بذر اورگانو بیولوژیک

در این مقاله سعی داریم آموزش کاشت بذر اورگانو بیولوژیک برای شما عزیزان توضیح دهیم. ارگانو یا همان پونه کوهی از خانواده نعنا میباشد و با آویشن تفاوت دارد. ارگانو در منطقه مدیترانه به مدت هزار سال به صورت دارو و ادویه غذا استفاده میشود.

گیاه چند ساله ای از خانواده نعنا و از گیاهان بومی شمال اروپا میباشد. در یونان باستان و تمدنهای رومی این گیاه به عنوان نمادی از شادی و سرور در نظر گرفته می شد، و اسم آن Oregano از دو اسم یونانی oros یعنی کوه و ganos  یعنی شادی گرفته شده است.

ارگانو به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان اختلالات تنفسی و دستگاه گوارش استفاده می شود. چون این گیاه قاتل انگل های گوارشی روده انسان است.

پونه کوهی کنترل کننده قوی برای قارچ های پوستی است. روغن پونه کوهی یک مهار کننده قوی مخمرمثل کاندیدا آلبیکنس است.

مصرف این گیاه از نظر جذب آنتی اکسیدان ها برابر یا بیشتر از مصرف مواد غذایی دیگر مانند میوه، انواع توت ها، غلات و سبزیجات است.

گیاه پونه اثرات درمانی زیادی از جمله ضد باکتری، ضدالتهاب، ضد روماتیسم، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد قارچ ضد سرطان و مقوی معده است.

موارد استفاده دیگر اسانس پونه در حشره کش ها و در صابون های معطر است. اسانس پونه یکی از منابع مهم تولید طبیعی منتول می باشد.

این گیاه بوی منحصر به فردی دارد که کاملاً از نعناع قابل تشخیص است و به عنوان خلط آور، کاهش سرفه، ضد عفونی کننده، رفع گریپ های شبانه، و به عنوان تسهیل کننده عمل هضم ،ضد آسم، رفع سیاه سرفه، ضد نقرس می باشد.

آموزش کاشت بذر اورگانو بیولوژیک

با استفاده از ویدئو آموزش کاشت بذر اورگانو بیولوژیک و مراحل کاشت آن به راحتی میتوانید این گیاه را پرورش دهید.

  1. ابتدا بذر اورگانو تهیه کنید. (بستر مناسب کشت پیشنهاد می‌شود پیت ماس یا کوکوپیت باشد.)
  2. بستر را در ابتدا آبیاری کنید، چون بذرهای اورگانو ریز هستند و نباید عميق کاشته بشوند .
  3. بذر پاشی باید سطحی باشد به طوری که فقط روی خاک بذرها پاشیده شوند.
  4. آب را به روی بذرها و خاک اسپری کنید تا بذرها با فشار آب کمی به داخل خاک بغلتد و نیز رطوبت به خوبی برای جوانه زنی تأمین گردد .
  5. پوشش‌ دادن بستر با نایلون پلاستیکی شفاف تا رطوبت و دمای مناسب برای جوانه زنی حفظ شود.
  6. بستر را دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید در محیطی سایه روشن که نور غیر مستقیم داشته باشد.

🌱 جوانه زنی بذرها طی گذشت ۱۰ روز اتفاق می‌افتد .
🌿جوانه ها بسیار ریز هستند، باید بعد از جوانه زنی پلاستیک را به مدت ۲۰ روز روی بستر بماند تا جوانه های ریز به خوبی رشد کنند. و بعد از گذشت بیست الی سی روز، طی یک هفته به مرور پلاستیک را برداشته تا شوک به جوانه ها وارد نشود.

توضیحات

☀️ نور :آفتاب دوست و نور مستقیم
🌡دمای مناسب جوانه زنی :۲۰ درجه سانتیگراد
🌱فواصل کاشت : ۲۰ در ۴۰
🌱بذر آویشن باید سطحی کاشته شود در حد ۱ میلیمتر.
🌾تعداد بذر در یک بسته : ۵۰۰ عدد.

ویدئو آموزش کاشت بذر اورگانو بیولوژیک