فروش اینترنتی بذر فلفل

فروشگاه اینترنتی بذر روکالبا از جمله فروشگاه هایی است که در زمینه فروش اینترنتی بذر فلفل در حال است و شما عزیزان اگر تمایل به خرید بذر فلفل دارید میتوانید محصول مورد نظر خود را از بخش فروشگاه تهیه نمایید. اما پیش از آن لازم است در مورد فلفل توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.فلفل گیاهی است چند ساله که ارتفاع ساقه آن تا ۲ متر هم می رسد دارای شاخه های منشعب، برگهای آن بیضی نوک تیز شبیه برگ ریحان ولی صاف و کمی مومی. گلهای آن به رنگ سبز مایل به سفید که در محل اتصال دمبرگ به ساقه ظاهر می شود و معمولا از هر نقطه دو گل خارج می شود.

میوه آن کمی گوشتی طول آن معمولا ۲٫۵ – ۳٫۵ سانتی متر و قطر آن ۰٫۵ – ۱٫۵ سانتی متر است خیلی تند است.

رنگ آن ابتدا سبز که اگر در آن حالت چیده شود به نام سبز مصرف می شود ولی پس ازآن که کاملا رسید رنگ آن قرمز می شود و طعم آن نیز خیلی تند تر می گردد که از گرد خشک شده  آن فلفل قرمز یا Ciill pepper برای مصرف در غذاها تهیه می گردد.

در وسط میوه محور سفید گوشتی اسفنجی وجود دارد که تخمها در اطراف این محور قرار گرفته اند. آنها معمولا در مناطق حاره و نواحی گرم سایر مناطق خوب رشد می کنند. ولی در مناطق معتدله نیز کاشته می شوند. از گیاهان بومی مکزیک و جنوب امریکای شمالی است فلفل تند و شیرین، محتوی فیبر و آب هستند

هر دو حاوی ویتامین C و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات کاروتنوئیدی هستند. طعم تند برخی فلفل ها به دلیل مواد قلیایی است که در آنها وجود دارد و طعمی تند و کمی تلخ را ایجاد می کند. البته فلفل تند، ویتامین C زیادی دارد و حتی می توان گفت غنی ترین منبع ویتامین C است اما از آنجا که در غذاهای ایرانی کمتر استفاده می شود

در کل همه فلفل ها می توانند به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک کنند اما فلفل تند می تواند انرژی غذا را تا حد زیادی بالا برده، باعث گرمازایی در بدن شده و در نهایت منجر به کالری سوزی و کاهش وزن شود.

کشت فلفل از درآمد زاترین گیاهان است که دارای اقسام و رنگهای گوناگون نیز می باشد.

شما می توانید با مراجعه به سایت ما به صورت فروش اینترنتی بذر فلفل را تهیه نمایید.

برای عمل آوردن فلفل با کیفیت ، بهتر است بذر فلفل را در ظروف و سینی کشت کاشته و از بذر فلفل ، نشاء تهیه نمایید.

در این صورت بهتر است کشت بذر فلفل حدود هشت هفته قبل از انتقال به زمین اصلی صورت گیرد . تهیه نشاء از بذر فلفل ، نتیجه مطلوبتری نسبت به کشت مستقیم بذر فلفل خواهد داشت.

عمق کاشت بذر فلفل باید حدود نیم سانتیمتر در نظر گرفته شود و خاک مورد نیاز برای جوانه زنی باید خاکی سبک باشد که زهکشی به راحتی انجام گیرد.
بهتر است بذر فلفل در سینی و ظروف کشت ۷۲ تا ۱۰۰ تایی کشت شود و در دمایی بین ۲۷ تا ۳۲ سانتی گراد نیز نگهداری گردد.

در چنین شرایطی ، بذر فلفل پس از گذشت ۷ تا ۸ روز شروع به جوانه زنی نموده ولی در دمایی پایین تر از این حد ، جوانه زنی بذر فلفل با سرعتی کمتر و نا منظم تر اتفاق می افتد.

پس از کشت بذر فلفل در سینی کشت و به محض پدیدار شدن دو برگ واقعی ، آبیاری باید به صورت منظم و جدی ادامه یابد .

البته این بدان معنا نیست که در آبیاری زیاده روی نمایید. آبیاری باید به گونه ای انجام شود که خاک هیچ زمان خشک نشود بذر فلفل در زمین هایی با زهکش مناسب ، عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *