خرید اینترنتی بذر بادام زمینی

کاشت و پرورش بذر بادام زمینی یکی از راه های درآمد زایی میتواند برای علاقه مندان در این زمینه باشد. خرید اینترنتی بذر بادام زمینی میتواند یکی از راه های آسان و بدون دردسر تهیه بذر بادام زمینی باشد تا شما عزیزان در هرکجایی که هستید به راحتی بتوانید بذر مورد نظر خود را تهیه کنید.

بادام زمینی گیاه بومی آمریکای جنوبی است. آن‌ها به فصل رشد طولانی و خاکی که کمی شنی باشد نیاز دارند. این گیاه در خاکی که رسی باشد خوب رشد نمی‌کند! زیرا غلاف آن‌ها در خاک پنهان می‌شود و این غلاف‌ها نمی‌توانند به آسانی خاک سنگین رس را کنار بزنند.

بادام‌ زمینی، یک غذای زیبا و خوشمزه است که سرشار از پروتئین و فیبر می‌ باشد. اگر چه میزان چربی آن‌ ها بالا است، اگر که آن‌ ها در حد اعتدال مصرف شوند، می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی مناسب برای قلب باشند…

درآمد زایی و یا کاشت شخصی زمانی مفید و موثر خواهد بود که شما نکات لازم برای رشد و پرورش این گیاه را بدانید. در نتیجه می توانید بیشترین بازدهی را برای محصولش ایجاد کنید. با ما همراه باشید تا هرانچه برای کاشت بذر بادام زمینی لازم است بدانید را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

آموزش کاشت بذر بادام زمینی

تاریخ کاشت

حداقل درجه حرارت خاک برای جوانه زدن بادام زمینی حدود ۱۰درجه سانتی گراد است. حساسیت به کم آبی و نیاز به آب در بادام زمینی از زمان تشکیل جوانه گلها تا نزدیک به دو هفته قبل از رسیدگی زیاد است.

کاشتن دانه‌ها

اگر فصل رشد ۱۳۰تا۱۴۰ روزه داشته باشید، می‌توانید بادام زمینی را در باغچه خود بکارید. بادام زمینی را زمانی در باغچه‌تان بکارید که خطر یخ‌ زدگی سپری شده باشد. آن‌ها را در عمق ۵ سانتی‌متری بکارید. دانه‌ها را در فاصله ۱۵تا۱۸ سانتی‌ متری از هم و در ردیف‌ هایی که ۱ متر از هم فاصله دارند در خاک بکارید.
اگر فصل رشد کوتاه‌تری به نسبت آنچه گیاه نیاز دارد دارید، دانه‌ها را به مدت ۲تا۴ هفته قبل از آخرین سرمازدگی در محل زندگی‌تان بکارید. برای کاشت هر دانه از یک گلدان با ترکیب خاک ماسه‌ای و کود فراوان استفاده کنید تا هنگام تغییر محل کشت گیاه به باغچه، گیاه دچار شوک نشود. جهت خرید اینترنتی بذر بادام زمینی میتوانید به بخش بذر بادام زمینی مراجعه نمایید. دوره رشد بادام زمینی بین ۱۳۰تا۱۴۰ روز است.

خاک

برای پرورش بادام زمینی از خاک هایی با بافت شنی، لومی و لومی شنی کمک بگیرید. این گونه بافت ها زهکشی مناسبی را در خاک به همراه دارند.

دما

کاشت بادام زمینی به دمای بالا نیاز دارد. این گیاه در آب و هوای گرم کاشته می شود. دمای ایده آل برای کاشت این گیاه، ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بوده و این گیاه قادر به تحمل دمای ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد. کمترین دمای لازم این گیاه برای رویش جوانه ۱۰ درجه سانتی گراد است.

آبیاری

رطوبت خاک بادام زمینی را همواره تامین کنید اما از خیس شدن آن جلوگیری نمایید. این رطوبت باید به شکل همیشگی حفظ گردد. چون بافت خاک بادام زمینی از شن بوده و شن نیز به دلیل زهکشی بالا زود خشک می شود. گیاه را بیشتر از حد تعادل آبیاری نکنید.

نور

نور مناسب و زیاد از شرایط ایده آل برای رشد بادام زمینی است که نمی توان از آن فاکتور گرفت.

کوددهی

برای این گیاه از نمونه کودهای فسفاته و کامل کمک گرفته می شود.

خرید اینترنتی بذر بادام زمینی

نکات مهم پرورش بادام زمینی

  • اگر این گیاه را در سطح وسیع می کارید، فاصله بین ردیف ها را حدود ۴۰ تا ۵۵ سانتی متر در نظر بگیرید(البته این موضوع با توجه به نحوه رویش گونه بادام زمینی شما متفاوت می باشد).
  • بوته های بادام زمینی قرار گرفته در یک ردیف باید حدود ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر با هم فاصله داشته باشند.
  • برای تولید تراکم مناسب بادام زمینی در هر متر مربع حدود ۱۲ تا ۲۵ بوته بکارید.
  • عمق در نظر گرفته شده برای هر بوته حدود ۳ تا ۱۰ سانتی متر می باشد.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *