درمان آفت حسن یوسف

حسن یوسف یکی از گلهای زیبا و پرطرفدار است که در بیشتر خانه ها دیده می شود و باعث زیبایی فضای باغچه و خانه می شود. اما گاهی اوقات بنا به دلایلی دچار آفت زدگی می شوند که ما در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که درمان آفت حسن یوسف را چگونه انجام دهید.

نکات مهم از بین بردن آفت گل حسن یوسف

هرس کردن

از هرس کردن گل حسن یوسف نباید غافل شوید. این گل در فصل گرم به سرعت رشد می کند و بالا می رود. این رشد در حدی است که شما را هر یک یا دو هفته قیچی به دست می کند. زدن سر گل حسن یوسف موجب رشد بیشتر برگ های آن می شود. با این کار زیبایی گل بیشتر خواهد شد و برگ های پهن تری از آن مشتق می شود. از محل برش، جوانه های جانبی به سرعت رشد خواهد کرد.

 آبیاری

اگر حسن یوسف جوان در منزل دارید، یک روز در میان به آن آب دهید. خاک حسن یوسف باید سبک باشد. این سبکی رشد گل را سرعت می بخشد. اگر از خاک سنگین برای آن استفاده شود، رشدش کند خواهد شد. ضمن اینکه هر سه روز یک بار به آبیاری نیاز پیدا خواهد کرد. چون به دلیل بافت سنگین، آب را در خود نگه می دارد. معمولاً این گیاه در زمان تشنگی به شکل پژمرده با برگ های آویزان دیده می شود. به محض رسیدن آب به آن، به حالت اول باز می گردد.

بیشتر بخوانید: آموزش کاشت بذر گل حسن یوسف

حساسیت های گل حسن یوسف

این گیاه به سرما و نور شدید آفتاب حساس می باشد. به گونه ای که بیشترآن ها با در معرض تابش مستقیم قرار گرفتن خورشید، سوزانده خواهند شد اما گونه ای از آن ها نیز بسیار به نور خورشید مقاوم می باشند. برگ های آن با در معرض نور قرار گرفتن به شدت روشن می شود. نوع صورتی، قهوه ای تیره و سبز به شدت سایه پسند هستند.

گل حسن یوسف

از بین بردن آفت گل حسن یوسف

برای نابود کردن آفت گل حسن یوسف, ابتدا باید توضیحاتی درباره آفت آن داد. شپشک آرد آلود مهم ترین و سرسخت ترین دشمن حسن یوسف است. شپشک به هر محلی از ساقه یا برگ گیاه حمله می کند و با چسبیدن به آن، از شیره گیاهی محل اتصال برگ و ساقه تغذیه می کند. به همین خاطر شپشک های سرسخت را بیشتر در ناحیه اتصال ساقه به برگ می توان یافت. این آفت پنبه مانند ضمن استفاده از شیره گیاه، با ترشحات سفید رنگ خود را در مقابل سموم مراقبت می کند. گیاه پزشکان برای برطرف کردن آفت گل حسن یوسف, سم را پیشنهاد نمی کنند. به طور کلی استفاده از سم برای گیاهان زینتی مناسب نیست. چون سم شپشک آرد آلود را مقاوم می سازد و نابودی آن را سخت تر می کند. برای نابودی آفت گل حسن یوسف, یک گوش پاک کن را به آب و صابون آغشته و محل های سفید را برطرف کنید. البته می توانید با اسپری آب و روغن ولک نیز چنین کاری انجام دهید.

رفع آفت گل حسن یوسف

با این کار اگر آفت در مراحل ابتدایی رشد خود باشد، به خوبی مهار می شود اما اگر به تمام ساقه و برگ های حسن یوسف رخنه کرده باشد، بهترین راه قطع ساقه های آلوده و قلمه زنی گیاه از ساقه سالم است. اگر می خواهید برای دفع آفت گل حسن یوسف از سم استفاده کنید، سم دیازینون را با نسبت های نوشته شده روی آن به کار ببرید.

برای مبارزه با شپشک ها صبور باشد و در گام اول سراغ سم نروید. این آفات بسیار سرسخت هستند. در جوامع امروزی بسیاری از گیاهان زینتی در پشم سنگ کاشته می شوند. این پشم سنگ ضمن نگه داری آب و رطوبت، بستر مناسبی برای گیاهان رطوبت دوست مانند حسن یوسف به شمار می رود. علاوه بر آن، گیاهانی که به روش هیدروپنیک و داخل پشم رشد می کنند، رشد بهتری نسبت به سایر گیاهان دارند.

درمان آفت حسن یوسف

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *