خرید اینترنتی بذر سبزیجات ارگانیک

یکی از لذت بخش ترین کارها برداشت سبزیجات ارگانیک و سالم که از آبیاری و خاک آن مطمئن هستید و حاصل دست رنج خودتان باشد است.کاشت بذر انواع سبزیجات بسیار ساده و آسان است و کافیست چند مورد را در نظر داشته و رعایت کنید تا سبزی مرغوب و سالمی را برداشت کنید. اگر منزل شما حیاط ندارد که به باغچه دسترسی داشته باشید؛ می توانید در گلدان و بالکن برای خود سبزیجات ارگانیگ بکارید و از برداشت و مصرف آن ها لذت ببرید.بذر انواع سبزیجات را می توانید به روش های مختلف تهیه کنید، که ما برای سهولت درانجام این کار در شرکت روکالبا خرید اینترنتی بذر سبزیجات ارگانیک را فراهم کردیم تا با ارائه بهترین و تازه ترین بذر ها و انواع خاک و کود در خدمت رسانی به شما عزیزان سربلند باشیم.

لازم به ذکر است که نعناع و پونه سبزی هایی هستند که بذر ندارند و باید آنها را از سبزی‌ فروشی تهیه کنید و بعد از اینکه ریشه دار شدند، آن ها را در خاک بکارید.

روش تهیه قلمه و نحوه کاشت نعناع را برایتان توضیح خواهیم داد:

ابتدا قسمت ساقه نعناع را به صورا اریب ببرید و برگهای پایینی ساقه را بِکَنید تا تنها سه برگ ‌بر روی ساقه باقی بماند تا گیاه سریع تر به تولید ریشه اقدام کند.

سپس قلمه نعناع را داخل یک لیوان آب قرار بدهید به صورتی که قسمت ساقه گیاه که برگی روی آن نیست داخل آب قرار بگیرد، ظرف را در معرض نور خورشید قرار دهید و هر زمان آب ظرف کم شد به آن آب اضافه کنید.

حدود ۱۲ الی ۱۴ روز زمان می برد تا قلمه نعناع شما ریشه بزند، بعد از اینکه ریشه دار شد آن را درون گلدانی که خاک آن از ترکیب خاک برگ و ماسه تهیه شده است بکارید.

روش تهیه قلمه و نحوه کاشت نعناع

نحوه کاشت بذر سبزیجات ارگانیک

لازم است بدانید بذر سبزیجات ارگانیک به خصوص ریحان و شاهی را بهتر است قبل از کاشت خیس نکنید، زیرا برخی بذرها همانند ریحان و شاهی لعاب می اندازند و امکان این را به وجود می آورد که جوانه زنی دیرتر انجام شود.

برای شروع کار، خاک مناسب برای کاشت سبزی را خیس کنید. سپس آن را داخل ظرف یا گلدانی که تهیه کرده اید بریزید و با دست خاک را فشرده کنید تا سطح خاک صاف و سفت شود و بعد گلدان را آبیاری کنید تا خاک نشست کند.

بذر ها را با فاصله مناسب داخل گلدان قرار دهید و بعد با ۳ تا ۴ سانتی متر خاک روی آن را بپوشانید.

به آرامی با دست خاک را کمی فشار دهید تا بذرها درخاک فرو روند و هنگام آبیاری شسته نشوند؛ حال سطح خاک را با آب پاش مرطوب کنید.

روی گلدان را با روزنامه یا کاغذ بپوشانید و هر روز با آب پاش ۳ الی ۴ بار آن را مرطوب کنید تا سطح آن همیشه خیس باشد.

بهتر است تا هفته اول گلدان در جای گرم یا در مکانی که نور مستقیم خورشید به آن بتابد قرار دهید، بعد از جوانه زنی نور گلدان را از آفتاب پشت پنجره یا بالکن تامین کنید.

هنگام برداشت سبزی ها آنها را از ریشه در نیاورید، کافیست فقط سربرداری کنید و قسمت بالای آن را با چاقو جدا کنید  و پس از شستشو میل کنید.

بعد از چند روز مجددا می توانید گیاه را برداشت کنید.

 

شما عزیزان میتوانید جهت خرید اینترنتی بذر سبزیجات ارگانیک به بخش بذر سبزیجات و صیفی جات مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *