افراد زیادی هستند که تمایل دارند صیفی جات و سبزیجات مورد نیاز خود را در باغچه منزل خود بکارند. برای انجام این کار می توانید بذر مورد نیاز خود را از طریق خرید اینترنتی بذر گوجه فرنگی تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی بذر روکالبا همواره تمام سعی خود را به کار گرفته تا مرغوبترین بذرها را در اختیار شما عزیزان قرار دهد که شامل لیست زیر میشود:

خرید اینترنتی بذر گوجه فرنگی از فروشگاه روکالبا

خرید اینترنتی بذر گوجه فرنگی

اما اگر تمایل دارید برای کاشت گوجه فرنگی بذر را خودتان تهیه کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه به طور کامل در این رابطه برای شما عزیزان توضیح دهیم.

اگر می خواهید دانه های گیاه را جمع کنید، به حداقل یک گوجه فرنگی نیاز خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید گوجه فرنگی از گیاه موروثی یا با دانه های گرد افشانی است اگر گوجه فرنگی را از یک گیاه پیوندی با دانه های کنترل شده به طور شیمیایی انتخاب کنید، نتایج ممکن است چشمگیر نباشد.

نکته ۱ : اطلاعات لازم را در مورد کاشت گوجه فرنگی در منطقه ی مورد نظرتان، جمع آوری کنید.

گوجه فرنگی، مانند هر نوع گیاه دیگر، شرایط محیطی ایده آلی برای رشد قوی تر گیاه وجود دارد. تعدادی از ارقام گوجه فرنگی برای کاشت در مناطق خاص، مناسب تر هستند و در سایر نقاط جهان و هر کشوری نیز رشد نمی کنند.

لذا بهترین رقم گوجه فرنگی را برای کاشت در منطقه ی خود در نظر بگیرید. ممکن است برخی از ارقام هیبرید گوجه فرنگی، مقاوم بوده و در هر نوع خاک و آب و هوایی بتوانند رشد کنند.

نکته ۲ : یک نوع گوجه فرنگی برای کاشت از طریق بذر انتخاب کنید.

انواع مختلفی از گوجه فرنگی وجود دارد که هر کدام دارای رنگ، اندازه و طعم خاصی هستند.

اندازه گوجه فرنگی می تواند، از میوه های کوچک به اندازه ی انگور گرفته تا میوه های بزرگ به اندازه ی یک توپ بیسبال باشد، و در هر رنگی به جز رنگ آبی موجود می باشد.

نحوه ی پخت گوجه فرنگی، باعث ایجاد عطر و طعم متفاوت در غذا می شود، و روش رشد گوجه نیز در انتخاب نوع بذر گوجه فرنگی برای کاشت، دارای اولویت می باشند.

خرید اینترنتی بذر گوجه فرنگی

روش رشد بذر گوجه فرنگی

دو روش رشد مختلف در گیاهان گوجه فرنگی وجود دارد:

رشد محدود و رشد نامحدود

گیاهان گوجه فرنگی با رشد محدود، به سرعت به سمت بالا رشد می کنند و به سرعت نیز میوه می دهند، البته برای یک دوره ی کوتاه مدت…

آنها همچنین نیاز به هرس، استفاده از حائل و نگهداری کمتری دارند.

گیاهان گوجه فرنگی با رشد نامحدود، بیشتر گسترش پیدا می کنند و شبیه به درخت انگور هستند و میوه ی بیشتری در فصل طولانی تری نیز تولید می کند. گیاهان گوجه فرنگی با رشد نامحدود، همچنین بسیار بزرگ هستند و هرگز رشدشان متوقف نمی شود، بنابراین آنها نیاز به حائل و نگهدارنده یا داربست دارند.

کاشت بذر گوجه فرنگی در منزل

برای کاشت گوجه فرنگی آخرین یخبندان را در نظر بگیرید. ۶ تا ۸ هفته قبل از یخبندان اقدام به تکثیر گوجه فرنگی نمایید. در این شرایط محیط منزل را برای کاشت انتخاب کنید. برای این کار از گلدان های پلاستیکی و … استفاده کنید.

برای پر کردن این ظرف های پلاستیکی از خاک مرطوب کمک بگیرید. البته می توانید از خزه نیز برای پرورش گوجه فرنگی استفاده کنید. این خزه باید آبیاری شود. بعد از این مرحله، ۲ یا ۳ عدد بذر گوجه فرنگی در خاک بکارید. این عمق باید در یک تا ۴ اینچی عمق خاک باشد.

کاشت بذر گوجه فرنگی در منزل

اصول پرورش گوجه فرنگی

گیاه گوجه فرنگی بعد از سر در آوردن از خاک رشد سریعی خواهد داشت. اگر قصد انتقال گوجه فرنگی را به محیط بیرون دارید، باید منتظر بمانید تا به ۶ اینچ برسد. ضمن اینکه فضای خوبی برای پرورش گوجه فرنگی وجود داشته باشد.

دمای هوا باید به گونه ای باشد که امکان انتقال گوجه فرنگی به محیط باغچه فراهم گردد. هماهنگ شدن این گیاه با شرایط جدیدش باید از یک هفته قبل شروع شده باشد. ابتدا گیاهان را در نور خورشید و آن گاه در منطقه سایه بگذارید.

این گیاهان باید ساعاتی را در فضای باز قرار بگیرند و کم کم به این شرایط عادت کنند. ساعت قرار گیری ابتدا باید در حد یک یا ۲ ساعت باشد و آن گاه بیشتر شود.

خاک در نظر گرفته برای کشت گوجه فرنگی مانند کاشت بادمجان اهمیت زیادی دارد. این خاک باید از مواد مغذی و زهکشی مناسب برخوردار باشد. با به کارگیری خزه، زهکشی خاک مناسب می شود.

خزه قابلیت ترکیب با کمپوست یا خاک برگ را دارد. برای بهره مندی از خزه، نصف خاک را با نسبت برابر خزه نارس میکس نمایید.

برای افزایش ثمردهی این گیاه از کود گیاهی و جلبک دریایی استفاده کنید. این کار بهتر است به شکل هفتگی انجام بگیرد.

برداشت گوجه فرنگی

برای رشد فزاینده میوه های گوجه فرنگی، شاخه ها را از گیاه گوجه فرنگی جدا کنید. شاخه ها بین ساقه های اصلی و جانبی دیده می شوند.

۶۰ روز بعد از کاشت می توانید گوجه فرنگی ها را برداشت نمایید. این میوه را با کارد از ساقه جدا کنید.

 

تایم لپس جوانه زنی بذر گوجه فرنگی

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *