فصل بهار، فصل تازگی و سرزندگی نزدیک است؛ و حتما بسیاری از شما تلاش می‌کنید تا باغچه و گلدان‌ های خانه جامه ای تازه و رنگارنک به تن کنند. همانطور که میدانید هر فصل گل و گیاه های مخصوص خود را دارد، که موجب زیبایی و طراوت آن فصل می‌شوند. در این میان گل‌های فصل بهار از زیبایی شگفت انگیز و ویژه ای برخوردارند و شادابی و طراوت خاصی را به خانه هدیه میدهند. در این مطلب از روکالبا شما عزیزان را با زیباترین گلهای بهاری باغچه ای آشنا میکنیم و ویژگی ها و شریط مخصوص نگهداری از هرکدام را خواهیم گفت؛ دعوت میکنیم در ادامه همراه ما باشید…

بهترین گلهای بهاری باغچه ای

۱٫ گل قلب خونین

گلهای جذاب این گیاه، مانند گیلاس از شاخه‌ های بلندش آویزان می‌شوند، و منظره‌ای شگفت انگیز به وجود می‌آورند. اما نگران وقتی که گیاه شما گل ندارد نباشید، برگ‌های آن به قدر کافی جذاب هستند. قلب خونین یکی از گیاهانی است که آمدن بهار را نوید میدهد، اما بهتر است آن را زودتر بکارید؛ چون که با افزایش طول روز و گرم شدن هوا، برگ‌ های گیاه شروع به زرد شدن می‌کنند. حتی ممکن است با رسیدن تابستان گیاه به کلی از بین برود.

گلهای بهاری باغچه ای

۲٫ گیاه سرخ بن

از گیاه سرخ بن بیشتر به عنوان گیاهی برای پوشاندن زمین استفاده می‌شود، اما گلهای کوچک و سفیدش می‌توانند هر باغچه‌ ای را روشن کنند. در تابستان، با از بین رفتن گل های گیاه، برگ‌های سبز، آبی آن باغچه را زیبا می‌کنند و مانند فرشی کف را می‌پوشانند. خوبی این گیاه این است که رشد بی‌ رویه ندارد و شما را کلافه نمی‌کند.

گلهای بهاری باغچه ای

۳٫ گل فراموشم مکن دروغین (برونرا)

علاوه بر گل‌های آبی و خوشرنگ این گیاه، برگ‌های قلب شکل آن هم بسیار معروف و محبوب هستند. گل فراموشم مکن، گونه‌ های جدید تولید شده با رنگ هایی خیره کننده دارد. فرقی ندارد برونرا را به خاطر گلهای بهاری زود هنگامش و یا برگ های قلبی شکلش پرورش می‌دهید، در هر صورت نگهداری از برونرا بسیار آسان است. اگر با فرا رسیدن تابستان برگ‌ های گیاه کهنه شد، به راحتی آن‌ها را بچینید، و جای نگرانی نیست، آنها دوباره رشد خواهند کرد.

گل بهاری فراموشک مکن (برونرا)

پیشنهاد ویژه روکالبا: خرید اینترنتی بذر گل فراموشم مکن دروغین (برونرا)

۴٫ گل همیشه بهار

گل همیشه بهار زیبا، با دارا بودن گل‌ های درشت به رنگ نارنجی و زرد، یکی از گل‌ های فصل بهار جهت زینت بخشیدن به باغچه‌ های شماست. این گیاه به راحتی از طریق بذر قابل تکثیر است. اگر در نواحی با آب و هوای معتدل زندگی میکنید، میتوانید بذر گل همیشه بهار را در مهر ماه بکارید، اما در مناطقی که هوا نسبتا سرد است، اوایل بهار نسبت به کاشت گیاه اقدام کنید. پس از ۱۰ روز بذر همیشه بهار شروع به جوانه زدن می‌کند. البته می‌توانید از نشاء‌ های آماده این گیاه زیبا هم به راحتی استفاده نمایید.

کاشت گل همیشه بهار در باغچه

پیشنهاد ویژه روکالبا: خرید اینترنتی بذر گل همیشه بهار

۵٫ گل فلوکس

این گیاه همان فرش گلی است که به نظر می‌آید مانند آبشار بر روی چمنزار ریخته است. این فلوکس معمولا در تعداد زیاد کنار هم کاشته می‌شود تا چشمگیر‌تر باشد. گل‌های این گیاه خیلی بر روی آن دوام نمی‌آورند، اما همان مدت کوتاهی که هستند بسیار چشم گیرند. اگر به فلوکس آب زیاد بدهید، هرگونه شرایط بد محیطی را تحمل می‌کند. گیاه را آفتاب کامل یا در مکانی با مقداری سایه بکارید.

کاشت گل بهاری فلوکس در باغچه

پیشنهاد ویژه روکالبا: خرید اینترنتی بذر گل فلوکس

۶٫ گل برگنیا

یکی دیگر از گلهای بهاری باغچه ای گل برگنیاست، ممکن است گل‌های گیاه به نظر کوچک آیند، اما گیاه تعداد زیادی از آن‌ها را تولید می‌کند پس نگران نباشید در چشم هستند! گل‌های به وسیله شاخه‌ای خرمایی – قرمز در بالای برگ‌های زیبا گیاه نگه داشته شده اند و منظره‌ای بی‌نظیر به وجود می‌آورند. در حالی که برگنیا در بهار گل می‌دهد، اما گیاه می‌تواند ظاهر بی‌نظیر خود را در تمام فصول حفظ کند. در پاییز برگ‌ها به رنگ مایل به قرمز درمی‌آیند. این گیاه به خاکی غنی و مرطوب نیاز دارد.
کاشت گل بهاری برگنیا در باغچه

۷٫ گل پامچال

یکی از اولین نوید دهنده‌های بهار گل پامچال می‌باشد. این گیاه چندین ساله است و نزدیک به ۴۰۰ گونه دارد که در سراسر جهان شناخته شده است. این گیاه بومی مناطق سرد سیر و معتدل نیمه شمالی است. بنابر این مقاومت خوبی به سرما دارد. اما برخی از گونه‌های آن به سرما حساس است. گل‌های پامچال در رنگ‌های صورتی، آبی، سفید، زرد، قرمز و ارغوانی دیده می‌شوند.

همانطور که می‌دانید پامچال گیاهی بیرونی است و نباید در آپارتمان نگه داشته شود چرا که در این شرایط به زودی خراب می‌شود. اما چیزی که نمی‌دانید آن است که این گیاه در واقع گیاهی چند ساله است و می‌توان آن را تا چند سال نگهداری کرد! اکثر گونه‌های پامچال خاکی غنی، همیشه مرطوب و آب و هوای خنک را دوست دارند.
گلهای بهاری باغچه ای

۸٫ گیاه مهر سلیمان

این هم یک گیاه خیره کننده دیگر مناسب برای باغچه‌ های سایه دار. ساقه این گیاه قوس دار است و گل‌های آب مانند زنگوله‌هایی از آن آویزان هستند، دیگر از زیبایی یک گیاه چه توقعی می‌توان داشت! حتی وقتی گل‌های گیاه از بین می‌رند و دانه‌ها سیاه آن نمایان می‌شوند هم مهر سلیمان چشم گیر است. این گیاه از طریق ریزوم رشد می‌کند، اما سرعت رشد زیادی ندارد.

۹٫ گل رز محمدی

این گل پر خاصیت درختچه‌ی زیبای کوچکی است که دارای شاخه‌های زیاد و تیغ‌های ریز می‌باشد. قسمت روی برگ‌های آن سبز براق و پشت خزی دارند. گل‌های آن صورتی کم رنگ دارند و بسیار معطر می‌باشند. این گل‌ها در بهار شکوفه می‌زنند.

یکی از نکاتی که قبل از کاشت گل رز محمدی باید مورد توجه قرار گیرد، تهیه خاک سبک است. قبل از کاشت خاک را کاملا شخم بزنید تا رشد ریشه‌ها به راحتی صورت پذیرد. اگر با هدف احداث پرچین اطراف باغ اقدام به کاشت گل رز محمدی می‌نمایید، فاصله ردیف‌ها ۲ تا ۵/۲ متر و فاصله بین بوته‌ها ۱ تا ۵/۱ متر در نظر بگیرید.

کاشت گل رز محمدی در باغچه

۱۰٫ گل جفرسونیا

این گیاه بومی آمریکای شمالی است به همین دلیل ممکن است پیدا کردن آن در مراکز گلفروشی برای‌تان سخت باشد. اما اگر خود گیاه را پیدا نکردید، می‌توانید دانه آن را تهیه کرده و خودتان آن را بکارید.
کاشت گل جفرسونیا در باغچه
نکته جالبی که درباره این گیاه وجود دارد آن است که جفرسونیا می‌تواند حتی پیش از درآمدن برگ‌ها هم گل تولید کند! در هنگام تهیه گیاه مواظب باشید آن را با گیاهی دیگر اشتباه نگیرید برای جلوگیری از سردرگمی نام لاتین گیاه Twinleaf همان (Jeffersonia diphylla) است آن را بدانید.
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *