خرید بذر صیفی جات در تهران

خرید بذر صیفی جات

افراد زیادی هستند که به کاشت بذر صیفی جات و پرورش آن علاقه زیادی دارند و این کار احساس خوب و لذتبخشی در آنها ایجاد می کند، اگر شما هم به پرورش صیفی جات علاقه دارید و می خواهید اقدام به خرید بذر صیفی جات کنید با ما همراه باشید تا به طور کامل در مورد بذر صیفی جات و پرورش و نگهداری آنها با شما صحبت کنیم.

بذر صیفی جات

بذر صیفی جات

به برخی محصولات گیاهی خوراکی و اغلب خوردنی صیفی جات گفته می شود که انواع سبزیجات و میوه ها را شامل می شود، به دلیل اینکه صیفی جات از طریق گلدهی تولید می شوند میوه محسوب می شوند اگر بخواهیم به انواع صیفی جات اشاره کنیم سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، کدو ، بادمجان و هویج جزء رایج ترین ها به حساب می آیند ، اگر صیفی جات محصول مهندسی کشاورزی و نتیجه انتخاب مصنوعی باشند به عنوان صیفی جات پرورشی ، صیفی جات گلخانه ای و صیفی جات کشاورزی نامیده می شوند.

برای مطالعه و آشنایی بیشتر می توانید به مقاله بذر صیفی جات خارجی مراجعه نمایید.

بذر صیفی جات

برای خرید بذر صیفی جات میتوانید به بخش فروش اینترنتی بذر صیفی جات مراجعه نمایید.

کاشت بذر صیفی جات در فصل های مختلف

تمامی سبزیجات و صیفی جات باید در فصل مخصوص خودشان کاشته و برداشت شوند، زیرا برخی از صیفی جات برای رشد نیاز به گرمای شدید دارند و تعدادی دیگر در هوای معتدل رشد می کنند و برخی در هر زمانی قابل رشد هستند، در ادامه می خواهیم در مورد زمان کاشت صیفی جات باهم صحبت کنیم :

کاشت بذر صیفی جات در فصل های مختلف

کاشت صیفی جات در فصل بهار

اوایل فصل بهار برای کاشت بذر صیفی جات و سبزیجات بسیار مناسب است زیرا صیفی جاتی مانند : کاهو و کلم ها توانایی تحمل توانایی تحمل سرما را دارند و در اوایل این فصل که هوا نسبتا سرد است توانایی رشد را دارند کاهو به عنوان صیفی جات انواع مختلفی دارد که شامل : کاهو سبز بلند، کاهو قرمز تانگو، کاهو سلیویا و.. کاشت آن ها بسیار ساده است. از نظر زمان کاشت و آب و هوا برای بذر کاهو در مناطق نسبتا سرد هم امکان پذیر است و گرما و خشکی هوا باعث می شود کاهو به مرحله گل دهی برسد که کیفیت محصول کاهش می یابد. در مناطق گرم کاشت سبزیجات بهاره در اوایل بهار و اواخر زمستان است. اما اگر درجه هوای خیلی پایین بود بهتر است روی بذر کاهو را بپوشانید تا حالت گلخانه ای برای رشد بهتر محصول بوجود بیاید. بهار یک زمان مناسب برای تولید کاهو است و حدود دو ماه طول می کشد که محصول آماده برداشت شود.

کاشت صیفی جات در فصل بهار

آرگولا از خانواده تربچه و تره است که مانند بوته های کاهو رشد می کند. آرگولا سریع رشد می کند و به مدت ۲۰ تا ۳۰ روز قابل برداشت است و برای رشد نیاز به آب زیادی دارد. بهتر است در هوای بسیار سرد روی باغچه ای که بذر آرگولا را کاشته اید بپوشانید تا محیط نسبتا گرمی برای محصول فراهم شود. فصل بهار و پاییز بهترین زمان کاشت آرگولا است. حتی بذز سبزی آرگولا در گلدان قابل کاشت و برداشت است.

آرگولا

بیشتر متخصصان تغذیه چغندر را به عنوان محصولی فوق العاده برای سلامت بدن انسان می داند. بهترین زمان کاشت چغندر اوایل فصل بهار است که درجه هوای مطلوب برای کاشت سبزیجات پاییزی بین ۲۰ تا ۲۴ درجه می باشد. با گرم شدن هوا اگر چغندر ها برداشت نشود رشد بیشتری دارند. پس اگر قصد ندارد چغندر شما خیلی بزرگ شود قبل از گرم شدن هوا آن را برداشت کنید.

چغندر

کلم کیل یکی دیگر از اعضای خانواده کلم ها است. بذر کلم کیل و کلم بروکلی را هم میتوان در اول بهار یا آخر زمستان مستقیم در باغچه کاشت هم می توانید و هم می توانید به مدت ۴ تا ۶ هفته در محیط خانه نگه دارید و سپس به باغچه منتقل کنید. کلم کیل مدت ۳ ماه طول می کشد تا قابل برداشت شود و برای رشد کافی به نور و خاک مناسب احتیاج دارد.

کلم کیل

کلم بروکلی جز آن دسته از سبزیجات است که میتوان در باغچه کاشت و هوای پاییز و بهار را دوست دارد چون زمانی که هوا گرم می شود کلم بروکلی گل می دهد. بذر کلم بروکلی را به مدت ۷ تا ۹ هفته در خانه بعد از کاشت سبزیجات پاییزی نگه دارید و وقتی جوانه زد در باغچه بکارید. رشد کامل کلم بروکلی ۵۰ تا ۶۰ روز به طول می انجامد.

کلم بروکلی

اگر چه کاشت بذر گل کلم و به نتیجه رساندن آن نسبتا کار دشواری است. گل کلم هوای خنک بهار و پاییز را دوست دارد. برای کاشت سبزیجات بهاره بهتر است صیفی جات را به مدت ۶ تا ۸ هفته داخل خانه بذر را بکارید تا برگ دهد آن موقعه می توانید آن را در حیاط و محیط خارجی بکارید. برای رشد گل کلم دمای ۱۵ درجه تا ۲۵ درجه سانتیگراد مناسب است و مدت رشد کامل گل کلم ۵۰ تا ۷۰ روز است. گلم کلم هم به صورت خام و هم پخته استفاده می شود.

گل کلم

بذر گوجه‌ فرنگی معمولا ابتدا در محیط داخلی مانند خانه یا گلخانه کاشته می‌شود و بعد از این که گیاه چند برگ تشکیل داد آن را به محیط خارج از خانه منتقل می‌کنند. بهتر است بذر گوجه فرنگی برای جوانه زدن در دمای ثابت قرار بگیرد. بهتر است ابتدا بذر گوجه‌ فرنگی در محیط داخلی کاشته شود. رشد کامل گوچه فرنگی سه ماه طول می کشد که بهتر است ۶ تا ۸ هفته در فضای داخل خاک بذر را بکارید. گوجه فرنگی با گرما هوا رنگ و مزه بهتری خواهد داشت.

گوجه فرنگی

تربچه هم جز محصولات کاشت سبزی خوردن در زمستان است که بهترین زمان کاشت آن اواخر زمستان و اوایل بهار است. کاشت تربچه در بهار و زمستان تربچه های کوچک تر و شیرین تری به دست می آید و اگر کاشت و برداشت تربچه به تابستان بیفتد تربچه بزرگ تر و تند تری خواهید داشت. تربچه هم مانند هویج از ریشه خوراکی تشکیل می شود. تربچه محصولی است که در بیشتر مواقع آفت ندارد ولی حواستان به سوراخ های روی تربچه باشد و کاشت آن بسیار آسان است برای کسانی که تجربه ای در مورد کاشت سبزی در باغچه ندارد. تربچه خیلی سریع رشد می کند و کمتر از یک ماه این سبزی پر ویتامین را در اختیار دارید. تربچه بیشتر به عنوان سبزیجات به صورت خام استفاده می شود.

تربچه

در مناطق گرم بذر بادمجان را در بهمن ماه و در مناطق معتدل در فروردین ماه در گلخانه یا محلی گرم کاشته می شود و وقتی برگ های آن رشد کرد در زمین میکارند. بهتر است بذر بادمجان را به مدت ۴۸ ساعت در آب قبل از کاشت جوانه خیس کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد. پوست براق و بنفش نشانه مرغوبیت بادمجان است. بادمجان یکی از صیفی جات کم کالری و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی است. بادمجان هم مانند گوجه در هوای نسبتا سرد مانند ۱۵ درجه سانتیگرد یخ نمیزند. بذر بادمجان که در اول بهار میکارید اوایل خرداد قابل برداشت است.

بادمجان

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *