معرفی چند گیاه آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی ، علاوه بر زیبا جلوه دادن محیط ، تاثیر بسیار زیادی در روحیه دارد. مهمترین تاثیرات گیاهان آپارتمانی تمیز کردن هوای منزل است. طبق تحقیقات ناسا، گیاهان تاثیر بسزایی در پاکسازی هوا از میکروب های مضر دارند. سوال هایی مانند اینکه چه گیاهانی مناسب ، برای نگهداری در آپارتمان هستند؟ یا از چه گیاهانی در مدت طولانی می توان در آپارتمان نگهداری کرد؟ ممکن است برای همه عزیزانی که می خواهند در آپارتمان گیاه نگه دارند پیش بیاید در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به این سوالات و معرفی چند گیاه آپارتمانی بپردازیم.

 

معرفی چند گیاه آپارتمانی

 

۱- پوتوس

 

معرفی چند گیاه آپارتمانی

 

این گیاه نسبت به نور کم مقاوم است به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای دفاتر کم نور و ادارات و کارخانه هاست،که با توجه به قدرت تصفیه کنندگی بالا،در هوای آلوده بسیار مناسب و پرکاربرد می باشد.پوتوس نیم سایه را ترجیح می دهد اما نژادهای ابلق رنگ تنوع خود را در سایه از دست می دهد.گیاه را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید و اجازه دهید خاک سطح گلدان در زمان بین دو آبیاری خشک شود و سپس آبیاری نمایید.زهکش گلدان را مرتبا بازدید کنید. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی و زرد شدن ساقه می شود

 

۲- سینگونیوم 

 

معرفی چند گیاه آپارتمانی

 

گیاهی زیبا با رشد سریع و بالارونده است. بهترین بستر خاک برای این گیاه مخلوط پیت و کمپوست است. در تابستان هر هفته بین دو تا سه بار و در زمستان یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارد. هر چند که بهتر است با توجه به شرایط محیطی که گیاه در آن زندگی می کند، هر چند روز یک بار خاک را از نظر میزان خشکی بررسی کرده و آبیاری را بر این اساس انجام داد. اسپری آب بر روی برگ ها خصوصا در فصل تابستان باعث شادابی و رشد بهتر گیاه می شود. این گیاه عاشق نور ملایم است. نور شدید باعث سوختگی برگ های گیاه می شود. سایه روشن پنجره ها جایی مناسب برای نگهداری این گیاه است.
تکثیر: تکثیر سینگونیوم بسیار ساده است. کافی است قلمه ساقه را از گیاه اصلی جدا کرده و در آب نگه داری کنید تا ریشه دار شود. سپس آن را به خاک منتقل کنید.

 

۳- موسی در گهواره یا رهوئو

 

معرفی چند گیاه آپارتمانی

 

گل های زیبایی می دهد که داخل یک برگ قایقی شکل تشکیل می شوند به خاطر همین به آن موسی در گهواره می گویند. زمستان مراقب باشید بیرون نماند و تابستان در گرما نماند.  نور ملایم خورشید که به طور مستقیم نتابد بهترین نور برای این گیاه است. (آن را با فاصله از پنجره جنوبی بگذارید که نور زیاد برگ های آن را نسوزاند.) آبیاری زیاد آن را خراب می کند پس تا خاک آن خشک نشده است به آن آب ندهید. زمستان مراقب باشید بیرون نماند و تابستان در گرما نماند.

تکثیر: از طریق پاجوش تکثیر می شود.

 

 تهیه اینترنتی بذر گلهای آپارتمانی 

 

۴- حسن یوسف

 

معرفی چند گیاه آپارتمانی

 

این گیاه همیشه سبز بسیار پر رشد و چند ساله یا دائمی است.برگ های رنگارنگ حسن یوسف با زیبایی و تنوع ویژه اش آن را ازهر گیاه دیگری متمایز می سازد.حسن یوسف را در تابستان میتوان در زیر سایه درختان در محیط خارج گلخانه کشت کرد. در منازل باید در محل روشن نگهداری شود تا برگ ها رنگ خود را حفظ کنند.هر وقت خاک گلدان خشک شد اقدام به آبیاری کنید ، در فصل سرما نیز اجازه دهید قبل آبیاری خاک خشک شود.در زمستان و تابستان داخل منزل که تهویه خوبی ندارند آبیاری زیاد باعث سیاه شدن ساقه ها می شود. حسن یوسف در نور زیاد و سایه کم رشد نمی کند. بهترین نور،نور فیلتر شده پنجره جنوبی می باشد ولی پنجره شمالی نیز مناسب است.نور مستقیم باعث کمرنگ شدن برگ ها می شود و نور کم هم باعث زرد شدن و عدم رشد و سبز شدن برگ ها می شود.

۵- گل پول چینی

 

معرفی چند گیاه آپارتمانی

 

شکل زیر گیاه پول چینی را نشان می دهد. اسم گیاه خود ظاهر این گیاه را توضیح می دهد، برگ های این گیاه شکلی شبیه سکه های بزرگ پول چینی است و به همین خاطر این اسم به آن القا شده است. توجه داشته باشید که این گیاه با پاچیرا تفاوت دارد. از آنجایی که گیاه سایه دوست بوده و به فقط هفته ای یک بار آب نیاز دارد، در زمره گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار می گیرد. رشد این گیاه نیز بسیار سریع است. عکس دوم و سوم به ترتیب برای گیاهانی به نام های سیلور دالر (دلار نقره ای) و جید یا یشم تعلق دارد. هر دو گیاه نیاز به آب بسیار کم در طول تابستان و حتی کمتر در زمستان دارند. البته اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند احتمال اینکه شکوفه قرمز و صورتی بدهند نیز وجود دارد.

 

۶- زامیفولیا

 

معرفی چند گیاه آپارتمانی

 

گیاه دیگری است که رشد سریعی داشته و نیاز به مراقبتی بسیار کم دارد. این گیاه ارتفاع زیادی می گیرد و به همین خاطر در هر جایی که باشد خود را کامل نشان می دهد. این گیاه هم به نور مستقیم خورشید نیازی نداشته و سایه دوست است. اما در عکس دوم این قسمت با گیاه ایستاده دیگری به نام درخت اژدها آشنا می شویم. وقتی صحبت از درخت های خانگی می شود سخت می شود گیاهی را پیدا کرد که مقاوم باشد اما درخت دراسنا مارپیچی از این قاعده مستثنی است. این گیاه هم سایه دوست بوده و فقط زمانی که خاکش خشک می شود نیاز به آب پیدا می کند.

 

۷- برگ بیدی

 

معرفی چند گیاه آپارتمانی

 

گلی است علفی و خزنده.بسیار مناسب برای بانک ها ، ادارات و کارخانجات ، به صورت آویز بوده و زیبایی خاصی به دفتر شما می دهد، البته نیاز به نور متوسط دارد.برگ ها بیضی شکل و نوک تیز با لکه های نقره ای و بنفش در متن سبز،در صورت عدم وجود نور کافی برگ ها به رنگ سبز در می آیند،حذف جوانه های انتهایی به منظور پر پشت شدن و توپی شدن گیاه ضروری است.

بهتر است از ساقه های دراز و منحرف به منظور تکثیر استفاده شود. این گیاه برای پوشش گلدان های بزرگ مناسب است.برگ بیدی به نور قوی و کافی احتیاج دارد واز نور مستقیم وسط روز به خصوص از پشت شیشه بیزار است.در صورت کم نور بودن گل شما دراز و بی قواره خواهد شد . بین دو آبیاری خاک خشک شود.

 

۸- کالانکوئه

 

معرفی چند گیاه آپارتمانی

 

این گیاه همان گلی است که در هوای خنک وارد بازار می شود.گل های آن در رنگ های قرمز، نارنجی، صورتی، زرد و سفید وجود دارد.به طور معمول فصل پیدایش گل از اوایل پاییز تا شروع هوای گرم است.متاسفانه این گونه وقتی وارد منزل بدون نور و بدون تهویه شود ،گلدهی آن کاهش پیدا می کند.باید توجه کرد این گل برای کنار پنجره باز ، تراس، بالکن و پشت پنجره مناسب است.

گلدهی کالانکوئه از اواسط پاییز تا شروع گرما است و به طور معمول در نخستین روز های پاییز جلب نظر می کند.کالانکوئه یک گیاه روز کوتاه است و برای شروع گل انگیزی، فقط به دو روز کوتاه (شب بلند) نیاز دارد.افزایش تعداد روزهای کوتاه منجر به افزایش تعداد گل ها می شود.پس از گلدهی، می توان دوباره در منزل آن را به گل نشاند که باید ساقه را از محلی که گل ندارد هرس کرد و گلدان را در هوای خنک و روز کوتاه قرار داد. بین دو آبیاری باید خاک خشک شود ولی به علت گلدار بودن و به طور متوسط روزانه آبیاری می شود.بهتر است قبل از آبیاری خاک را چک کنید تا از ریزش گلها به خاطر آب زیاد جلوگیری شود.

 

گیاهان تولید کننده اکسیژن و اکسیزن ساز

اگر به دنبال تهیه گیاهان آپارتمانی تولید کننده اکسیژن هستید بهتر است به فکر کاشت و یا خرید چندین گیاه زیر که به شما معرفی کنیم باشید.

Gardenia گاردنیا

Spider Plant گندمی

Valerian سنبل‌الطیب

English Ivy پاپیتال، عشقه

Jasmine یاس سفید

Lavender اسطوخودوس

Peace Lily اسپاتی فیلوم

Bamboo palm نخل بامبو

Gerbera Daisies ژربرا جامزونی

Golden Pothos پوتوس طلایی

این گیاهان نقش بسزایی در تولید اکسیژن منزل دارند و فضایی دلنشین و مطبوع برای منزل شما به وجود خواهند آورد.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *