بذر سبزیجات تابستانی

معرفی بذر سبزیجات تابستانی برای کاشت در فصل تابستان

در مقاله گذشته در مورد کاشت بذر سبزیجات در باغچه با شما عزیزان به طور کامل صحبت کردیم. با فرا رسیدن فصل تابستان و گرما شاید عده ای تصور کنند که در این فصل امکان کاشت بذر سبزیجات وجود ندارد اما باید به شما بگوییم که در فصل گرم تابستان میتوانید بذر سبزیجات تابستانی را در باغچه منزل خود بکارید و از آن استفاده کنید.

با وجود اینکه فصل بهار مناسبترین فصل برای کاشت بذر سبزیجات است اما شما می توانید بذر سبزیجات تابستانی را در این ماه ها بکارید و در پاییز برداشت کنید.

شما می توانید بذر این سبزیجات را در اواخر بهار که خطر سرمازدگی وجود ندارد بکارید و تا به راحتی در دمای ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی گراد رشد کنند، بذر لوبیا ، ذرت ، خیار ، بادجان ، خربزه ، فلفل ، کدو تنبل ، نخود فرنگی ، کدو حلوایی ، گوجه فرنگی و سیب زمینی های شیرین جز بذر سبزیجات تابستانی هستند.

همانطور که میدانید فعالیت ما در زمینه فروش اینترنتی بذر سبزیجات است و برای مشاهده محصولات ما می توانید به بخش بذر سبزیجات و صیفیجات مراجعه نمایید.

بذر سبزیجات تابستانی

لازم است بدانید تیر ماه آخرین اعلان است برای کاشت سبزیجات تابستانی نظیر گشنیز، ریحان، جعفری، رازیانه(البته بهترین زمان برای کاشت رازیانه همین وقت است) و شوید، قبل از آنکه هوا برای جوانه زنی خیلی گرم شود.

کاشت کلم بروکلی

می‌توانید کلم ها را بسته به اینکه چه زمانی می‌خواهید آن را مصرف کنید، پاییز یا زمستان،‌در خزانه یا در بیرون خانه بکارید. البته بسته به نوع آب و هوا اگر آن را خزانه می‌کنید بهتر است در هوای گرم به بیرون انتقال ندهید.

نکته مهم در کاشت بروکلی درجه دما است اگر در مناطقی زندگی می کنید که دمای هوا خیلی زیاد است بروکلی های خوبی برداشت نخواهید کرد تمامی انواع خانواده کلم ، محصول فصل خنک می باشند یعنی در زمان باردهی باید دما زیر ۲۵ درجه سانتیگراد باشد.

کاشت کلم بروکلی ، بذر سبزیجات تابستانی

کاشت هویج

از آنجا که هویج گیاهی است که در دو نوبت بهاره و پاییزه کاشته می شود این آخرین فرصت برای کاشت بذر هویج است که برای آخر تابستان یا اول پاییز محصول آن را برداشت کنید. مهمترین فاکتور زمانی که هویج در حال رشد است اطمینان از این است که خاک به خوبی نرم شده باشد.اگر خاک منطقه ی کاشت هویج شما بیش از حد رسی باشد، می توانید خاک را با اضافه کردن مواد آلی و ارگانیک شن و یا کمپوست به آن، نرم کنید.

همچنین اگر کاشت بذر هویج در گلدان را انتخاب کرده اید تقریباً مشابه با کاشت هویج در زمین یا جعبه کاشت است. شما فقط باید مطمئن شوید که گلدان به اندازه کافی عمیق است و اجازه ی گسترش ریشه ها را به گیاه می دهد.

کاشت هویج ، بذر سبزیجات تابستانی

کاشت بذر انواع کدو

اگر بذر های کدو را خزانه نکرده اید می توانید آنها را مستقیم در خاک بیرون بکارید، کدو هم یکی از سبزیجات تابستانی دو بذر را در یک جا بکارید و زمانی که جوانه زدند گیاه ضعیف تر را خارج کنید. دقت کنید که فاصله زیادی بین هر نشاء باشد.

هنگامی که بوته کدو سبز شروع به دادن محصول می کند، تا موقع برداشت زمان کمی باقی می ماند و این برای باغبانان تازه کار بسیار خوشایند است. در هر گودال دو یا سه بذر کدو سبز را در عمق ۳ سانتی متر با هم بکارید. بعد از آن که دانه ها جوانه زدند و برگ واقعی تشکیل دادند، بوته ها را تنک کنید. با گیاه جاگیری طرف هستید!

کاشت کدو ، بذر سبزیجات تابستانی

کاشت انواع بذر لوبیا

اوایل خرداد احتمالا آخرین فرصت برای کاشت بذر انواع لوبیاست! لوبیا گیاهی گرما دوست است و در مناطقی با شب های خنک و روزهای گرم پیوند عمیقی دارد.

البته اگر شما می خواهید گلدان لوبیا را در خانه نگه دارید در هر زمان از سال می توانید کاشت لوبیا را انجام دهید.

دانه های لوبیا را باید در عمق ۳ سانتی متری کاشت و فاصله دانه ها از هم باید ۱۵ سانتی متر باشد. برای پشتیبانی از نهال های لوبیا باید برای آن ها داربست تهیه کرد. مثلا می توانید از یک میله استفاده کنید. با این کار از گره خوردن بوته های لوبیا جلوگیری می شود همچنین برداشت لوبیا نیز آسان تر خواهد شد.

کاشت انواع بذر لوبیا ، بذر سبزیجات تابستانی

کاشت بذر خیار

خیار معمولا باید زودتر از این در داخل و در خزانه کشت میشد، اما اگر مقداری از آنها را بیرون بکارید احتمالا اواخر مرداد و در شهریور محصول خواهید داشت.

کاشت بذر خیار، اعم از خیار خاردار درختی،‌ خیار خاردار سفید، خیار هندوانه ای و یا خیار سبز قلمی و انواع دیگر آن در خانه به این معنی است که شما می توانید در تمام طول سال به این میوه دسترسی داشته باشید. زمانی که خیار خارج از خانه کاشته می شود، فضای زیادی را اشغال می کند. اما شما می توانید گونه ای از خیار را در خانه، در یک گلدان مناسب بکارید که تولید میوه کند و به گرده افشانی هم نیازی نداشته باشد. خیار،  زمانی  که  در تمام مراحل رشدش نور کافی دریافت کند، بهترین بازدهی را دارد.

بذر خیار ، بذر سبزیجات تابستانی

کاشت بذر شغلم

از دیگر بذر های سبزیجات تابستانی بذر شلغم است. تیر ماه، آخرین فرصت برای کاشت بذر شلغم است و اگر در این ماه بذر شلغم را بکارید در ماه های آخر پاییز یا اوایل زمستان می توانید از محصول خود برداشت کنید.

گیاه شلغم را با توجه به درجه حرارت محیط از اول فروردین ماه تا اول تیرماه می کارند تا محصول پیش رس بدست آورند.

بهتر است شلغم را در زمین های با خاک سنگین که رطوبت را در خود نگه می دارند کاشت.

شلغم را در ردیف هایی به فاصله ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر از هم می کارند و فاصله بوته ها را ۵ تا ۱۵ سانتی متر در نظر می گیرند.

کاشت بذر شلغم ، بذر سبزیجات تابستانی

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *