سبزه ذرت

سبزه، سمبل تولدی دوباره و یکی از الهام بخش ترین نماد های سفره باستانی هفت سین به شمار میرود؛ و همچنین نماد شادابى و سرسبزى و نشانگر پیوند آدمی با طبیعت است. سبزه با خود شادابی، نیکویی و زندگی را به همراه می آورد. رنگ سبز ارتعاش افکار ما را موزون نگه می دارد و به ما آرامش می‌دهد. سبزه که یکی از مهم ترین اجزای سفره هفت سین است را می توان با انواع بذرهای لعاب دار و یا بذرهای سخت تهیه کرد؛ در بین انواع سبزه ها، سبزه ذرت یکی از زیباترین و ساده ترین است که با دانه های تازه ذرت تهیه می گردد.

به همین جهت در این بخش تصمیم داریم به آموزش کامل نحوه صحیح سبز کردن سبزه ذرت برای شما عزیزان خوش ذوق بپردازیم؛ اگر طبق موارد ذکر شده در این مطلب پیش بروید، میتوانید سبزه ذرت عید امسال تان را براحتی تهیه کرده از زیبایی و طراوتش لذت ببرید؛ دعوت میکنیم در ادامه همراه ما باشید…

سبزه ذرت

کاشت سبزه ذرت

سبزه ذرت شباهت زیادی به سبزه گندم دارد؛ با این تفاوت که برگ های آن ضخیم و پهن تر بوده و دوام بیشتری نیز دارد. توجه داشته باشید که اگر مقدار دانه هایی که در ظرف مورد نظرتان قرار میدهید کم باشد سبزه کم پشت می شود، پس تعداد دانه ها را نسبت به ظرف بسنجید؛ نه زیاد و نه کم بگیرید.

وسایل مورد نیاز برای تهیه سبزه ذرت

  • دانه های ذرت
  • آب
  • دستمال حوله ای (نخی)
  • ظرف مورد نظر

مراحل کاشت سبزه ذرت

  1. برای کاشت سبزه ذرت باید حدود بیست روز قبل از عید دست به کار شوید.
  2. ابتدا باید دانه های ذرت را حداقل ۷۲ ساعت (سه روز) بخیسانید؛ ( در این مدت مرتب آب ظرف را تعویض کنید تا آب تازه به دانه ها برسد، ولی جای ظرف را عوض نکنید تا جوانه بزند )
  3. بعد از گذشت این زمان شاهد جوانه زدن دانه ها خواهید بود.
  4. در این مرحله باید دانه های جوانه زده را در ظرف مورد نظر ریخته و روی آن ها را با دستمال حوله ای بپوشانید. و یا ذرت ها را داخل دستمالی نخی ریخته و مرتب با آب اسپری کنید.
  5. بعد از گذشت ده روز دانه ها کم کم قد کشیده و ذرت ها سبز می شود.

آموزش کاشت سبزه ذرت

پیشنهاد ویژه روکالبا: آموزش کاشت سبزه عید با خاکشیر

آموزش کاشت سبزه عید با کنجد

کاشت سبزه ذرت در تنگ ماهی

  1. برای این کار باید ذرت را به روش بالا جوانه دار کنید.
  2. بعد از آن یک ظرف یکبار مصرف را پر از سوراخ کنید و جوانه ها را در آن بریزید. ( میتوانید از یک سبد یا  آبکش با اندازه متناسب با ظرف خود استفاده نمایید )
  3. این ظرف را روی دهانه تنگ ماهی قرار دهید، به طوری که در آب نیافتد. روی آن سلفون بکشید و چند سوراخ ایجاد کنید؛ مدام جوانه ها را آبپاشی کنید تا برگ های ذرت ایجاد شوند.

کاشت سبزه ذرت در تنگ ماهی

پیشنهاد ویژه روکالبا: آموزش ساده ترین روش تزیین سبزه عید با وسایل منزل

نکات مهم

  • توجه کنید که هر چقدر به ذرت آب دهید٬ پژمردگی آن را تسریع و تسهیل کرده اید. پس به معیار و حد و اندازه دقت کنید و زیاده روی نکنید.
  • با دانه های ذرت که با آن پاپ کرن تهیه می کنید نمیتوان سبزه ذرت تهیه کرد، چون خشک است و جوانه نمی زند. باید از دانه ذرت تازه استفاده نمایید.
  • مقدار دانه ها نباید خیلی زیاد باشد چون اگه تراکم زیاد باشد، لایه های زیرین نمی توانند رشد نمایند و می پوسند
  • سبزه در محیط پر نور و خنک نگهداری شود. روزی یک مرتبه سبزه را کاملاً سیراب کنید. این سبزه زیبا برای آماده شدن حدود ۱۲ روز زمان نیاز دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *