پایان تابستان و فرارسیدن فصل پاییز، هرگز به‌ معنی خداحافظی با گل‌ و گیاه نیست! با سرد شدن هوا و شروع پاییز و زمستان گل ها کم طاقت می شوند و به خواب زمستانی می روند، در میان گونه های مختلف گیاهان، گیاهان گوناگونی وجود دارند که در روزهای سرد سال هم به باغچه‌تان جلوه‌ای زیبا و رنگارنگ می‌دهند شما می توانید با کاشت آنها در باغچه حیاط و یا گلدان فضای محل خانه و حتی محل کار خود را زیباتر کنید؛ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه به پرورش گل و گیاه در تمام فصول سال مخصوصاً فصل زیبای پاییز دارید، امروز قصد داریم شما را با کاشت گیاهان و گل های پاییزی که می توانند محیطی زیبا و رنگارنگ برای شما ایجاد کنند آشنا کنیم.

در فصل پاییز چه گلی بکاریم؟

۱٫ گل اشرفی (ستاره ای)

این گیاه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و بواسطه طول مدت گلریزان آن در بین همه گلهای یکساله که در گلکاری ها میکارند بیشتر مورد توجه قرار دارد؛ اشرفی گیاهی است بادوام، رنگارنگ و با رشد سریع. ساقه‌های نازک و برگ‌های سبز و باریک و گل‌های مروارید مانند تکی یا دوتایی به پهنای ۲٫۵ تا ۵ سانتی‌متر دارند. این گل‌ها ممکن است که تماماً زرد یا نارنجی باشند. این گیاهان می‌توانند از اواسط تابستان تا یخبندان گل بدهند.

۲٫ گل جعفری

جعفری یکی از گلهای آپارتمانی پاییزی یکساله یا چند ساله است، این گل دارای ۵۶ گونه و از خانوادهٔ گل آفتابگردان بوده و بومی آمریکای شمالی و جنوبی است؛ گل جعفری محل‌های گرم و آفتابی را دوست دارد و بذر آن‌ها را از نیمه اسفند تا آخر فرودین می کارند.

۳٫ آنمون ژاپنی

آنمون ژاپنی به‌شکلی تهاجمی رشد می‌کند و در فضایی محدود که خاک اندک اجازه پیشروی به گیاه را نمی‌دهد این گل مناسب است؛ دمای مناسب برای رشد و نگهداری این گیاه ۳۴- تا ۱۲- درجه سانتی گراد است.

۴٫ بنفشه زمستانی

این گل همان طور که از نامش پیداست، در سرما هم ماندگار است؛ اما باید در انتخاب زمان کاشت آن دقت کنید. بنفشه باید پیش از اینکه دمای هوا به ۵ درجه سانتی‌گراد و پایین‌تر برسد، مدتی در خاک بماند؛ دامنهٔ دمایی بالاتر از ۱۰- درجه سانتی‌گراد مناسب رشد این گیاه است.

۵٫ گل نرین

این گیاه یکی از ایده آل ترین گیاهان پاییزی برای خاتمه بخشیدن به فصل تابستان است ! مشاهده ی گل های صورتی رنگ و خیره کننده نرین ، در یک صبح پاییزی می تواند نفس گیر باشد

این گل های پاییزی معمولا در سپتامبر و حتی دیرتر ، شکوفه می کنند. تا زمانی که ساقه و شاخه های آن آسیب نبیند تا زمستان و فصل سرد می تواند پابرجا باقی بماند.

۶٫گل فوشیا

این گل مقاوم و زیبای صورتی جلوه ای رنگارنگ به باغچه‌تان می‌دهد؛ فوشیا را می‌توانید هم در خاک باغچه، و هم در سبد یا گلدان آویز تزئینی بکارید؛  ۱- تا ۲۳- درجه سانتی‌گراد، دمای مناسب برای نگهداری و گلدهی فوشیاست

۷٫ برگ نقره ای

یکی دیگر از زیباترین گل های پاییز، برگ‌نقره‌ای است که با جلوه‌ای غبارگرفته ترکیب خوبی با دیگر گیاهان‌ پاییزی خلق می‌کند؛

۸٫ گل استرنبرجیا

استرنبرجیا از جمله گلهای پاییزی فضای باز است. پخش این گیاه یا گیاه های پیازی سخت در گروه های بزرگ در کل باغچه ، می تواند بسیار تاثیر گزار باشد.

این گیاه به طور شگفت آوری در موقعیت های سخت مقاوم است و از خاک ضعیف با زهکشی قوی نیز می تواند استفاده کند . ریشه آن ها به شدت در تابستان نیاز به آفتاب و گرما دارد.

۹٫ گل برفی

این گیاه یک گل زمستانی کلاسیک است. اگر انواع مختلف از گل های برفی را انتخاب کنید، همه ی آن ها از محبوبیت و مشهوریت کافی برخوردارند و باید هزینه های زیادی بپردازید تا بتوانید که پیاز آن را خریداری کنید.

اما نیاز نیست که برای لذت بردن از این گیاه زیبا، پس انداز خود را خرج کنید. می توانید گل های elwesii و یا گل برفی nivalis را امتحان کنید که پیاز آن در سراسر منطقه و در انواع زمین ها کشت می شود.

۱۰٫ گل بگونیا

این گل یکی از مشهور ترین و پر زرق و برق ترین گل برای ایجاد سایه روشن در پاسیوها است. این گل فوق العاده زیبا از تابستان تا اوایل ماه نوامبر گل می دهد و یکی از گل هایی است که برای پشت پنجره و یا حلق آویز کردن سبد مناسب است ، زیرا این گیاه به شدت عاشق نور است.

انواع معطر گل های بگونیا را می توان پیدا کرد و آن ها را نزدیک در ورودی جایی که نور مناسب به آن برسد قرار داد تا به این طریق از این گل معطر قدردانی کرد.

۱۱٫ گل زعفران

زعفران یک گل پاییزی باغچه است و یکی از بهترین گل های پیازی در پاییز شناخته شده است. این جواهرات پاییزی ، شکوفه های خود را از طریق برگ های آویزان برای یک جشنواره رنگ به نمایش می گزارند. حتی قبل از اینکه شاخ و برگ آن ها پدید آید.

گونه ای از زعفران کم یاب در ترکیه ، با گلبرگ های مرمرین آبی خیره کننده در میان ساقه های نقره ای رنگ نفیس ، خود را نمایان می کند. زعفران در پاییز می تواند اگر مستقیما زیر باران قرار گیرد ، خراب می شود ، بنابراین کشت آن ها باید در زیر درختان و درختچه ها انجام شود تا این گیاه از باران های سنگین محافظت شود.

۱۲٫ گل داوودی

گل داوودی شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های گوناگونی دارد. این گل برای پرورش در گلدان هم مناسب است. پس اگر باغچه ندارید نگران نباشید! دامنهٔ دمایی مناسب گل داوودی ۲۹- تا منفی ۱۱- درجه سانتی‌گراد است.

۱۳٫ سماق

گیاه سماق ممکن است تا ۹ متر رشد کند! گل سماق به رنگ قرمز تند است. ادویه معروف ما ایرانی‌ها، سماق، هم از برخی انواع این گیاه تهیه می‌شود؛ دمای ۴۶- تا ۱- درجه سانتی‌گراد، برای این گیاه مناسب است.

۱۴٫ گل کوکب

از دیگر گلهای پاییزی باغچه گل کوکب است که شکوفه های قابل توجه این بوته در اواخر تابستان شروع به بازشدن می کند ، اما بهترین زمان آن از آگوست تا سپتامبر است . اما برای پر کردن کامل شکاف های باغچه باید در تابستان به طور کامل از آفتاب و آب فراوان استفاده کرده باشد. گل کوکب ، دامنه ی وسیعی از رنگ های غنی را دارد و برای خلق یک مجموعه رنگ های گرم واقعا مفید است.

آن ها حتی طیف وسیعی از اندازه را دارا هستند که شامل کوکب های کوچک مانند کوکب پا کوتاه می شود که نگاه های شگفت آوری را حتی در خارج از مرزها به خود جلب می کند.گل کوکب می تواند حتی تا اندازه ۳۰ سانتی متر رشد کند

۱۵٫ گل آهار

از جمله گلهای پاییزی بومی صحرای گیاهان وحشی در مکزیک بوده و این گونه(الگانس) معروف تر و شناخته شده تر از سایرین میباشد.فصل گل دادن از خرداد تا فصل سرما ادامه خواهد داشت. گل آهار به کود خاصی نیاز ندارد و در یک خاک خوب باغچه نیز رشد می کند.

این گل پاییزه به صورت یک ساله کاشته می شود. بذر آنرا در اردیبهشت ماه در خزانه می‌کارند و در تیر ماه آنرا نشا کار می‌کنند. این گل از گیاهانی است که بذر آن مستقیماً در محل اصلی یعنی حاشیه‌های گل‌کاری کاشته می‌شود و رشد آن بسیار زیاد است

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *