قهوه گانودرما

حتما شماهم این روزها نام و تعریف قهوه گانودرما ، این نوشیدنی پرطرفدار را بسیار میشنوید؛ اما اصلا قهوه گانودرما چیست و از کجا آمده؟ خواص قهوه گانودرما چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟ قهوه گانودرما، در حقیقت یک نوع نوشیدنی پودری است که حاوی پودر قهوه و عصاره قارچی به نام ” گانودرما ” است. قارچ جان‌افزا یا قارچ ریشی با نام علمی ” Ganoderma_lucidum ” قارچی یک ‌ساله است. ما در این مطلب به معرفی کامل قارچ و قهوه گانودرما ، و همچنین به بررسی خواص و ویژگی های این نوشیدنی جذاب خواهیم پرداخت، اگر به این مطلب علاقه مند هستید، دعوت میکنیم در ادامه همراه ما باشید…

قارچ گانودرما چیست؟

” گانودرما لوسیدم ” (Ganoderma_lucidum) نوعی قارچ قهوه‌ای رنگ با پوسته شفاف می‌باشد، که از هزاران سال پیش در چین و آسیای شرقی به عنوان گیاه دارویی و شفابخش شناخته میشده است. نام محلی این قارچ در چین “لینگ زی” و در کره، “یونگ زهی” می‌باشد و در ژاپن نیز آن را با نام “ریشی” می‌شناسند که به معنای پادشاه گیاهان است. فرهنگ این کشورها به زندگی سالم و طولانی شهرت دارد، و استفاده از گیاهان دارویی خاص در علم طبی این فرهنگ‌ها رواج بسیاری دارد. از این رو گانودرما به یک گیاه خاص مبدل شده است.

قارچ گانودرما

قهوه گانودرما را بهتر بشناسیم

همانطور که در بالا اشاره کردیم، قهوه گانودرما، یک نوشیدنی پودری و فوری است که برای تهیه آن از ترکیب پودر دانه‌های قهوه تفت داده‌ شده و عصاره‌ی قارچ قرمز گانودرما استفاده می‌شود؛ البته در ساخت این قهوه از مواد دیگری نیز مانند: شکر، مکمل قهوه و گیاهان دارویی بهره برده میشود. به گفته ی بسیاری این نوشیدنی جذاب، علاوه‌بر مزایای زیادی که دارد در کاهش و ترک قهوه‌ی مصرفی عادی، به شما کمک می‌کند. یعنی با وجود این دیگر قهوه عادی مصرف نمیکنید، اما انرژی‌ مورد نیاز از قهوه را، «گانودرما» در اختیارتان قرار می‌دهد. امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای درباره خواص شگفت انگیز این قهوه در رسانه‌ها هستیم، اما هنوز هیچ‌ کدام از پشتوانه‌ی علمی برخوردار نیستند؛ با این حال در برخی پژوهش‌های مقدماتی نشان داده شده که این قهوه مزایای ویژه ای دارد که در ادامه به آنها میپردازیم.

ترکیبات قهوه گانودرما

چرا مردم از قهوه گانودرما استقبال می‌کنند؟

برخی از طرفداران قهوه گانودرما بر این باورند، که مصرف آن، طیف وسیعی از مزایای سلامتی از جمله، افزایش ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن، رفع خستگی، تقویت حافظه، افزایش انرژی و بنیه، کاهش کلسترول، کاهش التهاب و استرس، معکوس‌کردن فرایند پیری و بهبود گردش خون را دارد؛ اما قهوه گانودرما بیشتر، توسط افرادی استفاده می شود که دوست دارند میزان مصرف روزانه قهوه خود را کاهش دهند و در کنار آن از مزایای سلامتی بی شمار گانودرما بهره مند شوند.

خواص درمانی قهوه گانودرما

با وجود ادعاهای زیاد بازاریابان در مورد فواید این قهوه، تا به امروز دانشمندان هیچ آزمایش علمی، برای اثبات این خواص انجام نداده‌اند. اما تحقیقات اولیه نشان می دهد که گانودرما به تنهایی، از مزایای سلامتی خاصی برخوردار است. از جمله خواص دارویی این قهوه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قهوه گانودرما در جلوگیری از بیماری‌های مزمن مثل پارکینسون و انواع دیابت موثر است.
  • گانودرما در درمان افزایش فشار خون موقت ناشی از مصرف قهوه بسیار اثرگذار است، بنابراین قهوه گانودرما موجب تعادل فشار خون میشود.
  • شواهدی برای اثبات اثرگذاری گانودرما در درمان عوامل خطرناک در ایجاد بیماری‌های قلبی-عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم مطرح شده.
  • وجود مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان در این قهوه باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود؛ برخی تحقیقات نشان می‌دهد که در گانودرما حتی بیشتر از چای سبز و کاکائو آنتی اکسیدان وجود دارد.
  • گفته می‌شود وجود برخی مواد معدنی این نوشیدنی در به جریان‌ افتادن اکسیژن در بدن کمک می‌کند. در نتیجه، انرژی و توان بدن افزایش پیدا می‌کند و از میزان استرس هم کاسته می‌شود و با ایجاد نشاط و حس سلامت در بدن، باعث رفع مشکلات روحی و افسردگی می‌شود.
  • ویژگی‌ آرامش‌ بخشی این نوشیدنی که باعث رفع استرس میشود، به درمان اختلالات خواب هم بسیار کمک می‌کند.
  • تقویت کبد، رفع مشکلات ریوی و حفاظت از سیستم تنفسی و گردش خون، از دیگر موارد اشاره شده در خصوص مزایای قهوه گانودرماست.

خواص درمانی قهوه گانودرما

پیشنهاد ویژه روکالبا: آشنایی با قهوه گواتمالا و انواع مختلف آن

طرز تهیه قهوه گانودرما

گفته می شود قارچ گانودرما در زمان ترکیب با قهوه بیشترین خواص را دارد. برای تهیه مراحل زیر را انجام دهید:

  1.  یک قاشق چای خوری از پودر قارچ گانودرما را همراه آب در یک ظرف بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.
  2.  دما را کم کنید تا به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه جوشیده شود.
  3.  به اندازه ۵ – ۱۰ قاشق غذاخوری دانه های قهوه را در فرنچ پرس (وسیله ای که جهت ساخت قهوه فرانسوی استفاده می شود) اضافه کنید. سپس مخلوط آب و پودر قارچ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۴ دقیقه در مایع بماند.
  4.  سپس مخلوط را به ظرف بازگردانید و در دمای متوسطی قرار بدهید. به دلخواه می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یا برخی از کره ها و یا در بهترین حالت خامه و یا شیر بادام هم به مخلوط اضافه کنید.
  5.  با استفاده از یک مخلوط کن مواد را با هم مخلوط کنید؛ قهوه گانودرما شما آماده است.

عوارض مصرف

راجع به مضرات این ماده فعلا اطلاعات چندانی در دست نیست. اما گفته میشود با مصرف آن امکان بروز عوارضی نظیر: خشکی بینی، گلو و حالت تهوع وجود دارد. اگر قرص فشار خون، داروی ضدانعقاد خون، داروی ضدپلاکت مصرف می‌کنید یا تحت درمان سرطان هستید، قبل از مصرف حتما با پزشک خود درباره‌ی عوارض آن صحبت کنید.

عوارض مصرف قهوه گانودرما

کلام آخر

اگرچه ممکن است از طعم تلخ قهوه گاندورما خوش‌تان بیاید، اما کمی صبر کنید تا کارآزمایی بالینی روی این نوشیدنی صورت بگیرد و از مفید و سالم بودنش اطمینان حاصل کنیم. اگر خیلی به امتحان‌کردن طعم این قهوه علاقه دارید، توصیه میکنیم قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید و مورد توجه تان قرار گرفته باشد، سپاس از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید “فروشگاه روکالبا”

 

پیشنهاد ویژه روکالبا: ترکیبات و خواص درمانی چای ماسالا

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *