بذر گل را از کجا تهیه کنیم

داشتن باغچه ای پر گل و زیبا میتواند جز علایق افراد زیادی باشد و تلاش کنند تا به باغچه حیاط خود رسیدگی کنند اما سوالی که شاید برای آنها پیش بیاید مربوط میشود به این مسئله که بذر گل را از کجا تهیه کنیم تا باغچه ای زیبا به وجود آوریم. معمولترین روش برای داشتن باغچه و گلدانی زیبا و پر از گلهای رنگارنگ کاشتن بذرشان در بستر مناسب است، برای خرید بذر گل شما می توانید هم به صورت حضوری به مغازه ها و فروشگاه هایی که بذر گل می فروشند مراجعه کنید و یا اگر به دنبال بذر خوب و با کیفیتی هستید که خاص و کمیاب است (مثل : بذر گل زینتی و آپارتمانی ، بذر صیفی جات خارجی و یا بذر درختان زینتی کمیاب ) و به راحتی به ان دسترسی ندارید می توانید با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی بذر روکالبا محصول مورد نظر خود را تهیه کنید ، ما در این مجموعه واردکننده بذرهای خاص و کمیاب شرکت روکالبا از کشور اسپانیا هستیم که در زمینه فروش بذر گل و گیاه در تهران فعالیت داریم ، عزیزانی که بنا به هر دلیلی نمیتوانند به صورت حضوری مراجعه کنند میتوانند از طریق وبسایت محصولات خود را سفارش دهند. با ما همراه باشید تا شما را با روش های شناسایی بذر خوب آشنا کنیم تا در هنگام خرید بذر از هرجایی بهترین بذر گل را انتخاب کنید.

آموزش کاشت بذر گل زینتی ، بذر گل را از کجا تهیه کنیم

برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله آموزش کاشت بذر گل زینتی و یا نحوه کاشت بذر گل مراجعه کنید.

خصوصیات بذر خوب

  • بذر را بین دو انگشت خود نگه دارید و فشار دهید بذر خوب مقاومت کرده و نمی شکند.
  • بذر خوب را اگر در آب بریزیم ته ظرف رفته و روی آب نمی ایستد.
  • بخشی از بذرها را شمرده و در گلدان می کاریم و صبر می کنیم تا جوانه بزنند.
  • درنهایت تعدادی از بذرها که سبز شد را شمرده از کل تعداد بذرها کم می کنیم. اگر بیشتر بذرها سبز نشد یعنی بذر نامرغوب است.

همچنین برای اینکه دیگر درگیر سوالی مانند بذر گل را از کجا تهیه کنیم ، نباشد شما میتوانید این کار را خودتان انجام دهید به اینصورت که بوته ی سالمی که نژاد خوبی داشته و گل هایی کامل و مورد پسند می دهند را جدا کرده و در جایی دور از سایر بوته ها بکارید.

زیرا اگر نزدیک آنها کاشته شوند وزش باد و حشرات، گرده گل های بوته های دیگر را روی این بوته ها ریخته و بذری که از آن بدست می آید کیفیت مورد نظر را نخواهد داشت.

اگر فصل مناسبی باشد برای اینکار می توانید بوته ها را زیر شاسی بکارید و یا روی آنها را با پلاستیک و این موارد بپوشانید.

اگر در جایی زندگی می کنید که ممکن است باران ببارد و گلها را خراب کند بهتر است بوته ها را در گلدان کاشته و زیر شاسی قرار دهیم.

دقت شود که هوای گرم و خشک برای بارور شدن گلها و رسیدن بذر آنها خیلی مناسب است.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *