خرید بذر گل ژربرا

اگر تمایل به خرید بذر گل ژربرا دارید می توانید با خواندن مطلب زیر به طور کامل با این گیاه آشنا شوید و در مورد زمان کاشت بذر گل ژربرا و نحوه پرورش و نگهداری از آن مطلع شوید. لطفا با ما همراه باشید.

برای خرید بذر گل ژربرا کلیک کنید.(بذر گل ژربرا هیبرید چند رنگ میکس)

کاشت بذر گل ژربرا

نام علمی ژربرا (Gerbera aurantiaca) است که یک گیاه بومی آفریقایی است و برای رشد نیاز به شرایط گرم و پرنور دارد و به دو نوع پا کوتاه و پابلند تقسیم می شود. از پابلند ها بیشتر به عنوان گلهای شاخه بریده استفاده می شود.گلها به دو صورت کم پَر و پُرپَر اصلاح شده اند و به رنگهای مختلف قرمز ، نارنجی ، زرد ، سفید ، صورتی وجود دارد. گل ژربرا دگرگرده افشان هستند و به صورت مصنوعی یا توسط حشرات گرده افشانی می شوند.

ژربرا
گل ژربرا دائمی، گرمسیری و حساس به سرما با ریشه های عمیق و گل های مجزا که بر روی ساقه ای پرزدار تشکیل شده اند. از میان برگ های طوقه ای، نیزه ای شکل و با بریدگی های عمیق این گیاه، ساقه گل دهنده بدون برگ و دارای یک گل در انتها خارج می شود.
برای مشاهده دیگر محصولات فروشگاه اینترنتی بذر روکالبا میتوانید به بخش بذر گل مراجعه کنید.

کاشت بذر گل ژربرا

بهترین زمان برای کاشت بذر گل ژربرا از اواخر اردیبشت تا اواخر تیر ماه است اما شما می توانید با توجه به شرایط مناسبی که از پیش به وجود آورده اید این گیاه را اوایل اسفندماه نیز بکارید. در زمان کاشت طوقه گیاه باید در سطح خاک و کمی بالای آن قرار گیرد چون ژربرا به مقدار زیادی در سطح خاک منشعب می شود. کاشت خیلی عمیق باعث بیماری قارچی و کاشت سطحی باعث سست شدن سیستم ریشه ای می شود. کشت ژربرا در بستر مرطوب بهترین است. خیساندن گیاهان در یک طرف با مقداری آب (شاید با قارچ کش) جهت جذب کردن مقداری آب پیشنهاد شده است. بهترین زمان برای کشت در طی مدت زمان سودمندتر است (صبح زود یا شب) است. گیاهان را عمیق کشت نکنید. گره ریشه گیاه باید تقریباً ۳ سانتی متر در بالا سطح خاک بماند. در طی مرحله رشد قلب گیاه به آرامی درون خاک کشیده خواهد شد. به محصول خود در زمانی که اولین گل ظاهر می شود توجه بیشتری کنید.
توجه!

📅 زمان کاشت بذر از اوایل اسفندماه تا اواخر خرداد ماه.
☀️ آفتاب مستقیم و سایه.
🌥️آب و هوا آداپته (سازگار شده).

🌱عمق کاشت بذر سطحی ۱۰ میلیمتر.
🌱 بستر مناسب کاشت خاک باغچه، کوکوپیت یا پیت ماس.
🌡️دمای مناسب جوانه زنی ۲۰ الی ۲۲ درجه سانتی‌گراد است.
🌷گل معطر نمی‌باشد. قد ساقه گل ۶۰ سانتیمتر.
🌾تعداد بذر در یک بسته ۲۰ عدد.

 

کاشت بذر گل ژربرا در منزل

یک گیاه ژربرا از یک بازار گل و گیاه خریداری کنید. آن ها گل های مشهوری هستند و شما قادر به شناسایی شان در بسیاری از فروشگاه های فروش گیاهان باغچه ای خواهید بود.
گیاه مورد نظر را خوب وارسی کنید. گیاه ایده آلی که شما برمی دارید باید هنوز غنچه اش باز نشده باشد. گل های شکوفه کرده بعد از کاشت زیاد دوام نمی آورند.
یک مکان آفتابی را برای کاشت انتخاب کنید. گل های ژربرا به نور کامل آفتاب نیازمندند. در صورتی که در نور کامل خورشید قرار گرفتند و هوا بیش از حد گرم بود، حتماً باید مقدار بیشتری به آن ها آب دهید.
به خاک کود دهید. قبل از کاشت بایستی خاک خوب زه کشی شده و کود دار باشد.
یک گودال مناسب برای کاشت گلتان بکنید. باید این گودال جای کافی برای ریشه های گل داشته باشد. تاج گیاه بایستی با بالای گودال هم تراز باشد.
گل های ژربرا را از گلدانشان درآورده و به داخل گودال منتقل کنید. بایستی که گل های ژربرا باهم فاصله ای معادل ۳۰ سانتی متر داشته باشند.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *