در کنار تمام تغییراتی که برای سال نو انجام می دهیم آماده کردن باغچه و کاشتن گل های زیبا و بهاری در گلدان، می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی و طراوت خانه داشته باشد ، و مطمئنا مهمانان شما هم از انرژی مثبت و زیبایی خانه شما لذت می‌برند؛ در این مقاله قصد داریم به معرفی گل های بهاری که شما می‌توانید در باغچه حیاط خود بکارید و یا در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده نمایید، بپردازیم؛ با ما همراه باشید تا با این گلهای بهاری زیبا آشنا شویم…

معرفی گل های بهاری برای باغچه و آپارتمان

گلهای بهاری مناسب باغچه

  • گل بنفشه

گل بنفشه یکی از گل‌هایی است که می‌توانید آن را در فصل زمستان در باغچه خانه‌ بکارید تا سال جدید باغچه‌ای زیبا و تزئین شده با گل بنفشه داشته باشید. این گل در اکثر مناطق ایران به خوبی رشد می‌کند و احتمالا این گل را در خیابان‌های شهر هم دیده باشید. گل بنفشه آفتاب را دوست دارد و چند ساعت سایه را تحمل می‌کند. به آبیاری منظم نیاز دارد ولی آبیاری بیش از اندازه بسیار مضر است.

اگر شما هم تصمیم دارید گل بنفشه را برای سال جدید در باغچه خود داشته باشید، باید بذر گل بنفشه را از گل‌فروشی‌ها خریداری کنید و در اسفند ماه در باغچه بکارید.

گل های بهاری

  • گل لاله عباسی

یکی از گل‌های زیبای بهاری است که گل‌های رنگی آن تا چندین ماه باقی‌ می‌ماند. می‌توانید این گل را با استفاده از بذر در اواخر زمستان و یا اوایل بهار بکارید. این گیاه به سرما حساس است. گل لاله عباسی در مناطق گرمسیری در تمام طول سال گل می‌دهد. اگر بخواهید بذر گل لاله عباسی را بکارید باید در ابتدا در گلدان بکارید و بعد از اینکه کمی رشد کرد به باغچه منتقل کنید. گل لاله عباسی مانند اغلب گل‌های بهاری به نور مستقیم آفتاب نیاز دارد.

 

گلهای بهاری

  • گل میمون

گل در گیاه میمون به صورتی بسیار زیبا می‌روید، یعنی خوشه‌ای از گل‌های رنگی روی این گیاه تیره ظاهر می‌شود که زیبایی فراوانی به فضای منزل شما خواهد بخشید. گیاهی دائمی است ولی چون تنها تا دمای صفر درجه سانتیگراد را قادر به تحمل می باشد اکثرا به عنوان گیاه یک ساله کشت می‌شود. در نواحی که دارای زمستان‌های نه چندان سرد هستند (حداقل حرارت صفر درجه) این گیاه سرمای زمستان را تحمل نموده و در سال دوم گلدهی خوبی دارد. ولی در سال‌های بعد چنانچه باقی بماند مرغوبت خود را ازدست می‌دهد.

گل های بهاری گل میمون

کاشت گل میمون نیز همانند بنفشه است تا در فصل زیبای بهار گل‌های آن جلوه بخش منزل شما شوند. بذر گل میمون بسیار ریز است و تنها باید روی سطح خاک پاشیده شوند و با اندکی فشار به خاک بچسبند. بهتر است گل میمون در محل‌های آفتابگیر کاشته شود، البته حاشیه‌های نیمه سایه نیز مناسب هستند . لازم به ذکر است که بذر گل میمون در اواخر زمستان برای فروش عرضه می‌شود که می‌توانید آنها را خریداری کنید و در باغچه منزلتان بکارید.

 

  • گل شب بو

یکی دیگر از گل‌های معطر و زیبایی است، گل شب بو میباشد، که در نوروز طرفداران زیادی دارد. این گل بهاری را می‌توانید در اسفند ماه به صورت نشا تهیه کنید و در اوایل بهار در باغچه خانه بکارید و یا گلدان آن را برای استفاده در دکوراسیون خانه و یا سفره هفت‌سین نوروز به کار ببرید. گل شب‌بو در رنگ‌های مختلف سفید، زرد، قرمز و بنفش وجود دارد. این گل آفتاب کامل را دوست دارد و سایه به صورت جزئی تحمل می‌کند. میزان آبیاری این گیاه باید به صورت متوسط باشد، و به آبیاری زیاد حساس است.

 

گلهای بهاری

 

پیشنهاد ویژه روکالبا: آموزش کامل کاشت گل برای عید نوروز

گل های بهاری مناسب برای دکوراسیون منزل

  • گل لاله

گل لاله یکی از گل‌های پیازی است که اغلب خانواده‌های ایرانی برای تزئین سفره هفت‌سین نوروز از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای تزئین دکوراسیون خانه خود از این گل‌های زیبا استفاده کنید. گیاهان پیازی در فصل سرما رشد می‌کنند و در عید به گل می‌نشینند در نتیجه اگر گل لاله را برای زیبایی باغچه خانه انتخاب کرده‌ باشید باید پیاز آن را از دو سه ماه قبل از زمان گلدهی کاشته باشید (اوایل زمستان). گل لاله یک الی دو ماه باقی می‌ماند و بعد از از بین رفتن ساقه، می‌توانید پیاز آن را نگهدارید و برای سال بعد دوباره بکارید. این گیاه به نور آفتاب کافی نیاز دارد. عمق کاشت پیاز لاله؛ ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر زیر خاک است.

اگر دوست دارید برای سال جدید گل لاله داشته باشید ولی آن را نکاشته‌اید، نگران نباشید می‌توانید گلدان لاله به گل نشسته را از گل‌فروشی‌های معتبر خریداری کنید و برای دکوراسیون بهاری خانه استفاده کنید.

 

 

پیشنهاد ویژه روکالبا: آموزش کامل نحوه صحیح کاشت گل لاله در باغچه و گلدان

  • گل سنبل

یکی دیگر از گل‌های زیبای بهاری که سفره هفت‌سین شما را بسیار زیبا می‌کند گل سنبل است که مانند گل لاله جزو گیاهان پیازی است و می‌توانید پیاز آن را چند سال نگهداری کنید و بکارید. بهترین فصل برای کاشتن پیازهای سنبل در گلدان یا ظروف آب اواخر پاییز است اما برای اینکه گل‌هایی مثل لاله و سنبل در اوایل بهار سر گل باشند پیازشان را در اوایل زمستان می‌کارند. سنبل گیاهی است که پیاز آن در بهار شکوفه‌های زیبا و معطر می‌دهد. انواع مختلف سنبل‌ در رنگ های بنفش، آبی، سفید، صورتی و زرد وجود دارند.

گل سنبل از پیاز آن رشد داده می‌شود. پیازهایِ باکیفیتی را انتخاب کنید که کاملاً خشک نشده باشند. هر چه پیازی که انتخاب می‌کنید بزرگ‌تر باشد، گیاه و گلی که در بهار سال بعد خواهید داشت بزرگ‌تر خواهد بود؛ پیاز این گل را نیز می‌توانید چندین بار بکارید.

 

پیشنهاد ویژه روکالبا: گل سنبل عید امسال را خودتان بکارید

  • گل پامچال

یکی از زیباترین گل‌ های بهاری آپارتمانی است که نزدیک عید آن را در گل‌فروشی‌ها می‌بینیم. شاید به همین دلیل است که آن را به اسم گل نوروز هم می‌شناسند. گل پامچال در رنگ‌های متنوع و زیبایی وجود دارند و شما می‌توانید برای به وجود آوردن حس و حال بهاری در دکوراسیون خانه خود از گل‌های رنگی پامچال استفاده کنید.
گل پامچال به دمای بالا حساس است و در صورت بالا بودن دمای هوا، گل‌های خود را از دست می‌دهد. این گیاه نور غیر مستقیم را دوست دارد و بهتر است پشت پنجره‌ای با لایه‌ای از پرده قرار بگیرد.

 

گل بهاری پامچال

  • گل مینای چمنی

انواع پر پر و گل درشت مینای چمنی در گلدان در ایام بهار برای پشت پنجره ها نیز مناسب است. این گل توأم با بنفشه جلوه بسیار زیبایی را در اوایل بهار خواهد داشت. همچنین فرش مناسبی برای لاله های زرد رنگ یا سفید به شمار می رود. به طور کلی مینا چمنی به رنگ های سفید، صورتی، بنفش و قرمز می باشد. مینا چمنی خاکهای خوب سبک و نقاط آفتابی و سایه آفتاب را ترجیح می دهد.ولی در خاکهای زیاد مرطوب ریشه ها می پوسد و در نتیجه در سرما از بین می رود، در این صورت برای محافظت از سرما، در حاشیه ها توسط پوشش سبکی از شاخه های کوچک آن را می پوشانند.

اگر منطقه زندگی شما تابستان‌های خنک دارد می‌توانید در اواسط زمستان کاشت دانه را در فضای بسته شروع کنید و در اواسط بهار آنها را بیرون ببرید. برای داشتن رنگ‌های بهاری در بستر یا جعبه‌های گل جلوی پنجره‌ها، میناهای چمنی فوق‌العاده هستند. وقتی آنها را در حاشیه‌ یک مسیر می‌کارید خارق‌العاده به نظر می‌رسند، در دسته گل هم وجود گل‌های این گیاه به جذابیت و زیبایی دسته‌گل می‌افزاید.

گل مینای چمنی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *