بذر کلم کیل

کلم کیل یک محصول هوای سرد بوده، و سبزی نسبتاً مقاومی است و می تواند درجه حرارت کمتر از ۲۰ درجه فارنهایت (منفی ۷ درجه سانتیگراد) و درجه حرارت بالای ۸۰ درجه فارنهایت (۲۷ درجه سانتیگراد) را نیز تحمل کند. کلم کیل یک سبزی سبز و  پختنی است و از خانواده کلم بوده و بعنوان یک غذای فوق العاده و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. حال اگر تمایل به آموزش کاشت بذر کلم کیل دارید میتوانید با مشاهده ویدئو آموزشی زیر به راحتی آن را پرورش دهید.

توجه داشته باشید که کلم کیل نوعی بروکلی است و از خانواده کلم ها می باشد که با کلم بروکلی در کاشت و نگه داری و شرایط رشد و … شباهت های زیادی دارد. این گیاه سرشار از ویتامین های A، K، C، B6 و همچنین کلسیم و منیزیم است و حاوی آنتی اکسیدان های ضد سرطان و کاهنده کلسترول می باشد.

آموزش کاشت بذر کلم کیل

با استفاده از ویدئو آموزش کاشت بذر کلم کیل و مراحل کاشت آن به راحتی میتوانید این گیاه را پرورش دهید.

  1. بذرهای کلم کیل باید در عمق ۶ تا ۱۲ میلی متری کاشته شوند و فاصله بین بذرها در یک ردیف باید ۳ سانتی متر باشد، بعد از حذف گیاهان ضعیف فاصله نهال ها را باید به ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر رساند.
  2. برای جوانه زنی لازم است بذر ها در دمای ۷ تا ۲۹ درجه سانتی گراد قرار بگیرند تا جوانه بزنند اما اگر دما ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد نگه داشته شود جوانه زنی بذرها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
  3. بذرهای کلم بروکلی را باید در عمق ۱۲ میلی متر کاشت و فاصله بین آن ها را یک اینچ در نظر گرفت، بعد از این نهال ها کمی بزرگ شدند باید نهال های ضعیف را حذف کرد و فاصله بین نهال های باقی مانده را به ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر رساند.
  4. در صورتی که بذرها ابتدا در خانه کاشته شوند، نهال ها ۶ هفته بعد از کاشت بذرها آماده انتقال به زمین هستند.
توضیحات

بستر مناسب کاشت خاکی عالی و سبک با زهکشی مناسب.

📅 زمان کاشت بذر از اوایل فصل بهار تا اواخر تیرماه است.
☀️آفتاب مستقیم
☘️زمان رسیدن محصول بین ۵۰ تا ۶۰ روز.
🌱عمق کاشت بذر ۱ سانتیمتر.
📏 فواصل کاشت ۸۰ در ۵۰ سانتیمتر.
🌡دمای مناسب جوانه زنی بذر بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد.
🌾تعداد تقریبی بذر در یک بسته ۲۱۰۰ عدد

ویدئو آموزش کاشت بذر کلم کیل