فروش اینترنتی بذر خیار

برای اینکه به راحتی و بدون اتلاف وقت خرید خود را انجام دهید یکی از راه ها تهیه محصول مورد نظر از شرکت هایی است که در زمینه فروش اینترنتی بذر خیار فعالیت دارند. با پیشرفت تکنولوژی و بستر اینترنت فروشگاه های اینترنتی زیادی در زمینه های مختلفی طراحی شده اند تا مشتریانی که نمیتوانند به صورت حضوری مراجعه کنند از راه دور سفارش خود را ثبت کنند.

شما میتوانید بذر خیار را هم در خانه و هم در هوای آزاد بکارید و پرورش دهید. مناطق معتدل و سرد مانند تهران، اصفهان، کرج و شمیرانات برای پرورش خیار بسیار مناسب هستند. برای کاشت بذر خیار  اواخر مردادماه بهترین زمان است که تحت عنوان کشت پائیزه انجام می‌گیرد؛ بنابراین در بهار و تابستان در فضای آزاد و در پائیز و زمستان در داخل آپارتمان و یا گلخانه و یا در زیر نایلون می‌توان به کشت خیار پرداخت. توجه داشته باشید اگر هنگام کشت بذر درجه حرارت هوا کمتر از ۱۵ درجه سانتیگراد باشد بذرها سبز نمیشوند.ولی در درجه حرارت ۲۰ درجه سانتیگراد پس از ۶ روز و در ۲۵ درچه سانتیگراد پس از ۴ روز و در حرارت ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد پس از ۳ روز جوانه‌ها از خاک خارج می‌شوند.

فروش اینترنتی بذر خیار در روکالبا

فروش اینترنتی بذر خیار در روکالبا

بذر خیار انواع مختلفی دارد و محصولات ما در روکالبا شامل لیست زیر میشود :

شرایط مناسب برای کاشت بذر خیار

  • دما

خیار محصول فصل گرم است و در دمای ۳۰-۱۸ درجه سانتی گراد بهترین رشد خود را دارد.

  • آبیاری

هر ۷-۵ روز نیاز به آبیاری دارد و آبیاری آن باید به آرامی انجام شود.

  • کود

نیاز کودی خیار شامل ۸۰-۶۰ کیلوگرم ازت و به همین مقدار اسید فسفریک و ۱۲۰-۹۰ کیلوگرم در هکتار پتاس می‌باشد.

شرایط مناسب برای کاشت بذر خیار

آموزش کاشت بذر خیار

برای پرورش خیار توصیه میشود بهترین گونه بذر خیار را انتخاب کنید. بطور کلی، گونه های vine و bush موجود هستند.  گونه ی اول رایج تر است، ولی اگر فضای محدودی برای کاشت داشتید، گونه ی دوم مناسبتر است. گونه های slicing یا  pickling نیز موجود هستند. اگر بلافاصله پس از برداشت تصمیم به مصرف خیار دارید، باید گونه ی slicing را انتخاب و اگر قصد مصرف  درزمان دیگری دارید، گونه ی  pickle (نوعی خیار برای درست کردن خیارشور و ترشی) را بکارید.

کاشت بذر خیار. خیار، ریشه ی بسیار شکننده دارد، بنابراین کاشت مستقیم در خاک برای خیار مناسب تر است. (در  روش  کاشت مستقیم، بذرها را قبلاً در پارچه نم دار پنبه ای به مدت ۴۸ ساعت در دمای معمولی اطاق می خیسانیم و سپس بذور را در محل مورد نظر کاشت و آنگاه با کمی شن شسته روی آن را می پوشانیم)
  • اگر می خواهید زودتر از فصل، خیار را برداشت کنید از روش نشاء گیری (غیرمستقیم) استفاده کنید، که البته این روش نیاز به اطلاعات، دقت و مراقبت زیاد دارد. (کاشت غیر مستقیم یا نشاء: گیاه کوچکی است که قسمتی از دوره رشد خود را در محیطی با نور و دمای کنترل شده می گذراند و پس از مساعد شدن آب و هوا به زمین اصلی منتقل می شود)
  • جوانه ها را در داخل گلدان های کوچک  روی سطوح گرم و یا در مقابل نور قرار دهید. جوانه ها باید حدود ۴ هفته قبل از نشاء کاری آماده شوند.
  • هنگام انتقال نشاء های گیاه خیار، کل بوته ی خیار را به همراه خاک منتقل کنید. خاک از ریشه های حساس خیار محافظت می کند در غیر این صورت ریشه از بین رفته و گیاه احتمالاً زنده نخواهد ماند.
خاک را خیس و مرطوب کنید.  اگر خاک خشک بود، قبل از اضافه کردن بذرها، خاک را آبیاری کنید.
  • رطوبت فراوان، برای تمام مراحل رشد گیاه، حیاتی است. مرطوب کردن خاک قبل از کاشت بذر،  خطر شسته شدن بذرها در اثر شدت نیروی آب را کاهش می دهد.
  • اگر خاک کاملاً خشک شده بود حدود ۱ اینچ (۲ سانتی متر) آب با استفاده از  شلنگ  یا آبپاش، به  خاک اضافه کنید.

 

بذر را به آرامی در  خاک فشار دهید. یک یا دو بذر را به اندازه ی ۲ تا ۳ سانتی متر در خاک فرو کنید.

  • فاصله ها چه در کاشت بذر چه در کاشت نشاء، باید بین ۱۸ تا ۳۶ اینچ (۴۵ تا ۹۰ سانتیمتر) باشد. توجه داشته باشید که میزان فاصله در گونه ی bush می تواند کمتر از انواع  vine ، باشد.
  •  بذرها را با فاصله ی ۶ تا ۱۰ اینچ (۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر) از هم بکارید و وقتی گیاهان به اندازه ی  ۴ سانتیمتر (۱۰ سانتیمتر) بلند شدند، عمل تنُک کردن و حذف بوته های اضافه را انجام دهید. بعد از تنک کردن فاصله ها باید ۱۸ اینچ (۴۵ سانتیمتر) شده باشد.

 

داربست (حصار) برای کاشت خیار آماده کنید. اکثر خیارها، به ویژه گونه ی   vine، تمایل دارند به صورت عمودی رشد کنند.

  • خیار ممکن است به صورت افقی نیز رشد کند، اما رشد خیار به صورت عمودی موجب افزایش جریان هوا و نور خورشید می شود، بنابراین عملکرد کلی را افزایش می دهد.
  • می توان از داربست، ستون های چوبی، فنس (توری های فلزی) و یا تقریباً هر ساختار عمودی دیگر استفاده کرد.
  • خیار گونه ی vines را بر روی داربست ها بگذارید. همانطور که گیاهان بزرگتر می شوند، برگ ها را به آرامی روی داربست ها هدایت کنید.

ویدئو آموزش کاشت بذر خیار

 

توجه داشته باشید که روکالبا علاوه بر فروش اینترنتی بذر خیار در زمینه فروش بذر گل ، بذر سبزیجات و صیفیجات نیز فعالیت دارد و شما عزیزان برای مشاهده دیگر محصولات میتوانید به دسته بندی مورد نظر خود مراجعه نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *