بذر درخت باران طلایی

درخت باران طلایی سالانه ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر رشد می‌کند و زمانی که بالغ می‌شود ارتفاع آن به ۹ تا ۱۲ متر می‌رسد. درخت باران طلایی یک درخت برگریز است و از خانواده Sapindaceae می باشد. در هند به آن درخت افتخار می‌گویند، در چین هم آن را درخت اطلس نما می‌خوانند. درخت در تابستان یا پاییز گل های زرد رنگ بسیار زیبایی تولید می‌کند و برگ هایی شبیه پر دارد. درخت باران طلایی در پاییز میوه هایی تولید می‌کند که درون این میوه ها پر از دانه است. دانه ها را به صورت برشته شده مصرف می‌کنند. این درخت یک درخت زینتی بسیار زیبا و محبوب است. درخت باران طلایی برگ ها، گل ها و میوه های بسیار زیبایی به وجود می‌آورد و از این درخت برای تزیین باغچه ها، فضای سبز، پارک ها و … استفاده می‌شود. درخت باران طلایی یک درخت مقاوم است و می‌تواند گرما را تحمل کند، همچنین توانایی رشد در خاک های فقیر را نیز دارد. حال اگر تمایل به آموزش کاشت بذر درخت باران طلایی دارید میتوانید با مشاهده ویدئو آموزشی زیر به راحتی آن را پرورش دهید.

آموزش کاشت بذر درخت باران طلایی

با استفاده از ویدئو آموزش کاشت بذر درخت باران طلایی و مراحل کاشت آن به راحتی میتوانید این گیاه را پرورش دهید.

  1. ابتدا بذر درخت باران طلایی تهیه کنید.
  2. بذرها را داخل آب ولرم قرار دهید و اجازه دهید تا یک شبانه روز داخل آب خیس خورده شوند.
  3. دستمال پارچه ای تمیز انتخاب کنید و با آب جوش مرطوبش کنید. سپس بذرها را داخل دستمال قرار داده و درون ظرف درب بسته قرار دهید و در محیط نور گیر دور از تابش مستقیم آفتاب قرار بدهید.
  4. بذرها به صورت متفاوت جوانه می زنند بعضی کمتر از یک هفته و بعضی ۲۰ روز زمان میبره تا جوانه بزنه.
  5. بعد از جوانه زنی بذرها را داخل گلدان کوچک یا پیت پلت بکارید.
توضیحات

🌱 بستر مناسب کاشت خاکی عالی و سبک با زهکشی مناسب یا پیت پلت
🌳برای کاشت بذر درخت باران طلایی ابتدا ۳ الی ۴ روز بگذارید بذرها درون دستمال کاغذی مرطوب خوب خیس بخورند بعد به خاک منتقل کنید. جوانه زنی بعد از گذشت ۲۰ روز صورت می گیرد.
📅زمان کاشت بذر از اوایل فصل بهار، تابستان و پاییز.
☀️آفتاب مستقیم و سایه
🌡️دمای مناسب جوانه زنی ۱۸ تا ۲۰ درجه
🌾تعداد تقریبی بذر در یک بسته ۴۰ عدد
🌱عمق کاشت بذر سطحی بیست میلیمتر

ویدئو آموزش کاشت بذر درخت باران طلایی