بذر سبزیجات ایتالیایی

یکی از ویژگی های مثبت بذر سبزیجات ایتالیایی در این است که میتوان در کمتر از ۳ هفته آنها را در منزل تولید کرد و با آنها انواع سالاد سبزیجات سالم و خوشمزه را تهیه کرد.

هر گیاه بذری با توجه به نوع خودش برای بار دهی نیاز به نور خاص خود را دارد. بذر سبزیجات ایتالیایی برای باروری به نور کامل خورشید نیاز دارد و نسبت به مابقی شرایط ترجیح می دهد اما در سایه و نیمه آفتالبی نیز رشد خواهد کرد.

در ادامه از چند نوع بذر سبزیجات ایتالیایی و از خواص و ویژگی آنها برایتان توضیح خواهیم داد:

یکی از سبزیهای پرطرفدار ایتالیایی ریحان گنووس است؛ با طعمی بسیار لذیذ و با عطری که کل فضا را پخش می کند.

ریحان گنووس واریته‌ای جزء ریحان شیرین است که اصالت آن به ایتالیا برمی‌گردد. این نژاد تخصصی اروپایی در صورت پخت ‌و پز طولانی، طعمش رو به تلخی می رود. این گیاه زمانی که در آب‌ وهوای گرم قرار بگیرد، تمایل کمتری به گل‌ دهی سریع دارد؛ رشد ریحان در زمان گل دهی متوقف می شود. برگ‌های این گیاه بزرگ شکل هستند ، رنگ آنها سبز روشن است و بر روی آنها چروک هایی مشاهده می شود.

 

بذر ریحان ایتالیایی دولچی فرسکا

برای فرآینده باروری و رشد کامل این گیاه به ۲۸ روز زمان نیاز داریم. در ظاهر این گیاه دارای برگ های زیاد و پرپشت و منظم است و از نظر معطر بودن عطر بسیار دلنشین و اشتها آوری دارد.

این گیاه را میتوان به صورت خام و یا پخته شده مصرف کرد و از بوی خوب آن لذت بُرد؛ این گیاه جدا از خاصیت خوراکی بودن در مصارف دارویی نیز جایگاه خود را دارد.

بهترین و جالب ترین عملکردی که این گیاه دارد؛ این هست که بعد از برداشت محصول مجدا با مدت زمان بسیار کوتاهی دوباره احیا می شود و برگ های جدیدی تولید می کند. پس کاشت این گیاه در منزل به ما کمک می کند همیشه سبزی در سفره ما وجود داشته باشد و با خوردن آن از خواص دارویی آن نیز استفاده کرده باشیم.

نام این گیاه میتواند از مزه آن خبر دهد؛ کلمه دولچی در زبان ایتالیایی به معنی شیرین می باشد و کلمه فرسکا به معنای تازه تعبیر میشود. با کاشت این بذر، یک گیاه انبوه و دارای برگ‌های بزرگ با ارتفاعی کمتر از ۶۰ سانتی‌متر روییده می‌شود که در تمام روزهای سال ، برگ‌های جدیدی از دل آن رشد می‌کنند واین گیاه همیشه پر محصول به حساب می آید. مهم نیست در کدام آب وهوایی زندگی میکنید و یا فضای شما چقدر باشد؛ در هر صورت شما میتوانید از این گیاه اشتفاده کنید و لذت ببرید.

در طی زمان فصل رشد این گیاه، هر زمان که برگ ‌های سبز، تازه و شفاف این گیاه را بچینید، دوباره برگ‌های جدیدی به جای آنها نمایان خواهند شد.

بذرهای گیاه را در اواخر فصل سرد زمستان بهتر است درمحیط داخلی منزل در گلدان یا هر ظرفی که در نظر دارید بکارید یا در فصل بهار مستقیماً آن را داخل باغچه بکارید. در مدت ۵ تا ۱۰ روز زمان میبرد که دانه ها جوانه بزنند. زمانی میتوان مکان گیاه را تغییر داد که حداقل ۲ برگ واقعی داشته باشد.

در باغچه بذر‌ها را با فاصله‌ی ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متری از یکدیگر بکارید؛ همان طور که در بالا گفته شد بهتر است این کار در فصل بهار انجام شود که خاک باغچه اندکی گرم شده باشد. روی بذرها را با ۷-۸ میلی‌متر خاک بپوشانید و زمانی که به ارتفاع ۵ سانتی‌متری رسیدند، ریحان‌ها را هرس کنید.

با رشد ریحان ها و پس از گذشت ۶ هفته ، ساقه‌ ی مرکزی گیاه را کوتاه‌ تر کنید. اگر گیاه را به خوبی و به اندازه هرس کنید، می‌توانید در فصل رشد، هفته ای یک پیاله ریحان تازه از آن برداشت کنید.

از شرایطی که ریحان برای رشد بهتر و محصول دهی نیاز دارد آب‌ و هوای داغ و میزان زیاد نور آفتاب است ولی در عین حال به رطوبت مداوم و خاک غنی نیز نیازمند است؛ پس به یاد داشته باشید که این گیاه به شدت به آبیاری نیازمند است.

بذر ریحان ایتالیایی بیولوژیک

ما در فروشگاه اینترنتی بذر روکالبا مفتخریم که با چندین سال تجربه؛ در خدمت رسانی به شما عزیزان باشیم و بهترین کود و انواع مختلف بذر ها را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *