زمان کاشت بذر گل اطلسی

بهترین زمان کاشت بذر گل اطلسی

یکی از محبوب ترین گل هایی که در بخش فضای سبز کشور عزیزمان ایران استفاده می شود سبز گل اطلسی می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار است. بهترین زمان کاشت بذر گل اطلسی فروردین ماه است که معمولا اواخر بهار”خرداد ماه” تا آغاز فصل سرما گل دهی دارد.

اگر در کنار بوته های بلند این گل چوب قرار دهید، بوته آن تا ۶۰ سانتی متر هم حتی بلند خواهد شد.اما اگر این بوته ها را به حال خود بر روی زمین رها کنید ارتفاع آن از ۲۰ سانتی متر بیشتر نمی شود که دسته بزرگ سبز رنگ، مملو از گل را تشکیل می دهد که از نظر ظاهری بسیار زیبا است.

این گل ها ساقه های نیمه چوبی و گل های شبیه به قیف دارند. گل اطلسی انتخابی متفاوت از رنگ های جذابی همچون سفید، بنفش، قرمز، زرد، آبی، صورتی واغلب به صورت ابلق(دورنگ) به شما میدهد، تا شما بتوانید به سلیقه خود آن را در باغچه بکارید وازعطر و بوی خوشی که این گل دارد لذت ببرید.

منشاء و زیستگاه اصلی این گیاه در قاره آمریکا می باشد که به دو صورت ۱ ساله و دائمی وجود دارد که در این اکثرا مدل ۱ ساله موجود است. این گیاه به ۲ صورت پُر پَر و کم پَر وجود دارد که مدل پُر پَر از قلمه زدن تکثیر می شود.

آموزش کاشت بذر گل اطلسی

آموزش کاشت بذر گل اطلسی

ما در فروشگاه اینترنتی روکالبا با تهیه ویدئو اختصاصی کاشت محصولات سعی کرده ایم تا جایی که امکان دارد اطلاعاتی که مشتریان عزیز به آنها نیاز دارند را در اختیارشان بگذاریم حال با مطالعه این مقاله و مشاهده ویدئو آموزش کاشت بذر گل اطلسی به راحتی میتوانید پس از خرید این بذر ان را بکارید و پرورش دهید. برای کاشت بذر اطلسی بایستی گلدانی با دهانه ی بزرگ و عمق کم انتخاب کنید، و بعد خاک مورد نیاز را به مقدارلازم درون آن بریزید و به اندازه آبیاری کنید. برای کاشت بذر گل اطلسی مهم است که بذر ها را حداقل به فاصله ۳ سانتی از یکدیگر بکارید و اندکی خاک رو آن بپاشید؛ بعد از انجام این کار با آبپاش سطح خاک را خیس کنید و روی آن را تا جوانه زدن بذرها با نایلونی شفاف بپوشانید.

بعد از اینکه هر کدام ۵ تا ۶ تا برگ دادند میتوانید آن را در گلدانی جدا بکارید.

 

این گیاه برای گل دادن و بزرگ شدن به نور کامل احتیاج دارد. نورمستقیم آفتاب باعث شکوفایی گل هایش می گردد.

بهترین خاک برای این گیاه ترکیبی از کوکوپیت و پیت موس به علاوه شن و یا خاک برگ الک شده می باشد.

گیاه اطلسی برای داشتن گل هایی پُرپُشت و همچنین رشد مناسب به آبیاری منظم و دقیق نیازمند است . در مدت زمان یک هفته حداقل باید یک باربه روش غرق آبی گیاه را آبیاری نمائید و در روزهای گرم تابستان تا دوبار نیز به آبیاری کامل احتیاج دارند.

برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله نحوه ی کاشت بذر گل مراجعه نمایید تا به نحوه کاشت انواع بذر گل آشنا شوید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *