بذر گل داوودی

بذر گل داوودی از خانواده کامپوزیست هاست؛ گیاه داوودی بیش از دویست نوع مختلف دارد و از گیاهانی چند ساله گلخانه ای و علفی می باشد. گل داودی برگ های سبز (تیره) رنگ دارد و خود گل آن در واریته های مختلف رنگ های گوناگونی دارد. رشد اصلی گل داودی در فصل بهار می باشد.

علاوه بر اینکه شکل و رنگ گل ها می تواند خودش یک عامل برای جذب افراد به کاشت آن شود؛ از لحاظ قدرت گل دهی در تمام فصل های سال و کیفیت و ماندگاری گل ها پس از چیدن نیز نکته حائز اهمیتی است که انتخاب کننده های این گل در نظردارند.

این گل در فصل سرما و زمستان گل دهی ندارد، مگر اینکه از آن در گلخانه نگهداری شود اما اگر قصد داشته باشید که از این گل در فصل پائيز استفاده كنيد، نیازی به گلخانه ندارید و كاشت و برداشت آن در زمين و هوای آزاد ممکن خواهد بود و همچنین عمل ازدياد هم در هوای آزاد امکان پذیر است.

بهترین زمان کاشت بذر گل داودی در اواخر فصل تابستان تا پاییز و آخرای زمستان که از سردی هوا کاسته شده باشد، تا فصل بهار می باشد.

آموزش کاشت بذر گل داوودی

آموزش کاشت بذر گل داوودی

نحوه ی کاشت بذر گل ها با یکدیگر متفاوت است اما برای کاشت بذر گل داودی بهتر است خاک و بستر آن از ترکیب “خاک برگ” و “شن” و “کوکوپیت” و “پرلیت” و یا هر گونه خاک سبک دیگری که در دسترس شما باشد، تشکیل شده باشد.

ابتدا بعد از ریختن خاک مناسب در گلدان یا هر ظرفی که در نظر دارید بذر ها را به صورت دونه ای و با فاصله ۳ سانتی از هم بکارید؛ سپس به اندازه ۵ میلی متر خاک بر روی بذر ها ریخته و با استفاده از آبپاش به آبیاری آن اقدام کنید تا سطح کشت به صورت کامل مرطوب باشد؛ و اگر قصد دارید این گیاه را در فضای باز و زمین کشاورزی بکارید بهتر است بذر ها را در فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری از یکدیگر کاشته و به مدت دو هفته نسبت به آبیاری روزانه اقدام کنید.

بذر گل داوودی برای گل دهی باید در دمای ۱۸-۲۰ درجه سانتی گراد قرار بگیرد؛ و همچنین برای محافظت از بین رفتن رطوبت موجود در سطح آن روی گلدان را با لایه نایلونی شفاف بپوشانید و تا زمان جوانه زدن بذر که حدود ۱۰ الی ۱۴ روز زمان میبرد روی آن بماند. پس از اینکه بذر ها جوانه زدند میتوانیر نایلون را از روی ان بردارید و ان را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.

بهترین روش برای تکثیر ای گیاه قلمه زدن است.

شما می توانید پس از کاشت بذر ها کود خشک شده حیوانی را روی بستر خاک بریزید؛ اما درادامه اجازه کود دهی به این گیاه را ندارید چون که باعث پوسیدن و از بین رفتن آن می شود.

برای اینکه به رشد و باز شدن غنچه ها کمک کنید بهتر است برگ و گل های خشک شده را هرس کنید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *