خرید اینترنتی بذر توت فرنگی

فروشگاه اینترنتی بذر روکالبا واردکننده بذرهای خاص و کمیاب از کشور اسپانیا است که جهت خرید اینترنتی بذر توت فرنگی می توانید مرغوب ترین نوع بذر را از کمپانی روکالبا که دارای گواهی استاندارد از اروپا می باشد تهیه کنید.

اگر شما هم جزء آن دسته از عزیزانی هستید که با قصد خرید اینترنتی بذر توت فرنگی به وب سایت ما مراجعه کرده اید. با مطالعه مقاله زیر پیش از خرید بذر توت فرنگی می توانید به طور کامل با این محصول و روش کاشت آن آشنا شوید.

توت فرنگی گیاهی نهان‌دانه از تیرهٔ گل سرخ است. این میوه خوش طعم علاوه بر ظاهر فانتزی و زیبایی که دارد خواص فوق العاده مفید و زیادی دارد که توجه خیلی ها مخصوصاً پزشکان را به خود جذب کرده است.

این میوه نسبتاً جدید که تا ۲۵۰–۳۰۰ سال قبل به این شکل امروزی وجود نداشت، بیشتر موارد استفاده دارویی داشته است. در قرن چهاردهم در فرانسه توت فرنگی‌های وحشی از جنگل به زمین زراعتی منتقل شد و از آن به عنوان یک گیاه اهلی استفاده گردید. در جنگلهای شمال ایران توت فرنگی وحشی به طور فراوان یافت می‌شود. به‌ نظر می‌رسد که اولین رقم اصلاح شده در زمان صدارت اتابک اعظم از فرانسه به ایران آمد و به نام اتابکی خوانده شد.

آموزش کاشت بذر توت فرنگی در گلدان

۱- ابتدا گلدان را با خاک پر کنید و آن را کاملا آبیاری نمایید. با استفاده از انگشت گودالی با ۶ میلی متر عمق در خاک حفر کنید و بین سوراخهایی که ایجاد میکنید ۱۵ سانتیمتر فاصله بدهید.
در هر سوراخ سه بذر بریزید. توجه داشته باشید بذرها کوچک هستند. برخی افراد با استفاده از موچین بذرها را از پاکت برمیدارند و در خاک میریزند.
روی بذرها را بپوشانید. میتوانید با انگشت روی خاک را کمی فشار دهید. مراقب باشید زیادی فشار ندهید چون ممکن است خاک را فشرده کنید. متراکم شدن خاک باعث میشود بذرها نتوانند به راحتی برویند و از خاک بیرون بزنند.
۲- یک پلاستیک شفاف روی گلدان بکشید. با این کار رطوبت گلدان را حفظ میکنید تا زمانی که بذرها برویند.
۳- گلدان را در مکانی آفتابی بگذارید. گیاه توت فرنگی مکانی گرم و پر نور دوست دارد. بنابراین اگر در زمستان توت فرنگی میکارید گلدان را کنار رادیاتور یا منبع گرمایی دیگر قرار دهید.
۴- بذرها را آبیاری کنید. باید خاک بذرها مرطوب باشد اما غرق آب نباشد. هر روز خاک را بررسی کنید تا مطمئن شوید خشک نشده است.
۵- کیسه پلاستیکی را زمانی میتوانید بردارید که بذرها جوانه زده باشند. همین که جوانه ها بالا آمدند نیاز به فضای بیشتری برای رشد دارند بنابراین نگذارید پلاستیک بماند. هنگامی که پلاستیک را از روی گلدان برمیدارید خیلی زودتر خاک آن خشک میشود بنابراین هر روز باید رطوبت خاک را بررسی کنید.
۶- برخی از گیاهان توت فرنگی را پس از جوانه زدن بذرها بچینید. برای این کار باید گیاهان ضعیفتر را انتخاب کنید تا فضا برای رشد گیاهان قوی تر کافی باشد. ۱۵ سانتیمتر فاصله بین گیاهان باقی مانده بگذارید.

خرید اینترنتی بذر توت فرنگی

جهت خرید اینترنتی بذر توت فرنگی اینجا کلیک کنید.

شرایط مناسب برای نگهداری بذر توت فرنگی

گیاه: کاشت توت فرنگی را می‌توان از نشا یا دانه شروع کرد. اما اگر آن را از دانه شروع کنید زودتر از نشاهای بزرگ به فضای گلدان عادت می‌کنند و تطبیق پذیری‌شان بهتر است.

خاک: به خاکی سست و سبک نیاز است که علاوه بر اینکه آب را در خود نگه می‌دارد، آب اضافی را هم خارج می‌کند. خاک گلدان‌ برای کاشت این گیاه مناسب است.

فضا: گیاه توت فرنگی به سرعت رشد می‌کند و می‌تواند تا ۶۰ سانتی متر هم پراکنده ‌شود. بنابراین سعی کنید در هر گلدان یک بوته بکارید.

کاشت: گیاه توت فرنگی باید در سطح خاک کاشته شود. گیاه را روی خاک قرار دهید. ریشه‌های آن را به آرامی روی سطح خاک پخش کنید. سپس روی ریشه‌ها را با مقداری خاک بپوشانید و به خوبی آبیاری شان کنید. بعد از ته نشین شدن آب و خاک، در صورت نیاز، دوباره روی ریشه‌ها خاک بریزید.

نور: مطمئن شوید که گلدان‌های‌تان در هر روز حداقل ۶ تا ۸ ساعت آفتاب دریافت می‌کنند تا دریایی از گل و میوه به شما هدیه بدهند! اگر در خانه تنها از یک جهت آفتاب دارید، هر ۳ تا ۴ روز گلدان‌ها را بچرخانید تا آفتاب به همه سطح گیاه‌تان برسد.

آفات: دلیل نمی‌شود که چون توت فرنگی‌هایتان را در گلدان کاشته‌اید، آفت‌ها دستشان به گیاه‌تان نرسد! آفت ها و پرندگان هنوز هم به سمت گیاه شما جذب می‌شوند. پس از توت فرنگی‌تان به وسیله توری یا فنس در برابر پرندگان مراقبت کنید و برای از بین بردن آفات هم می‌توانید از سموم ارگانیک استفاده کنید.

 

مراقبت از گلدان‌های توت فرنگی‌

آبیاری گلدان توت فرنگی

هر وقت چند سانتی متر بالایی خاک گلدان توت فرنگی‌تان خشک شد، گیاه را دوباره آبیاری کنید. آبیاری را طوری تنظیم کنید که نه گیاه دچار حالت غرقابی شود و نه اینکه چند روز بی آب بماند و بعد از پژمرده شدن شاخ و برگ آب دریافت کند. خصوصا اگر در مرحله میوه دهی است. مواظب باشید که خاک گلدان سریع تر از خاک باغچه خشک می‌شود. در هوای خشک و گرم، گیاه آبیاری منظم تر و روزانه می‌خواهد و هر چه توت فرنگی‌تان بزرگ‌تر شود هم دفعات و میزان آبیاری که طلب می‌کند، بیشتر می‌شود.

کوددهی به گلدان توت فرنگی

توت فرنگی را در فصول رشد هر ۳ تا ۴ هفته کود دهی کنید.

برداشت توت فرنگی

هر وقت توت‌فرنگی‌تان دورتادورش قرمز شد، یک روز به آن وقت بدهید و آن وقت آن را بچینید. این فرصت یک روزه آنها را شیرین‌تر، آبدارتر و خوش عطرتر می‌کند. وقتی زمان باردهی بوته‌ها تمام شد، باز هم حواستان باید به بوته باشد. شاخه‌های زائد را بزنید و تنها برگ‌های کوچک را باقی بگذارید. از لخت شدن بوته‌تان نترسید. برگ‌ها دوباره رشد خواهند کرد. خاک گلدان را تقویت کنید. برای تقویت خاک می‌توانید از همین برگ‌های خود بوته که جدا کرده‌اید یا کودهای کمپوستی استفاده کنید. حتی با بهترین رسیدگی و مراقبت هم گیاه شما بعد از ۳ یا ۴ سال دیگر عملکرد قبلی را ندارد و لازم است که توت فرنگی جدیدی بکارید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *