بذر گل سیکلامین

گل سیکلامن یک گیاه ملی و ارزشمند ایرانی ، در جنگل های شمال ایران از چالوس تا لاهیجان و در بعضی از جنگل های استان گلستان دیده می شود.با شرایط نگهداری این گل زیبا در منزل آشناشوید. سیکلامن، یک سرده کوچک اما متنوع از گیاهان است که بسیاری از گونه ها به طور کلی بسیار مقاوم هستند.گلهای رنگی روشن زیبا و برگ های کروی جذاب این گیاه و همچنین آسانی در پرورش و مقاومت بالا نسبت به شرایط محیطی باعث محبوب شدن این گیاه شده است. آنها گیاهان چند ساله هستند که دارای برگ های قلبی شکل و گل هایی با سایه های صورتی، قرمز و یا سفید می باشند و حتی شاخ و برگ هایش هم جذاب است و اغلب رنگی نقره ای بر روی دو طرف برگ ها وجود دارد. این گیاهان رنگارنگ به ویژه در فصل تعطیلات زمستانه، محبوب هستند، زمانی که شما می توانید آن ها را در قفسه ها،در باغ ها و حتی فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید ؛ کل گیاه، زمانی که گل می دهد، تنها به حدود ۱۰ سانت می رسد. حال اگر تمایل به آموزش کاشت بذر گل سیکلامین دارید میتوانید با مشاهده ویدئو آموزشی زیر به راحتی آن را پرورش دهید.

سیکلامن

آموزش کاشت بذر گل سیکلامین

با استفاده از ویدئو آموزش کاشت بذر سیکلامین و مراحل کاشت آن به راحتی میتوانید این گیاه را پرورش دهید

تقریباً هر موقع از سال(بهار یا تابستان) برای کاشت سیکلامن اقدام کنید، حدود ۱۵ ماه بعد گلدهی آن را خواهید دید. برای کاشت، بذرهای گیاه را در یک ظرف با گودی محدود(سینی) بکارید. برای جوانه زنی از کمپوست مخصوص بذر و قلمه بهره مند شوید. روی ظرف را بسته و برای آن دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد را در نظر بگیرید. این دما برای جوانه زنی اهمیت دارد. محیط نگهداری جوانه ها باید تاریک باشد. با رویت جوانه ها آن ها را به فضای باز انتقال دهید. این گیاه از رطوبت و محیط بسته بیزار است.

بذرهای سیکلامن در شکل زاویه دار، با فرم ریز و در رنگ سیاه دیده می شوند. آن ها را در یک خاک سبک، کم عمق و نرم بکارید. حدود ۲۸ تا ۳۵ روز برای رویت جوانه ها نیاز خواهید داشت. این جوانه ها با دو برگ کوچک، یک غده نحیف و ریشه ای شکننده نمایان می شوند.

توضیحات

🌈رنگ بندی گلها قرمز، سفید، صورتی.
📅زمان کاشت بذر فصل پاییز و زمستان.
☀️آفتاب مستقیم و غیر مستقیم
🕰️مدت زمان جوانه زنی بذر ۱۵ الی ۳۰ روز
🌷گل معطر نیست. گلدهی بعد از گذشت یکسال از جوانه زنی بذر
🌥️آب و هوا معتدل آداپته (سازگار شده)
🌡️دمای مناسب جوانه زنی بذر ۱۵ درجه سانتی گراد
🌱بستر مناسب کاشت خاکی عالی و سبک با زهکشی مناسب.
🌱عمق کاشت بذرسطحی نیم سانتیمتر.
🌾تعداد بذر در یک بسته ۱۵ الی ۲۰ عدد

ویدئو آموزش کاشت بذر سیکلامین