آموزش کاشت گل آفتابگردان

گل آفتابگردان و یا sun flower که شناخته شده ترین گلهایی است که می باشد که نظر ظاهری ویژگی های منحصر به فردی دارد و برای پرورش در منزل می تواند انتخاب مناسبی باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد آموزش کاشت گل آفتابگردان با شما عزیزان صحبت کنیم.

گل آفتابگردان یک گیاه کاملا مقاوم به شرایط جوی می باشد که به راحتی می تواند در باغچه رشد کند. آفتابگردان گیاهی یک ساله است و همچنین دارای شرایط رشد سریع است که ۷۰ سانتی متر یا چند متر قابل رشد است، زمانی که این گیاه بالغ می شود.

آموزش کاشت گل آفتابگردان در خانه

همانگونه که گفتیم کاشت آفتابگردان به سهولت انجام می شود، اما مهم ترین نکته که در پرورش آفتابگردان وجود دارد این است که این گل در محلی که کاشته می شود می تواند به سرعت تمام املاح خاک را به خود می گیرد و از بین می برد به همین دلیل نباید در کنار دیگر گل ها کاشته شود از این رو استفاده از کود های مناسب به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

کاشت آفتابگردان فقط از یک طریق امکان پذیر است آن هم کاشت بذر است که از ابتدای فصل بهار و از بین رفتن سرما انجام می شود.
برای کاشت بذر ها ابتدا باید ۱شبانه روز آن ها را در آب بخیسانید، این کار کمک زیادی به روند سریع جوانه زنی می کند.
بعد از آن باید بذر ها را در یک خاک سبک کاشته تا جوانه زنی کنند.
شما می توانید برای کاشت بذر از گلدان های کوچک استفاده کنید.
بذر ها را در عمق ۴ الی ۵ سانتی در خاک کمپوست و یا در مخلوطی از شن و خاک برگ بکارید و آن را به خوبی آبیاری کنید.
تا زمانی که بذر ها جوانه نداده اند نگذارید بستر خاک خشک شود.
اگر قصد دارید بذر ها را در کنار هم بکارید بهتر است هر کدام را با فاصله ۱۰ سانتی از یکدیگر بکارید.

بعد از گذشت ۲ هفته از کاشت آفتابگردان بذر ها شروع به جوان زنی می کنند که بعد از آن رشد سریعی را در پیش می گیرد.
زمانی که جوانه شروع به رشد و بلند شدن کردند بهتر است آنها را به باغچه و یا گلدانی بزرگ تر انتقال دهید، زیرا گل آفتابگردان ریشه زیادی دارد.
بعد از انتقال گیاهتان را در پر نورترین قسمت منزلتان قرار دهید زیرا گل آفتابگردان همانطور که از اسمش پیداست نیاز شدیدی به نور مستقیم آفتاب گردان دارد.
اگر گل آفتابگردان در محیط بیرون نگهداری می کنید بهتر است تا زمانی که ساقه های آن محکم نشده است گیاه را به یک قیم ببندید. تا در مقابل باد در امان بماند.

شرایط نگهداری گل آفتابگردان

خرید اینترنتی بذر گل آفتابگردان

شرایط نگهداری از گل آفتابگردان

آبیاری: از آنجایی که گل آفتابگردان ریشه های عمیقی دارد بدان معنا است که نیاز آبی فراوانی دارد، آبیاری گل آفتاب گردان باید طوری باشد تا تمام ریشه های آن به طور کامل خیس شود به همین منظور خاک باید کاملا خیس باشد، و تا زمانی که خاک به خوبی خشک نشده باشد از آبیاری خودداری کنید، اگر به این روش به آبیاری بپردازید ریشه های گیاه قوی خواهد شد. توجه داشته باشید که حتما اطراف خاک گیاه را هم آبیاری کنید.

خاک: خاکی که برای کاشت آفتابگردان استفاده می کنید باید دارای قدرت زهکشی بالایی باشد تا نگذارد آب در خاک باقی بماند، از آنجایی گل آفتابگردان به نیاز آبی بالایی دارد باید در انتخاب خاک دقت بسیاری بکنید. جنس خاک باید به گونه ای باشد که آب در آن دچار ایستایی نشود و به سرعت آب را از خود عبور دهد. بهترین خاک برای آفتاب گردان خاک کمپوست به همراه ماسه و پرلیت است.

نور: آفتاب گردان نیاز نوری بسیار بالایی دارد به طور کلی نیاز آن ۸ ساعت افتاب کامل در طول روز است، آفتاب گرم تابستان بهترین زمان برای دریافت نور مورد نیاز است، اگر آفتابگردان در محیطی که سایه است قرار داده شود رشد خوبی نخواهد داشت. اگر هم از این گیاه در خانه نگهداری می کنید سعی کنید مکانی را در نظر بگیرید که دارای بیشترین نور است.

شرایط پرورش گل آفتابگردان

کود: در ابتدا به این نکته اشاره کردیم که زمانی که گیاه آفتابگردان در خاک کاشته می شود تمام مواد معدنی خاک از بین می رود و به خود جذب می کند از این رو کوددهی برای این گیاه بسیار مهم است، شما می توانید برای کوددهی آفتابگردان از کود نیتروژن، پتاسیم و فسفر استفاده کنید. بهتر است قبل از کاشت آفتابگردان به کوددهی خاک بپردازید. کوددهی را باید تا زمانی ادامه دهید که گیاه در حال رشد است.

نکته: توجه داشته باشید که در کوددهی زیاده روی نکنید زیرا منجر به سوختن برگ های آفتابگردان می شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *