زینتی – فصلی) مراجعه کنید.

بذر گل آفتابگردان زینتی چند رنگ میکس

زمان کاشت بذر گل آفتابگردان زینتی

گل آفتابگردان زینتی روز بلند اختیاری است و با کشت بذر در بهار، در تابستان به گل میرود. با تغییر زمان کاشت بذر تا آبان می‌توان از گلدهی گیاه استفاده کرد.

زمان کاشت بذر گل آفتابگردان زینتی

پرورش و نگهداری گل آفتابگردان زینتی

  • نور

نیاز به نور کامل آفتاب دارد. به سرما مقاوم است، اما برای گلدهی خوب به تابستان‌های گرم و طولانی نیاز دارد؛ بنابراین شبیه گیاهان حساس به سرما با آن رفتار می‌شود. ریشه این گیاه عمیق است و خاک آن باید خوب شخم زده شود. نیاز به خاک مرطوب، ولی با زهکشی خوب، غنی از مواد آلی با pH خنثی تا قلیایی دارد. خشکی خاک را به خوبی تحمل می‌کند.

  • آب

گل آفتابگردان به آبیاری کافی و منظم احتیاج دارد اما می تواند تا حدودی دوره خشکی را تحمل نماید. و این امر به دلیل ریشه مستقیم و توسعه یافته گیاه آفتابگردان می باشدکه پتانسیل نفوذ آن در خاک به سه متر می رسد. آبیاری منظم و مرتب به خصوص در طی ماه اول به رشد و توسعه مناسب سیستم ریشه این گیاه کمک می کند. از طرفی آبیاری بیش از اندازه موجب عدم شکل گیری و یا بدشکل شدن بذرهای شکل گرفته در مرکز گل می شود و خیس بودن همیشگی خاک در نهایت موجب زردی برگها و ریزش آنان و پژمردگی و مرگ گیاه می شود.

  • دما

گیاه آفتابگردان بهترین رشد خود را در دمای ۲۵-۲۱ درجه انجام می دهد اما دما را تا ۳۳ درجه و همچنین ۱۷ درجه به خوبی تحمل کرده و به رشد خود نیز ادامه می دهد هر مقدار که گرما بیشتر شود بهتر است که آب بیشتری نیز در اختیار گیاه قرار داد و یا فواصل آبیاری را کوتاه تر کرد اما هر مقدار که هوا سردتر باشد بهتر است که فواصل آبیاری را نیز بیشتر کرد و همچنین در این شرایط به آب کمتری نیز احتیاج است.

  • خاک

خاک سبک دارای کود حیوانی پوسیده که در اثر آبیاری  فراوان باطلاقی نشود و همچنین خاکی با زهکش خوب و حاوی مواد ارگانیک همانند خاک برگ و یا کود پوسیده دامی به رشد این گیاه کمک می کند. همچنین اضافه کردن شن به میزان ۱۰٪ میزان کل حجم مخلوط خاک به زهکش بهتر خاک کمک می کند.آفتابگردان به شوری خاک نسبتا مقاوم است و در محدوده ای از اسیدیته خنثی رشد خوبی دارد.

  • تکثیر گیاه

ازدیاد آفتاب گردان زینتی از طریق بذر انجام می شود .برای کشت بذر آفتابگردان ابتدا باید خاک محل کشت را تا عمق مناسب شخم زد و سپس در اواسط بهار نسبت به کاشت بذرها اقدام نمود (توصیه میشود خاک محل کشت از زهکشی مناسبی برخوردار باشد و برای تقویت خاک می توان از کمپوست و یا خاک برگ و کود پوسیده دامی استفاده کرد ) بذر ها در عمق ۲ تا ۳ سانتی متری کاشته به فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر از یکدیگر کاشته می شوند در صورتی که می خواهید بذر را در محیط گلخانه و یا منزل کشت نمایید می توانید در بستر آماده از خاک برگ و شن بذرها را کاشته و سپس پس از برطرف شدن دوران یخبندان و متعادل شدن هوا گیاهان جوان را که ۴ برگی و یا ۶ برگی شده اند را محیط باز منتقل کرد . از زمان کاشت تا رویش گلها زمانی بین ۸ الی ۱۰ هفته زمان نیاز دارد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *