گلهای بهاری آپارتمانی

بهار، فصل سرسبزی، رشد و تازگی و همینطور گلدهی گیاهان است؛ و بهتر است فضای خانه مان را پر کنیم از گل هاي بهاری، می‌توانیم فضای مصنوعی و خشک آپارتمان خود را با وجود این گلهاي بهاری زیبا، زنده کنیم و مثل عروس فصل ها شادابی و سرزندگی را به خانه بیاوریم؛ در این مطلب از روکالبا، به معرفی زیباترین گلهای بهاری آپارتمانی ، و همینطور نحوه صحیح نگهداری از آنها میپردازیم؛ دعوت میکنیم در ادامه همراه ما باشید…

پرطرفدارترین گل های بهاری آپارتمانی

۱٫ سنبل، گل سرسبد گلهای نوروزی

سنبل، گل سرسبد گل های نوروزی است که معمولا اکثر ما برای سفره‌ هفت‌ سین مان تهیه میکنیم، سنبل از خانواده گل‌ های سوسنی است؛ عمر گلدهی این گل با توجه به نحوه نگهداری بین یک تا دو هفته میباشد. خیلی از ما بعد از خشک شدن گل سنبل آن را دور می‌اندازیم، اما باید بدانید به دلیل اینکه ریشه این گیاه از نوع پیازی است، با نگهداری صحیح آن عمری چند ساله خواهد داشت و شما می‌توانید سنبلی که امسال خریده‌اید را برای سفره هفت‌ سین سال آینده خود نیز نگه دارید. دمای مناسب برای نگهداری سنبل بین ۱۶ تا ۲۵ درجه است. بهتر است گل سنبل را در دمای نسبتا کم و هوای خنک نگهداری کنیم تا عمر بیشتری داشته باشد.

گل بهاری سنبل

پیشنهاد ویژه روکالبا: آموزش کامل کاشت گل سنبل برای نوروز

۲٫ گل بهاری آنتوریوم

آنتوریوم (Anthurium) یکی دیگر از زیباترین گیاهان گلدار آپارتمانی مناسب برای بهار است کـه، شکوفه هایی با اسپات قرمز، صورتی، زرد و یا سفید دارد، کـه بیشتر از دو ماه بر روی گیاه می ماند. توجه داشته باشید که آنتوریوم بـه سرما و آب سنگین و نمک دار، حساس اسـت و در زمستان باید حدود ۶۶ تا ۸ هفته بـه آن استراحت دهید؛ یعنی مقدار آب را کم نموده و حرارت را حدود ۱۵ درجه سانتیگراد کنترل کنید. این گل زیبای بهاری نیاز بـه نور متوسط دارد، اما میتواند بعنوان یک گیاه شاخ و برگ دار با نور کمتر نیز رشد میکند.

گل آپارتمانی آنتوریوم

نکته: این گیاه مسموم اسـت و می‌تواند باعث بیماری درصورت خوردن یا جویدن بچه ها یا حیوانات خانگی شود.

۳٫ لاله گل بهاری زیبا و خاص برای منزل

گل لاله، نیز مانند سنبل گلی پیازدار است و تنها در دو ماه از سال شکوفا می‌شود. زمان گلدهی لاله با توجه به نوع و گونه اش از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت محدود می‌شود. اگر قصد دارید برای سال نو گلدانی از گل لاله را مهمان خانه خود کنید، لازم است از نیازها و شرایط نگهداری این گل دوست داشتنی آگاه باشید تا بتوانید بیشترین استفاده را از زیبایی و طراوت این گل بهاری ببرید. گل لاله نسبت به سرما مقاوم است، اما پیشنهاد میکنیم به هنگام گلدهی در دمای ۱۷ تا ۲۰ درجه نگهداری شود. این گل باید در مکانی آفتابی نگهداری شود، سایه باعث افزایش رشد برگ و کاهش گلدهی آن می‌شود.

گل بهاری آپارتمانی لاله

پیشنهاد ویژه روکالبا: همه چیز درباره کاشت و نگهداری گل لاله به روش اصولی!

۴٫ گل بهاری یاسمن

یاسمن، از گلهای بهاری آپارتمانی است، کـه میشود در باغچه و حیاط هم از آن استفاده کرد؛ انواع زیادی از یاسمن وجود دارد. گل یاسمن “J.  polyanthum، pictured ” و یاسمن عربی ” J. sambac ” دو نمونه یاسمن برای نگهداری در خانه و آپارتمان هستند. و شـما باید انها را در محیطی با نور زیاد و رطوبت مطلوب نگهداری کنید. شکوفه هاي یاسمن صورتی یا سفید، هستند و فضای خانه شـما را خوشبو میکنند. بهترین درجه حرارت برای این گیاه ۱۸ درجه اسـت، و در زمستان گیاه را در ۱۳ درجه نگهداری کنید؛ و حواستان باشد که خاک را مرطوب نگه دارید.

گلهای بهاری آپارتمانی

۵٫ یاس رازقی، گل بهاری معطر برای بالکن منزل

یاس رازقی گلی معطر و زیباست که برای بالکن، راه پله و حیاط منزل شما بسیار مناسب است؛ برخی به اشتباه این گیاه را در خانه نگهداری می‌کنند که این باعث عدم گلدهی گیاه می‌شود. درختچه‌ ای کوتاه که به صورت بالارونده رشد می‌کند و گلهای سفید معطری دارد که پس از غروب آفتاب و اوایل صبح عطر افشانی می‌کند. زمان گلدهی این گیاه در بهار، تابستان و اوایل پاییز است. زمانی یاس رازقی را آب آبیای کنید که خاک گلدانش خشک شده باشد. این گیاه باید در فضای بیرون از خانه نگهداری شود، بنابراین در فصل تابستان به آبیاری روزانه احتیاج دارد، همچنین این گیاه به نور زیاد اما غیرمستقیم نیاز دارد، و اگر در بالکنی با نور مسقیم قرار دهید برگهایش می سوزد.

گلهای بهاری آپارتمانی

۶٫ گل خورشیدی

یکی از ویژگی های زیبای گل خورشیدی برگهای آن است کـه بـه صورت خطی یا نوار مانند، و به رنگ سبز تیره براق دیده میشه. گل خورشیدی (Clivia) تنها زمانی کـه در شرایط خشک و خنک قرار گرفته باشد گل میدهد،  فصل گلدهی گل خورشیدی اسفند و فروردین ماه بوده و در ایام نوروز بـه گل می نشیند. گل خورشیدی از جمله گلهای بهاری آپارتمانی زیبایی است که شرایط پرورش فوق العاده آسانی نیز دارد.

گل آپارتمانی خورشیدی برای آپارتمان

نکته: این گیاه سمی اسـت و می‌تواند باعث ایجاد بیماری هاي کودکان یا حیوانات خانگی شود.

۷٫ کاکتوس کریسمس زیبا

ساقه های کاکتوس کریسمس، بدون برگ و به صورت تکه تکه و بدون تیغ هستند. مثل “اپونتیا” یا “برگ راکتی”، گلها از کنار ارئول ها می رویند. گونه ي تجاری و موجود در بازار، هیبرید یا دورگ دو گونه ي وحشی این گل میباشد و در طبیعت یافت نمیشوند.

گل بهاری کاکتوس کریسمس

نکته جالب درباره این گل زیبا این است کـه این گل تدر ماه های ژانویه یا موقع کریسمس بـه گل مینشیند به همین دلیل بـه کاکتوس کریسمس مشهور است؛ نزدیک کریسمس نوک برگها شورع بـه رشد کرده و تیره تر میشوند تا زمانی که گل کامل شود.

۸٫ گل مرجان مینیاتوری

مرجان مینیاتوری یکی دیگر از زیباترین گیاهان گلدار آپارتمانی اسـت، این گیاه خیلی شبیه بـه کاکتوس هاست و از نظر شرایط رشد هم شباهت زیادی به آنها دارد، و در مقابل کم آبی و شرایط سخت, بسیار مقاوم است. این یک گیاه سرسخت، کم آب اسـت کـه گلهای رنگارنگ دارد و گلهایش بـه مدت چند هفته ظاهر می شوند.

گل بهاری آپارتمانی مرجان مینیاتوری

نکته: این گیاه سمی اسـت و مرقب باشید که توسط کودکتان و یا حیوانات خانگی جویده نشود، چرا که سمی شیرین دارد و میتواند سبب بیماری یا سوزش پوست شود.

پیشنهاد ویژه روکالبا: کود مناسب برای پرورش انواع گیاهان آپارتمانی

۹٫ حسن یوسف با رنگ های متنوع

گیاه حسن یوسف همانند اسمش گلی خوش رو و زیباست. اسم فارسی این گیاه از حضرت یوسف علیه‌السلام که به زیبارویی معروف بود، گرفته شده است. حسن یوسف ار خانواده نعناعیان است. با خرید این گیاه می‌تواند خیالتان راحت باشد که یک گیاه دائمی و همیشگی در خانه خواهید داشت. حسن یوسف با برگ‌های متنوع و جذابی که دارد می‌تواند به آپارتمان شما زیبایی چشمگیری ببخشد.

برای نگهداری حسن یوسف بهتر است آن را از آفتاب شدید دور نگه دارید. اگر گیاه شما جوان است یک روز در میان لازم است که به آن آب بدهید، در غیر این صورت هر ۴ _ ۶ روز آبدهی کافی است. دمای مناسب برای نگهداری این گیاه بین ۲۵ تا ۳۵ درچه سانتی‌گراد است. خاک مناسب برای حسن یوسف مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه است. این گیاه با بذر و در هر فصلی قابلیت تکثیر دارد. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از قلمه ساقه نیز این گیاه را تکثیر کنید. یادتان باشد هر دو هفته یک بار شاخه‌های حسن یوسف را هرس کنید و در هنگام گل دادن گل آن را نیز بچینید. چرا که شاخه‌ها و گل‌های زیاد باید ضعیف شدن گیاه شما می‌شود.

گلهای بهاری آپارتمانی

۱۰٫ گل بگونیا هیمالیس

از دیگر گلهای بهاری آپارتمانی فوق العاده زیبا میتوانیم به این گونه از بگونیا که پر زرق و برق اسـت اشاره کنیم. اگر برای گلدان هاي کنار پنجره و یا برای هدیه دادن به کسی به دنبال گیاهی زیبا هستید، یا اگر از گلهای شمعدانی و حسن یوسف و… خسته شده اید و دنبال گیاهی جدید هستید، بگونیا هیمالیس بهترین گزینه برای شماسـت.

گل بهاری بگونیا

خوشه هایي از شکوفه هاي شبیه بـه رنگ هاي گرم رنگی از زرد بـه نارنجی و قرمز در بالای برگ سبز براق بنظر میرسد. این یک گیاه آسان برای رشد با شکوفه هاي زرق و برق دار و گل رز است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *