بذر خیار سفید معطر

خیار سفید یک محصول بسیار جذاب دارای پوست سفید است که بعد از بلوغ پوست میوه زرد کم رنگ می‌شود. این خیار یک واریته هیرلوم (موروثی) است که در قرن نوزدهم محبوبیت زیادی پیدا کرد. خیار سفید طعم بسیار خوبی دارد ولی قسمت انتهایی میوه مانند سایر خیارها کمی تلخ می‌باشد. میوه‌ها به طول ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر و قطر ۳/۵ تا ۵ سانتی‌متر رشد می‌کنند. خیار سفید منبع غنی از ویتامین C ومواد معدنی است. این خیار زیبا و خوشمزه جذابیت زیادی به باغ شما خواهد بخشید. حال اگر تمایل به آموزش کاشت بذر خیار سفید دارید میتوانید با مشاهده ویدئو آموزشی زیر به راحتی آن را پرورش دهید.

توجه داشته باشید که خیار یک محصول فصل گرم است که در دمای ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بهترین رشد را دارد و در دماهای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد سرما زده می‌شود. خاک‌های لومی حاصلخیز با زهکشی خوب برای رشد خیار توصیه می‎شود. کشت بذر خیار که در محیط آزاد پرورش داده می‎شود از اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه می‌‎با‌شد یعنی باید زمانی کاشته شود که خطر سرمای بهاری کاملا از بین رفته باشد.

آموزش کاشت بذر خیار سفید

با استفاده از ویدئو آموزش کاشت بذر خیار سفید و مراحل کاشت آن به راحتی میتوانید این گیاه را پرورش دهید.

  1. ابتدا بذرها را قبلاً در پارچه نم دار پنبه ای به مدت ۴۸ ساعت در دمای معمولی اطاق می خیسانیم و سپس بذور را در محل مورد نظر کاشت و آنگاه با کمی شن شسته روی آن را می پوشانیم.
  2. خاک را خیس و مرطوب کنید. اگر خاک خشک بود، قبل از اضافه کردن بذرها، خاک را آبیاری کنید.
  3. اگر خاک کاملاً خشک شده بود حدود ۱ اینچ (۲ سانتی متر) آب با استفاده از  شلنگ  یا آبپاش، به  خاک اضافه کنید.
  4. بذر را به آرامی در  خاک فشار دهید. یک یا دو بذر را به اندازه ی ۲ تا ۳ سانتی متر در خاک فرو کنید.
  5. فاصله ها چه در کاشت بذر چه در کاشت نشاء، باید بین ۱۸ تا ۳۶ اینچ (۴۵ تا ۹۰ سانتیمتر) باشد. توجه داشته باشید که میزان فاصله در گونه ی bush می تواند کمتر از انواع  vine ، باشد.
  6.  بذرها را با فاصله ی ۶ تا ۱۰ اینچ (۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر) از هم بکارید و وقتی گیاهان به اندازه ی  ۴ سانتیمتر (۱۰ سانتیمتر) بلند شدند، عمل تنُک کردن و حذف بوته های اضافه را انجام دهید. بعد از تنک کردن فاصله ها باید ۱۸ اینچ (۴۵ سانتیمتر) شده باشد.
  7. جوانه ها را در داخل گلدان های کوچک  روی سطوح گرم و یا در مقابل نور قرار دهید. جوانه ها باید حدود ۴ هفته قبل از نشاء کاری آماده شوند.
  8. هنگام انتقال نشاء های گیاه خیار، کل بوته ی خیار را به همراه خاک منتقل کنید. خاک از ریشه های حساس خیار محافظت می کند در غیر این صورت ریشه از بین رفته و گیاه احتمالاً زنده نخواهد ماند.
توضیحات

📖این گونه نیاز به دمای بالا برای رشد دارد. برای عملکرد بهتر گیاه اغلب اوقات خاک مرطوب بماند.
🌱 بستر مناسب : خاک سبک و غنی، حد فاصل آبیاری خاک مرطوب بماند.
📅زمان کاشت بذر : از بهمن ماه تا اوایل خرداد.
☀️آفتاب مستقیم
زمان رسیدن محصول : ۶۰ روز پس از جوانه زنی بذر.
🌡دمای مناسب جوانه زنی بذر : بین ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد
🌱عمق کاشت : ۲ سانتیمتر.
🌾تعداد تقریبی بذر در یک بسته : ۲۲۰ عدد.
📏فواصل کاشت : ۱۲۰ در ۶۰ سانتیمتر‌

ویدئو آموزش کاشت بذر خیار