کاشت بذر گل در تابستان

شاید برای عزیزان هم این سوال پیش آمده باشد که در تابستان چه گلی بکاریم تا فضای باغچه و حیاط خود را زیباتر کنیم؟ در این مقاله سعی داریم به معرفی بذر گلهایی بپردازیم که در فصل تابستان قابل کاشتن هستند. همانطور که می دانید گیاهان دائمی این خصوصیت را دارند که می توانید در تمام فصول سال آنها را بکارید اما فراد زیادی با این مشکل موجه شده اند که پس از کاشت بذر در فصل تابستان بذر آنها سبز شده است. کاشت بذر گل در فصل تابستان امکان پذیر است اگر شرایط آن را رعایت کنید.

برای کاشت بذر گل در تابستان ابتدا لازم است این گلها را شناسایی کنید تا در فصل گرم دوام بیاوردند.

بذر گل مناسب کاشت در تابستان

گل جعفری یا ماری گلد

این گل به خاطر زیبایی فوق العاده و تنوع رنگی خود، یعنی طلایی، نارنجی و مسی، بسیار پر طرفدار است. علاوه بر این به دلیل این که نگهداری از آن ها بسیار آسان بوده و احتیاج به مراقبت خاصی ندارند و عمرشان هم در تابستان طولانی است، بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. به خصوص اینکه به طور انبوه رشد کرده و ظاهر بسیار زیبا و دل انگیزی به باغچه می دهند.

گل جعفری

 گل ادریسی

از اواخر بهار تا اوایل پاییز، این گل خیره کننده، نظرها را به صورت عجیبی به خود جلب می کند. چرا که رقص چشم نواز این گل ها در باغچه بسیار تماشایی است. نکته ی بسیار جالب در مورد این گل این است که، رنگ گل های ادریسی براساس یون های آلومینیومی موجود در خاک متفاوت می شود.

گل ادریسی

گل رعنای زیبا

اگر حال و حوصله ی مراقبت از گل را نداشته اما دوستدار زیبایی هستید، گل رعنای زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا این گل احتیاج به هیچ گونه مراقبتی نداشته و در خاک فقیر، بدون کوچکترین توجهی گل داده و خودنمایی می کند. ظاهر این گل مانند یک غروب تابستانی، مینیاتوری است. تلفیقی از رنگ های زرد، نارنجی و قرمز و گاهی زرشکی. این گل عاشق نور مستقیم خورشید است، بنابراین هیچ گاه اجازه ندهید در سایه قرار بگیرد.

گل رعنای زیبا

گل آستر (ستاره ای)

این گل نماد عشق و صبر است. گل های ستاره ای شکلِ این گیاه در طول تابستان به بنفش، صورتی و یاسی تغییر رنگ می دهند.

گل آستر (ستاره ای)

گل استیلب

این گل با بافت ظریف، کرکی و ارتفاع زیاد خود که به رنگ صورتی دیده می شود، فضایی رویایی و آرام بخشی را به محیط می دهد. زیبایی این گل خاص و متفاوت بوده و مانند پیراهن مخمل ارغوانی در باغچه دامن می گستراند.

گل استیلب

کوکب کوهی یا سوسن چشم سیاه

این گل ها به عنوان گل های وحشی شناخته می شوند. بی رویه رشد کرده و عمر کوتاهی دارند. از آن جایی که کل محیط را زرد می کنند، طرفداران خاصی داشته و می توان گفت عامه پسند نمی باشند.

گل کوکب کوهی

اسطوخودوس

نوع تزئینی گل اسطوخودوس ظریف تر و زیبا تر می باشد. که در صورت تمایل می توانید در طول تابستان آن را در باغچه بکارید. این گل بیشتر به خاطر عطر بسیار خوشی که دارد پر طرفدار می باشد.

اسطوخودوس

سرخار گل

سرخارگل گلی است که پروانه ها و زنبورهای زیادی را به دور خود جمع می کند. اگر چه شکوفه های زیبا و بلند قد آن که عمری نسبتا طولانی نیز دارند به تنهایی زیبایی خاصی به باغچه می دهند، اما اکثر افراد از این گیاه به خاطر خواص دارویی آن استفاده می کنند.

سرخار گل

گل کورئوپسیس (اشرفی یا شاه اشرفی)

این گل بومی آمریکا بوده و گیاه نسبتا مقاومی است، که تا پایان تابستان عمر می کند. گل های کوچک آن به رنگ زرد و قهوه ای مایل به ارغوانی است و گلهای زیادی تولید می کند و همین باعث زیبایی این گل می شود.

گل کورئوپسیس (اشرفی یا شاه اشرفی)

گل کوکب

گل کوکب از جمله گل های تابستانی است که به خاطر زیبایی فوق العاده اش از قدیم الایام پرطرفدار بوده است. تنوع این گل از نظر اندازه و رنگ بسیار زیاد بوده و تلفیق گونه های مختلف آن در باغچه، زیبایی حیاط را دو چندان می کند.

گل کوکب

گل مینا

گل مینا به خاطر ظرافتش، چهره ای فانتزی به باغچه می دهد. این گل که مظهر پاکی و معصومیت است، عمر کوتاهی داشته و هرگز بهار سال آینده را نمی بیند.

پرورش گل مینا

گل سوسن یک روزه

نام علمی این گیاه Hemerocallis (همروکالیس) به معنای زیبایی برای یک روز می باشد. به دلیل تنوع در رنگ و اشکالش، بسیار مورد استقبال واقع شده است. در طول تابستان یک دوره گل می دهند و رشد آسانی دارند به طوری که در بسیاری از مناطق سازگار می باشند، و به مراقبت خاصی احتیاج ندارند. برخی گونه های این گل معطر بوده و پرطرفدارند.

گل سوسن یک روزه

گل زنبق

در یونان این گل را الهه ی رنگین کمان می نامند. گیاهی ظریف و پر زرق و برق است، که در فصل تابستان چشم اندازی زیبا به حیاط و باغچه می دهد.

گل زنبق

گل صد تومانی

گل های پف پفی گل صد تومانی، در باغچه ی خانه هر ساله نوید سال جدید را می دهند. چرا که این گل عمری طولانی داشته و گفته می شود تا نیم قرن هم می تواند عمر کند. پس هر ساله در زیبایی باغچه تان شریک است.

گل صد تومانی

گل چتری یا فلوکس

گلی همیشه سبز که زیبا و معطر بوده و نگهداری بسیار آسانی دارد. رنگ های متنوعی داشته و اغلب به عنوان گیاه پوششی برای تزئین نقاط مختلف استفاده می شود. تا اواخر تابستان گل می دهد و خوشه های آن، زنبورها و پروانه های بسیاری را به خود جذب می کند.

گل چتری یا فلوکس

گل آفتابگردان

زیبایی و خواص و جذابیت گل های آفتابگردان هم که بر هیچ کسی پوشیده نیست. در هر جایی می توان آن ها را کاشته و از آن ها لذت برد.

گل آفتابگردان

نکاتی مهم در مورد کاشت بذر در تابستان

همانطور که میدانید بذر اغلب گیاهان دائمی را میتوانید در تمام فصول بکارید. اما خیلی از شما ها با مشکل سبز نشدن بذرها در فصل گرما یعنی تابستان روبرو هستید. کاشت بذر در فصل گرما امکانپذیر است به شرطی که مواردی که میگیم رو رعایت کنید.

  • البته لازم به ذکر هستیم که هر بذری را نمیتوانید در هر فصلی بکارید. گلهای فصلی باید در فصل مناسب همان فصل کاشته شوند.
  • اما اغلب بذر گلهای دائمی مثل حسن یوسف گل سنگ و …که گلهای دائمی محسوب میشوند را میتوانید در هر فصلی بکارید و صحبت ما امروز در مورد کاشت بذر گلهای دائمی هست.
  • پس باید شرایطی فراهم آورید که هم دمای محیط کاهش یابد و هم نور شدید به خزانه بذرهای شما نتابد.
  • همانطور که میدانید فصل بهار بهترین زمان سبز شدن اغلب بذرها هست پس اگر قرار است در فصل تابستان بذری بکارید باید شرایطی مثل اب و هوای بهار ایجاد کنید.
  • برای کاشت بذر در این فصل باید مکانی را انتخاب نمایید که نسبت به دمای عادی بیرون کمی خنکتر باشد و تابش آفتاب هم کمتر باشد.
  • بهترین مکانهایی که میتوانید خزانه کاشت بذرتان را در آنجا قرار دهید زیر سایه درختان – در کنار دیوار حیاط یا زیر سایبان است.
  • نکته مهمی که در این باره باید رعایت شود آبیاری منظم خزانه است.
  • با توجه به اینکه در فصول گرم سال آب زود تبخیر میشود پس خاک خزانه شما هم زودتر خشک میشود در نتیجه باید ابیاری طوری باشد که نگذارید رطوبت خاک از دست برود مخصوصا ۱۰ یا ۱۵ روز اول کاشت بذر.

با کمی دقت و حوصله میتوانید در فصول گرم هم اقدام به کاشت بذر نمائید و مهمترین نکته این بود که مکانی سایه و خنک را در این فصل برای کاشت بذرهایتان انتخاب نمائید.

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *