خرید اینترنتی بذر گل گاوزبان

گل گاو زبان یکی از گیاهان دارویی مهم است که دارای خواص درمانی بسیار زیادی می باشد. برای پرورش آن به راحتی میتوان در منزل با بذر گل گاو زبان را کاشت و برداشت کرد. برای تهیه بذر میتوانید به فروشگاه بذر روکالبا به صورت حضوری مراجعه کرده و یا از طریق خرید اینترنتی بذر گل گاوزبان اقدام به خرید این بذر پرطرفدار نمود.
بسیاری از ایرانی ها با خواص گل گاو زبان آشنایی دارند و اکثر آنها حداقل یک بار استفاده کردند. از گل گاو زبان بیشتر به عنوان دم نوش و عرق گل گاو زبان استفاده می کنند.
این گیاه از ساقه شیار دار و زِبر و برگ های پهن و بزرگ و مخملی شکل تشکیل شده است، که بخش مصرفی آن برگ و گل این گیاه است.
گل های گیاه گل گاو زبان به رنگ های قرمز، صورتی ، بنفش و آبی دیده می شود که پس از خشک شدن آن به رنگ بنفش پُر رنگ و یا آبی تیره تغییر رنگ می دهد.
کاشت بذر گل گاو زبان ایرانی بسیار کاری ساده و هموار است و با اندکی تجربه در کشاورزی نیزمیتوانید بهترین نتیجه را از کاشت بذر گرفت.
این گیاه دارای رشد سریع و زیادی است و چند ساله است؛ یعنی این گیاه با یکبار کاشته شدن در سال های بعد نیزرشد خواهد کرد که علت آن این است که گل گاو زبان بعد از گل دهی به دانه می رود و دانه ها در غلافی کرکی هستند و تیغ های ریزاز انها محافظت می کنند، ریختن دانه ها بر روی گلدان یا باغچه باعث رشد مجدد گیاه در سالهای بعد می شود.

آموزش کاشت بذر گل گاوزبان

“درفصل زمستان بذر را در گلدان و در فصل بهار در باغچه بذر را بکارید.”
بذر گل گاو زبان برای رشد و گل دادن به نور زیاد نیاز دارد و بهتر است در معرض نور خورشید قرار بگیرد.
ابتدا برای کاشت باید بذر ها را در چند روز خیس کنید تا جوانه بزنند، معمولا این کار در۵-۶ روز انجام می شود و به زمان زیادی نیاز ندارد.
برای کاشت بذرها در گلدان ابتدا آن را با خاک مناسب پُر کنید و آن را آبیاری کنید در صورتی که از سوراخ زیر گلدان آب خارج شود، و پس از گذشت یک و نیم یا دو ساعت حفره هایی در سطح خاک به عمق ۰٫۵ الی ۱ سانتی ایجاد کنید و بذرها را در آنجا قرار دهید و روی آن را خاک بپوشانید و خاک را طوری آبیاری کنید که بذر ها جابجا نشوند.
آبیاری این بذر باید گونه ای باشد که نگذارید سطح خاک روی گلدان خشک شود؛ و از آبیاری بیش از حد نیز بپرهیزید.
معمولا بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه از کاشت بذر میتوان گل این گیاه را برداشت کرد؛ برگ های گاو زبان را از ابتدای رشد میتوان برداشت کرد، توصیه ما این است که برگ ها را همان ابتدا و هرچه زودتر برداشت کنید تا لطیف تر باشند. پس از برداشت گل نیز ۲ هفته بعد باز گیاه شروع به گل دهی می کند.
برای برداشت این محصول بهتر است از دستکش استفاده کنید تا از گزیدگی و خارش دست در برخورد با تیغ های ریز روی گیاه جلوگیری کنید.

بهتر است بعد از برداشت گل ها، آنها را در سایه خشک کنید تا ازکیفیت بهتری برخوردار باشند.

جهت مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله کاشت بذر گل گاوزبان مراجعه کنید.

خرید اینترنتی بذر گل گاوزبان

خواص گل گاوزبان

هر گیاه و مواد غذایی که ما استفاده می کنیم یه طبع مربوط به خود را دارد، طبع گل گاو زبان گرم و تَر است و برای رفع سردی بدن از آن استفاده میشود.
– از خواص گل گاو زبان میتوان به آنتی اکسیدان، آنتوسیانین فلاونوئید، کولین، اسید گاما لینولئیک، ویتامین ، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن اشاره کرد. ،C و انواع ویتامین های B
– دمنوش گل گاو زبان تقویت کننده بسیار قوی برای آرامش اعصاب و روان و حواس پنجگانه می باشد ، شادی آور و کاهنده غم و غصه و ضد استرس و اضطراب است در ضمن از مبتلا شدن به اختلال حواس پیشگیری می کند. از ترکیب دمنوش گل گاو زبان با کمی لیمو تازه و عسل طبیعی می توان سرماخوردگی را درمان کرد و از سرفه های بی امان و عذاب آور در زمستان و تنگی نفس و گلودرد خلاص شد.
– از برگ تازه گل گاو زبان برای از بین بردن جوش های چرکین دهان اطفال، برفک بسیار عالی می باشد و باعث خنک شدن دهان می شود.
گل گاو زبان به خاطر منیزیم بالایی که دارد می تواند از مبتلا شدن به انواع سرطان ها جلوگیری کند. حتی در مواردی برای درمان بیماری هایی مثل سرطان پروستات و پستان و کبد می تواند بسیار با تاثیر باشد.
– اکثر اوقات بیماران مبتلا به سرخک، مخملک، آبله به تب بالا دچار می شوند، که از گل گاو زبان برای فروکش کردن تب نیز استفاده می کنند.
اگر بیشتر از بازه پنج روز به صورت متوالی دمنوش گل گاوزبان را میل کنید، باعث پریود شدن خانم ها می شود. گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد دردی که دارد می تواند برای کمردرد و دل درد در دوره قاعدگی خانم ها بسیار تسکین بخش باشد.

-اگر فردی وابسته به مصرف الکل می باشد حتما گل گاوزبان را به آن پیشنهاد دهید؛ برای اینکه گل گاوزبان با سرکوب کردن بعضی از پیام رسان های عصبی خاص میتواند میل آنها را به مصرف الکل بسیار کاهش دهد و به روند کنار گذاشتن الکل به آنها بسیار کمک کند.
-علاوه بر خواصی که برایتان گفته شد، گل ‌گاوزبان تصفیه‌ کننده و رقیق کننده ‌خون،کنترل وکاهش فشار خون بالا، ضد اسپاسم، محرک غدد آدرنال، مقوی کننده ماهیچه قلب و محافظ عروق می باشد.
-در کنار همه خاصیت هایی که از این گیاه گفته شد باید به یاد داشته باشید که گل‌ گاو زبان به‌ دلیل داشتن ” آلکالوئید ” برای خانم های باردار، شیر ده و کودکان ضرر دارد.
-” آلکالوئید ” موجود در گل گاو زبان باعث جلوگیری و درمان حساسیت، رماتیسم و التهاب می باشد.
-علاوه بر خواصی که برایتان گفته شد، گل ‌گاوزبان تصفیه‌ کننده و رقیق کننده ‌خون،کنترل وکاهش فشار خون بالا، ضد اسپاسم، محرک غدد آدرنال، مقوی کننده ماهیچه قلب و محافظ عروق می باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *