بذر گل اطلسی

ساقه های این گیاه علفی میباشد، گل‌های نسبتأ درشتی تولید می‌کند. این واریته گلهایش عطر ندارد .اطلسی بالکنی نسبت به دیگر ارقام اطلسی بیشتر قد می‌کشد، حدوداً ساقه های این واریته ۵۰ سانتیمتر قد می‌کشد، اطلسی آویز مناسب کاشت در گلدان میباشد، برای گلدان های آویز بسیار مناسب است،چون ساقه های این گیاه بعد از چند وقت به سمت پایین آویزان می‌شود از این رو به اطلسی آویز یا اطلسی بالکنی شناخته می‌شود. حال اگر تمایل به آموزش کاشت بذر گل اطلسی دارید میتوانید با مشاهده ویدئو آموزشی زیر به راحتی آن را پرورش دهید.

آموزش کاشت بذر گل اطلسی بالکنی

با استفاده از ویدئو آموزش کاشت بذر گل اطلسی و مراحل کاشت آن به راحتی میتوانید این گیاه را پرورش دهید.

  1. برای کاشت بذر اطلسی بایستی گلدانی با دهانه ی بزرگ و عمق کم انتخاب کنید، و بعد خاک مورد نیاز را به مقدارلازم درون آن بریزید و به اندازه آبیاری کنید. برای کاشت بذر گل اطلسی مهم است که بذر ها را حداقل به فاصله ۳ سانتی از یکدیگر بکارید و اندکی خاک رو آن بپاشید؛ بعد از انجام این کار با آبپاش سطح خاک را خیس کنید و روی آن را تا جوانه زدن بذرها با نایلونی شفاف بپوشانید.
  2. بعد از اینکه هر کدام ۵ تا ۶ تا برگ دادند میتوانید آن را در گلدانی جدا بکارید.
  3. این گیاه برای گل دادن و بزرگ شدن به نور کامل احتیاج دارد. نورمستقیم آفتاب باعث شکوفایی گل هایش می گردد.
  4. بهترین خاک برای این گیاه ترکیبی از کوکوپیت و پیت موس به علاوه شن و یا خاک برگ الک شده می باشد.
  5. گیاه اطلسی برای داشتن گل هایی پُرپُشت و همچنین رشد مناسب به آبیاری منظم و دقیق نیازمند است . در مدت زمان یک هفته حداقل باید یک باربه روش غرق آبی گیاه را آبیاری نمائید و در روزهای گرم تابستان تا دوبار نیز به آبیاری کامل احتیاج دارند.
توضیحات

📅 زمان کاشت بذر فصل زمستان و بهار.
☀️آفتاب مستقیم و سایه.
🌥️آب و هوا گرم و معتدل.
🌱 بستر مناسب کاشت کوکوپیت یا پیت ماس.
🌱 عمق کاشت بذر سطحی ۱ میلیمتر. بذرها باید در سینی نشاء کاشته شوند، بذرها بسیار ریز می‌باشند پس باید سطحی کاشته شوند و بعد از کاشت روی بستر را با پلاستیک شفاف پوشش بدهید تا رطوبت لازم برای جوانه زنی بذر به خوبی حفظ شود.
🌡️دمای مناسب جوانه زنی ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد.
🌱مدت زمان جوانه ۱۴ الی ۲۱ روز.
🌷گلدهی بعد از گذشت ۱۰ هفته از جوانه زنی بذرها.گل معطر نمی‌باشد .
🌾تعداد بذر در یک بسته ۴۰۰۰ عدد.

ویدئو آموزش کاشت بذر گل اطلسی آویز بالکنی