بذر کاکتوس

کاکتوس ها گیاهانی گوشتی و چند ساله اند که از نظر شکل، رنگ، ابعاد و گونه متفاوتند.
در بسته بندی شرکت
روکالبا از ارقام مختلف کاکتوس استفاده شده که رشد سریعی دارند . ارقام انتخاب شده در بسته بندی از کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی است. حال اگر تمایل به آموزش کاشت بذر کاکتوس دارید میتوانید با مشاهده ویدئو آموزشی زیر به راحتی آن را پرورش دهید.

آموزش کاشت کاکتوس

با استفاده از ویدئو آموزش کاشت بذر کاکتوس و مراحل کاشت آن به راحتی میتوانید این گیاه را پرورش دهید.

  1. برای کاشت بذر کاکتوس نباز به سینی های نشا تخت می باشد که سوراخهای بسیاری برای زهکشی در زیر آن قرار دارد.  افرادی که قصد کاشت بذر به تعداد پایین را دارند میتوانند به جای استفاده از این نوع سینی های نشا میتوانند از آبکش های خانگی که حفره های آن ریز باشند استفاده کنند.
  2. برای اینکه آب در کف سینی جمع نشود و سینی زهکش خوب داشته باشد باید به ارتفاع یک سانتی متر ماسه شسته شده باید کف سینی نشا ریخته شود. این ماسه همان ماسه ساختمانی می باشد ولی باید ماسه ساختمانی خوب شسته شود و خاک موجود در آن از داخل ماسه خارج شود.
  3. بعد ریختن ماسه در کف سینی باید به ارتفاع ۲ الی ۴ سانتی متر روی سینی نشا پیت ماس ریخته شود.
  4. بعد از آماده سازی بستر اکنون به مرحله سم پاشی میرسیم. در این مرحله باید یک سم قارچ کش مانند مانکوزب و یک سم حشره کش مانند دیازینون را با دز بالا درون مقداری اب مخلوط کنید و سپس خیلی آرام بر روی بستر بپاشید بطوری که سم از سوراخ های زیر سینی خارج شود.
  5. سپس سینی را به مدت ۲۴ ساعت کنار گذاشته و بعد از ۲۴ ساعت با مقداری آب بصورت خیلی ملایم شروع به آبشویی میکنید به طوری که تمام سم زده شده باید از زیر سینی خارج شود.
  6. بعد از انجام تمامی موارد فوق اکنون وقت آن رسیده تا بذر های خود را بر روی بست بپاشید. هر سینی به سایز ۳۰ سانت در ۶۰ سانتی متر معمولا به تعداد هزار عدد بذر درون خود جا دارد. 

خوب بعد از انجام تمامی موارد فوق باید تا زمان سبز شد دمای بذر را بین ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی گراد نگهدارید و همچنین رطوبت باید بالای ۸۰ درصد باشد. در صورتی که رطوبت به میزان کافی نیست باید یک عدد پلاستیک بر روی سینی بذر خود قرار دهید (فقط حواستان باشد جوانه بذر موجود زنده هست و نیاز به هوای تازه دارد و در صورت استفاده از پلاستیک باید مجرای هوا برایش در نظر بگیرید).

در انتها هر زمان که رطوبت بستر کاهش پیدا کرد سطح بستر را با آب پاش کاملا خیس نمایید و هر ۱۵ روز یکبار با سم قارچ کش بستر را ضدعفونی نمایید.

توضیحات

📅زمان کاشت بذرها در بهار و تابستان.
🏜بستر مناسب کاکتوس خاک شنی .
☀️آفتاب مستقیم.
💮زمان گلدهی :متفاوت.
🌡دمای مناسب جوانه زنی بذر : ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد.
عمق کاشت بذر سطحی بیست میلیمتر.
🌾 تعداد تقریبی بذر در یک بسته : ۲۵۰ عدد

ویدئو آموزش کاشت بذر کاکتوس