خرید اینترنتی بذر گل

خرید اینترنتی بذر گل زینتی و فصلی از روکالبا

بذر مهم ترین بخش صنعت کشاورزی است که با استفاده از آن می توان تولید و تکثیر گیاهان را افزایش داد با توجه به اینکه بذر گل و گیاهان نقش بسیار مهمی در افزایش محصول دارد یکی از اهداف تولید کننده گل و گیاه و یا کشاورزان ، تامین بذر با کیفیت خوب و مناسب است ، زیرا خریدن بذر بی کیفیت باعث شکست در مرحله تولید می شود و خسارت بالایی وارد می کند از این رو خرید بذر خوب و با کیفیت بسیار مورد اهمیت است، اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که به پرورش گل های زینتی و آپارتمانی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم  پس از خواند این مقاله به بخش بذر گل زینتی – فصلی ما مراجعه کنید و با آنها آشنا شوید و از طریق سایت ما به خرید اینترنتی بذر گل های خاص و کمیاب بپردازید تا هرچه سریعتر در اختیارتان قرار بگیرد.

آموزش کاشت بذر گل در خانه

  • اگر تمایل به کاشت و پرورش گل در خانه دارید لازم است قبل از اینکه اقدام به کاشت بذر کنید حتما به نکاتی توجه کنید.
  • هیچوقت اقدام به پرورش و نگهداری گل و گیاهان بیرونی داخل خانه نکنید.
  • کاشت بذر و تکثیر گل و گیاه مقداری تخصص میخواهد که حتما باید آشنایی ای در این رابطه داشته باشید.
  • تجربه تولید و پرورش گل و گیاه را باید کم کم بیاموزید و اگر تخصص کافی ندارید می توانید از بذرهای ایرانی و کم دردسر شروع کنید .
  • ترکیب خاک برای کاشت بذر انواع گیاهان f1 و خاص و کمیاب  به صورت زیر است : ( ۲۰ درصد کوکوپیت + ۶۰ درصد پیت ماس + ۲۰ درصد پرلیت) البته از کوکوپیت خالی هم میتوانید استفاده کنید اما رشد بذرها خیلی به کندی و ضعیف صورت میگیرد برای تامین مواد مغذی جوانه ها بهتر است مقداری پیت ماس و یا اگر پیت ماس نداشتید از مقداری کود دامی یا ورمی کومپوست استفاده نمائید.
  • ابتدا باید خزانه ای آماده کنید تا بذرها در آن کاشته شوند و هیچوقت بذرها را مستقیم در گلدان اصلی نکارید.
  • برای خزانه گرفتن گلدانی با دهنه بزرگ اما ارتفاع کم یا ظرف های یک بار مصرف درب دار که در تصویر زیر مشاهده میکنید تهیه کنید و درون آن خاکی که ترکیب نموده اید را بریزید و آبیاری کنید تا خاک خوب خیس شود چون بعداز پاشیدن بذرها نمیتوانید خوب آبیاری کنید.

آموزش کاشت بذر گل در خانه

  • سپس بذرها را به فاصله ۲ الی ۳ سانتیمتر بر روی خاک بپاشید ، لایه خیلی نازکی از خاک ترکیبی که درست کردید را روی بذرها بریزید مقدار ریختن خاک بر روی بذرها به اندازه بذر شما بستگی دارد اگر بذرها ریز باشند مثل بذر حسن یوسف باید لایه خیلی نازکی بر روی بذرها بریزید و کاملا روی بذر را نپوشانید چون بذرهای ریز زود پوسیده میشوند و اگر بذرها متوسط هستند حدود نیم سانت و اگر بذرها بزرگ هستند با توجه به اندازه بذر باید خاک طوری باشد که روی بذر را خوب بپوشاند.
  • دوباره به آن آب بدهید اگر بذرها ریز هستند آب اسپری کنید چون آبیاری به غیر از اسپره کردن باعث جابجایی بذرها میشود.  اگر بذرها درشت هستند به آرامی آب بدهید.
  • سپس درب ظرف را ببندید به گونه ای که که هوا خارج نشود این کار باعث حفظ رطوبت و گرما میشود که عمل جوانه زنی به راحتی صورت میگیرد.
  • وقتی جوانه ها از خاک بیرون زدند درب ظرف را باز کنید و وقتی چهار یا شش برگ در آوردن آنها را از خزانه در آورده و در زمین یا گلدان اصلی با خاکی غنی به صورت جدا گانه بکارید.
  • دمای مناسب برای جوانه زنی اکثر بذرها ۱۸ الی ۲۵ درجه میباشد .

**اگر از گلدان استفاده میکنید از نایلون برای پوشاندن سطح خاک استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *